Voorstellen

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Geurwin98
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 05 jan, 2020 14:40

Voorstellen

Bericht door Geurwin98 »

Goedenavond,

Ik ben nieuw op het forum en eigenlijk met een reden maar wil mezelf toch eerst even voorstellen. Ik ben Gerwin, 21 jaar en altijd al groot fan van Mustangs geweest. Nu doet de kans zich voor om er een te kopen en ben ik eigenlijk opzoek naar wat eenvoudige hulp en advies :)

In de opslag bij mijn ouders staat al 10-15 jaar een mustang uit 1966 (Volgens mij) coupe gestald. Afgelopen 10 jaar is hij geen enkele keer van zijn plek geweest en is er niks mee gebeurd. Het gaat om een witte mustang voorzien van GT optiek, automaat en een 289 (ik weet nog niet zeker of het een A, C of K-code is). De huidige eigenaar wil hem nu van de hand doen en ik heb aangegeven dat ik geïnteresseerd ben dus het loopt. Het is een auto in de originele laklaag, automaat, volledig hard en rijdend weg gezet.

De auto ligt onder een dikke laag stof. Interieur (pony) is in goede staat. Ik vindt het erg lastig inschatten wat ik als bod zou kunnen doen voor de auto. Ik ben zeker niet vies van wat werk en heb vrienden die mij daar eventueel bij kunnen helpen. Als jullie dit zo horen, waar zouden jullie dan aan denken?

Het is misschien een wat gekke introductie maar hey bij deze 🙂

Met vriendelijke groet,
Gerwin
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Voorstellen

Bericht door saf1908 »

Welkom!

Lastige vraag als wij het zonder foto’s moeten doen en niet zeker weten hoe hij technisch is. Loopt hij dus goed, lezend in jouw tekst?

Je zou ook kunnen aangeven in welke regio je woont. Wellicht wil er dan wel een forumlid mee gaan kijken voor een beter advies.

Een echt goede 1966 Coupe ligt qua prijs tussen de €20.000-€30.000 gok ik, afhankelijk van de staat en uitvoering. Je kunt eens online vergelijken bij bijv. Geevers, Moviecars, Voorendt en Marktplaats/Mobile.de.

Check ook zeker de staat van de cowl vent (zoek even op dit forum of Google).
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Aron66 »

10 jaar stilstaan is best lang, draait de motor nog handmatig rond, vochtige loods, kijk uit voor roest etc. Rijdend weggezet, dus waarschijnlijk met benzine in de tank, dus kans dat je veel moet vervangen, reviseren.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Voorstellen

Bericht door peer »

En vergeet niet dat de kans groot is dat de remmen een revisie nodig hebben, dichtingen uitgedroogd zijn en vrij snel gaan lekken, nieuwe bandjes enz.

Niet dat het een probleem is maar hou daar rekening mee bij je bod.
Geurwin98
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 05 jan, 2020 14:40

Re: Voorstellen

Bericht door Geurwin98 »

Bedankt voor alle snelle reacties!

Ik zal vanmiddag even wat foto’s sturen. De motorruimte kan ik niet bij omdat de auto op slot zit. Deze week hoop ik een afspraak te hebben met de eigenaar om dat verder te bekijken.
Ik woon in omgeving Utrecht (De Bilt) en had zelf ook al gedacht aan eventuele hulp, misschien zelfs voor vergoeding. Zijn er mensen hier die dat eventueel willen doen?

Met vriendelijke groet,
Gerwin
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Voorstellen

Bericht door peer »

om de motorruimte open te doen heb je bij de 66'ers geen toegang nodig tot de binnenkant.
Gewoon de hendel in de gril naar je toetrekken en hij gaat open.
Geurwin98
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 05 jan, 2020 14:40

Re: Voorstellen

Bericht door Geurwin98 »

Bedankt! Hoe kan ik foto’s sturen op dit forum?
Nog een update. Ik heb vandaag de eigenaar Telefonisch gesproken en die beweert dat de auto een jaar geleden nog gestart is en prima liep. Net voordat de auto is weg gezet is het volledige blok gereviseerd. De vraagprijs waar hij nu aan zit te denken is rond de 20-25k dus dat lijkt me opzich redelijk. De auto is origineel geleverd in California en is voorzien van alle documentatie. Binnenkort komt hij langs om samen rond de auto te lopen en het een en ander te controleren. Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte. Bedankt voor alle actieve support alvast!
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Voorstellen

Bericht door saf1908 »

Klinkt interessant, maar het hangt wel af van de mankementen. En vergeet die cowl vent niet te checken door een gietertje water in de roosters voor de voorruit te gieten. Als die rot is en lekt dan heb je een flinke klus die je te wachten staat. Is prima als je dat van tevoren weet en er voor kiest, maar anders kan het een erg vervelende verrassing zijn gezien de hoeveelheid werk.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Aron66 »

Is het een coupe? Want dan vind ik hem erg aan de prijs voor een auto die al 10 jaar niet regelmatig/fatsoenlijk gelopen heeft. Ik heb er vorige week eentje in perfecte staat verkocht voor iets meer. Voor een fastback of convertible vind ik een redelijke prijs.
Geurwin98
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 05 jan, 2020 14:40

Re: Voorstellen

Bericht door Geurwin98 »

Bij deze een aantal foto's:

https://imageshack.com/i/pnV0epJ9j
https://imageshack.com/i/pmX88rT9j
https://imageshack.com/i/pn1comH7j
https://imageshack.com/i/poERASVPj
https://imageshack.com/i/popL7Nq1j
https://imageshack.com/i/pogCWFEzj

De waarde zou in perfecte staat, aldus de eigenaar, veel hoger liggen dan 25k gezien alle papieren aanwezig zijn, de eerste laklaag aanwezig is en het de auto verder hard is. Ik zie soms ook '66 GT's (coupe) op bijvoorbeeld autoscout staan voor rond de 40k en vindt het dus ook erg lastig inschatten. Dit zou mijn eerste Mustang zijn en ondanks het doen van het een en ander aan research krijg ik hier het gevoel dat ik niks weet :lol: De auto is een A-code ben ik inmiddels wel achter en volgens de eigenaar was er iets met de choke maar was dat geen groot probleem.
Cowl vent heb ik nog niet gecheckt en ga ik straks even doen. Ik vindt het wat lastig gezien ik wel bij de auto kan maar wil niet vanalles gaan doen terwijl de eigenaar er niet bij is, immers is het nog steeds zijn auto.

