nieuw hier

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

nieuw hier

Bericht door cenobyte »

Hoi!

Mijn naam is Mario van Ginneken en ik ben groot liefhebber van alles wat Amerikaans is en 4 wielen heeft, zo ook de Mustang. Afgelopen weekend in Weert heb ik weer een paar mooie exemplaren gezien. Zelf heb ik echter geen Mustang, maar een Chevrolet Corvette (tja, je moet een keuze maken en er zijn zoveel mooie auto's!). We gaan binnenkort echter lekker naar Amerika en dan gaan we heerlijk rondrijden in een Mustang convertible! 8)
Laatst gewijzigd door cenobyte op za 20 jun, 2020 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: nieuw hier

Bericht door Ghost Rider »

welkom hier,
Ik heb zelf ook in Weert gestaan gisteren en er stonden inderdaad een paar fraaie mustangs tussen
heb je toevallig nog foto's gemaakt daar ?
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: nieuw hier

Bericht door cenobyte »

Nee, ikzelf niet. Een vriend die bij ons was wel: http://www.corvettemaniac.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Staan echter meer Corvettes op :wink:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: nieuw hier

Bericht door 78ghiaT5 »

welkom op het forum. als je zelf een Mustang wilt, wat voor een moet het dan worden?

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: nieuw hier

Bericht door Neko- »

Welkom op het forum... Ik zou zeggen, lees, geniet, en schrijf :) wie weet slaat het virus toe, en verkoop je die Corvette nog :lol: Heb je er ook nog een fotootje van?
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
razor68blade
Berichten: 477
Lid geworden op: zo 29 nov, 2009 21:43
Locatie: Zuid-Holland

Re: nieuw hier

Bericht door razor68blade »

:welcome:
1969 Ford Mustang Mach 1 - Raven Black
351 windsor (M-code) stroked to 392 (3.89 rear end) - 4 speed toploader
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: nieuw hier

Bericht door cenobyte »

78ghiaT5 schreef:welkom op het forum. als je zelf een Mustang wilt, wat voor een moet het dan worden?
Ik vind erg veel modellen mooi. Het allerlaatste model is ook weer een erg mooie Mustang die de oude "ruige & robuuste" look heeft die een Mustang in mijn ogen behoort te hebben. De mooiste modellen vind ik echter de auto's uit de periode 1968 tot 1973.
Neko- schreef:Welkom op het forum... Ik zou zeggen, lees, geniet, en schrijf :) wie weet slaat het virus toe, en verkoop je die Corvette nog :lol: Heb je er ook nog een fotootje van?
:lol:

Ik zeg je eerlijk dat het als liefhebber van Amerikaanse auto's erg moeilijk is om keuzes te maken. Een mooie Mustang maakt me erg lekker, maar ik kan ook kwijlen bij een '69 Charger of een 1970 Camaro. Keuzes, keuzes :)

Momenteel is de hobby al een beetje uit de hand gelopen en staan er 2 Corvettes. Mijn trots en in mijn ogen de allergaafste Corvette ooit gemaakt is een ZR-1 exemplaar, de enige Corvette die een 32-kleppen motor heeft en die toen hij uitkwam in 1990 de allersnelste productieauto ter wereld was. Die van mij is een Polo Green uit 1993 met 430 paardjes:

Afbeelding

Daarnaast heb ik een 2004 convertible die ik vorig jaar in Amerika heb gekocht, tijdens mijn bezoek aan Corvettes at Carlisle:

Afbeelding

Sorry voor deze godslasterende foto's op een Mustang forum :sorry:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 19 mei, 2004 21:13

Re: nieuw hier

Bericht door Erwin »

Welkom op het forum, wie weet kies je ooit voor een eerste generatie Mustang (zal wel veel minder comfortabel, snel, strak, betrouwbaar en veilig rijden dan je huidige duo btw).

Veel plezier in de VS en we zien hier graag een reisverslag!

Groet,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 19 mei, 2004 21:13

Re: nieuw hier

Bericht door Erwin »

Ik zie het trouwens liever andersom: een '70-er Charger en een '69-er Camaro :)

Vind het verschil bij de Camaro's namelijk veel groter (en beter) qua jaar.
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Re: nieuw hier

Bericht door MustangMan010 »

Mario,welkom op dit forum en nu maar snel een Mustang erbij kopen hé :)

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: nieuw hier

Bericht door fuel66 »

ZR-1 prachtige wagen!!. Welkom mede American rider. Tsja de vette is toch de echte American sportscar en is dat altijd al geweest, maar ik ga toch voor de Stang, puur voor het gevoel en uitstraling. Maar nogmaals een Vete voor de deur zou niet misstaan, maar dan wel de oudere modellen, want het neuwste spul vindt ik wat over de top.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: nieuw hier

Bericht door cenobyte »

Peter Kapteyn schreef:in 1990 de snelste productie auto?? Denk dat een F40 toch effe ietsie sneller is.
Ik weet niet hoe men het gemeten of vastgesteld heeft, maar in 1990 is de ZR-1 officieel uitgeroepen tot snelste productie-auto. Vermoedelijk is er onderscheid gemaakt tussen serieproductie (Corvette ZR-1) en stuksproductie (F40). Ook heeft de ZR-1 lange tijd het snelheidsrecord op land over 24 uur gehouden, zoals Wikipedia vermeldt: "In early March 1990, The ZR-1 would set a new record for the highest 24 hour-5,000 mile land-speed by going over 175 MPH." Die 175MPH is uiteraard een gemiddelde snelheid over die 24 uur.

De cijfers van een normale ZR-1 zijn aardig indrukwekkend: een topsnelheid van 300km/uur en een acceleratie naar 100km/uur in 4,5 seconden.
Niets ten nadelen van de corvette.. maar de snelle autos komen toch echt meestal uit Europe. Zelfs de basis van de Shelby Cobra kwam van AC uit Engeland ;-)
Ik zal het je nog gekker vertellen: ook de motor van een ZR-1 Corvette komt uit Engeland, er ligt namelijk een door Lotus ontwikkeld blok in. :lol:
Erwin schreef:Ik zie het trouwens liever andersom: een '70-er Charger en een '69-er Camaro
Oh, maar die beide auto's zijn ook zeker erg lekker. De beide Chargers verschillen niet zoveel, maar de Camaro heeft inderdaad net een generatiewissel tussen '69 en '70. De '60 Camaro is ook een prachtige auto, maar t.o.v. de '70 erg onbetaalbaar. Ik zag laatste weekend in Weert nog een '70-er staan voor 6000 Euro met wat werk. :wink:
fuel66 schreef:Maar nogmaals een Vete voor de deur zou niet misstaan, maar dan wel de oudere modellen, want het neuwste spul vindt ik wat over de top.
Die oudere modellen vind ik ook erg mooi, maar ik zou ze zelf nooit kopen. Omdat ik een eigen bedrijf heb (altijd druk) geniet ik van mijn auto's door ermee te rijden. Sleutelen vond ik in het verleden nog wel leuk, maar nu eigenlijk niet meer zo. Op de zondag lekker toeren of naar een meeting vind ik geweldig. Vandaar mijn keuze voor de wat modernere Vettes, dat is echt erg betrouwbaar: starten en rijden.
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
crimson_lion
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 10:08
Locatie: ergens in de buurt

Re: nieuw hier

Bericht door crimson_lion »

hallo en welkom op het forum
een paar vrienden van mij hebben en rijden ook een corvette.
het zijn mooie wagens , dat is een ding wat zeker is .
zelfs een paar keer naar een corvette meeting geweest .
echt mega gaaf , bijna net zo gaaf als een mustang meeting :D :D ( lol )
wens je veel succes en rijplezier met je corvette



gr dre :twisted:
The legend lives
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: nieuw hier

Bericht door cenobyte »

Jaaaa, en weer terug met een scheef oog kijkend naar een Mustang om naast mijn Vette te zetten 8)
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: nieuw hier

Bericht door edgar »

Wow, blast from the past! Welkom terug :lol:
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”