Zijn er mensen in omgeving Utrecht die eventueel tegen betaling eens een uurtje mee zouden willen kijken?
Alvast bedankt allemaal! Super leuk om zoveel hulp te krijgen.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Voorstellen

Bericht door Dakloos »

Hallo Gerwin, welkom hier.....dat is nog eens een barnfind.

Zo naar de foto's kijkend moet er waarschijnlijk wel wat meer gebeuren als even met de hogedrukspuit er overheen. Alles wijst echter op een GT. De originele Autolite 4100 carburateur, de enkele hoofdremcilinder voor schijfremmen, striping, mistlampen, A code.....enz. Wil je het echt zeker weten of het originele GT is dan moet je iets dieper "graven".

Mocht de auto hard zijn dan moeten sowieso alle vloeistoffen worden vervangen. Zaken als benzinetank en leidingen, alle rubberen slangen, complete reminrichting, koelinrichting, carburateur moeten zeker nagekeken of nog beter vervangen of gereviseerd worden .

Wat niet origineel is zijn o.a. de velgen, kleppendeksels, luchtfilterbehuizing en de stuurpomp. De exportbrace en monte carlo bar zijn ook niet standaard maar dragen wel bij tot de stijfheid van de auto. Allemaal zaken die er "opgeschroefd" zijn dus absoluut geen ramp. Het lijkt mij geen prutsauto!

Wat velen niet weten is dat de GT standaard geleverd werd met stalen wielen met wieldoppen en een standaard interieur. "GT velgen" en een "(lederen) GT interieur" bestaan niet ook al wordt daar vaak mee geadverteerd :( .

Lijkt me een leuk project.....als 65-66 liefhebber jeuken mijn handen om 'm te mogen wassen :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Dakloos op di 30 jun, 2020 05:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwin

1966 convertible
Geurwin98
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 05 jan, 2020 14:40

Re: Voorstellen

Bericht door Geurwin98 »

Bedankt voor je reactie! Ik ben inmiddels wat onderzoek aan het doen of het allemaal te doen is om zelf dingen te vervangen. Ik heb beschikking over een werkplaats en gereedschap en krijg het idee dat ik met wat geduld, inspanning en plezier een eind kan komen! Een maatje zei dat je bij voorbaat het volledige blok er uit moet lepelen en die opnieuw opbouwen, waar ik ook vaak dingen lees dat met inderdaad het vervangen van vloeistoffen en de nodige leidingen je al een basis in handen hebt.
Aan wat voor bedragen moet je denken voor het vervangen van alle rubber slangen? Is het eerder 0-5k of 5-10k? Zijn deze onderdelen ook goed aan te komen?
Excuus als het simpele vragen zijn 😬🙂
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Voorstellen

Bericht door saf1908 »

Het vervangen van alle slangen gaat je een paar honderd euro kosten, niet veel meer. Alles voor de Mustang is (als reproductie) zeer goed te verkrijgen tegen - voor oldtimerbegrippen - lage prijzen. Zelfs in Nederland is bijna alles te verkrijgen bij bijv. Moviecars, Adams Classic Cars en Voorendt. Adams heeft ook een webshop.

Waarom weet ik niet, maar je foto’s werken niet op mijn iPhone.

Als de motor gereviseerd is dan zou ik starten met de basics zoals door Dakloos vermeld en dan gewoon gaan rijden en genieten.

Carburateur hooguit schoonmaken en kijken hoe hij het doet. Het is nogal wat om hem meteen te laten reviseren of zelfs vervangen.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Voorstellen

Bericht door saf1908 »

Aron66 schreef: ma 29 jun, 2020 19:02 Is het een coupe? Want dan vind ik hem erg aan de prijs voor een auto die al 10 jaar niet regelmatig/fatsoenlijk gelopen heeft. Ik heb er vorige week eentje in perfecte staat verkocht voor iets meer. Voor een fastback of convertible vind ik een redelijke prijs.
Een 1966 Fastback met V8 in goede staat ga je voor €25.000 echt niet meer vinden. Minimaal €30.000 en vaak richting (en zelfs ruim over) de €35.000.

Alles onder de €30.000 op Nederlands kenteken hebben allemaal flinke minpunten, zelfs bij de bekende adressen in NL. Ik heb mijn Fastback pas afgelopen januari gekocht en heb lang gezocht.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Voorstellen

Bericht door Kuupertie »

De binnenkant van de motorkap vind ik raadselachtig. Van stilstaan wordt die normaal niet smerig.
Jofel ziet die er niet uit.

Verder geen idee van de meerwaarde van een GT. Ik zou de eigenaar vragen of ik hem zou mogen schoonmaken en een dagje in zou mogen cruisen. Als je twee dagen bezig bent om hem schoon te maken, weet je dan wel wat voor vlees in je in de kuip hebt m.b.t. de lak en roest.
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”