Mustang 1967 fastback (projectje)
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Het is zeker een goede basis, in tegenstelling tot de cabrio die voor hard was en achter rot, lijkt deze precies het tegenover gestelde.
Het blok is weggebracht om te laten honen/boren. Er zaten nog standaard zuigers in en de beschadigingen was slechts wat lichte roest in de cilinders.
Ik heb besloten om mijn hobby wel 1 stap verder te trekken en deze mustang helemaal zelf te doen. Waarbij ik het spuitwerk tot nu toe altijd heb uitbesteed lijkt het me leuk om dit ook maar eens te leren.
Het blok is weggebracht om te laten honen/boren. Er zaten nog standaard zuigers in en de beschadigingen was slechts wat lichte roest in de cilinders.
Ik heb besloten om mijn hobby wel 1 stap verder te trekken en deze mustang helemaal zelf te doen. Waarbij ik het spuitwerk tot nu toe altijd heb uitbesteed lijkt het me leuk om dit ook maar eens te leren.
- grandmaster n
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Succes Peer, interessant topic om volgen !
Greets, C.
Greets, C.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Ondertussen zijn we een maand verder en eigenlijk schiet het nog niet op Maar daar komt nu denk ik verandering in.
De motor is terug, deze is geboord dus daar kan ik mee aan de gang.
De frame stukken voor heb ik vernieuwd zodat ik de auto in de spit kon hangen. Het intereur is eruit en de bodemplaten zijn binnen:
En het komende weekend klusje:
De motor is terug, deze is geboord dus daar kan ik mee aan de gang.
De frame stukken voor heb ik vernieuwd zodat ik de auto in de spit kon hangen. Het intereur is eruit en de bodemplaten zijn binnen:
En het komende weekend klusje:
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Lekker bezig Peter. Hou ons op de hoogte zo. Er zijn vele "Volgers"...
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Inderdaad laat die foto's maar komen!
Is er iemand in het verleden al eens aan de vloer aan het lassen geweest? Of zie ik dat verkeerd?
Is er iemand in het verleden al eens aan de vloer aan het lassen geweest? Of zie ik dat verkeerd?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Vind het toch wel snel gaan hoor . Interessant om te volgen en fijn dat je de moeite neemt om dit te delen Peter!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Je gaat weer lekker Peter,
nog steeds in GARantaine
Groet,
Jack
nog steeds in GARantaine
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Er is inderdaad al eens aan gelast, maar dat is zo slecht gedaan en die full length platen zijn helemaal niet zo duur. Dus ik las er liever een hele plaat in dan dat ik al die tectiel moet verwijderen en de boel netjes moet krijgen.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Wow respect dat je zoiets helemaal zelf aanpakt. Ik zou idd ook voor de Bullitt style kiezen, dat maakt het eindresultaat het meest courant en daarmee waarschijnlijk ook het meest waardevol.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Dit weekend wat minder tijd dan ik verwacht had, maar 1 kant is al aardig gelukt, dit bleek wel een stuk meer werk te zijn dan ik dacht omdat dit in het verleden al 2x gerepareerd was op een zeer slechte manier. Op sommige stukken zatten gewoon 3 vloerplaten op elkaar gelast. (Als referentie aangezien er in een ander topic vraag naar was, dit is ongeveer 5 uurtjes werk geweest inclusief het verwijderen van het interieur. De voorkant was er wel al af en de auto hing al in het spit)
Eerst even een gat gemaakt om te kijken hoe alles uit komt:
Daarna de floor support en seat support weggehaald en even gekeken hoe het uit kwam:
Gaatjes gemaakt voor de puntlassen:
En hem alvast vastgezet:
Deze week in de avonden deze kant helemaal afmaken en de lasnaad wegwerken. Het is net als bij de cabrio de bedoeling dat je hier straks niet meer kan zien dat er een nieuwe plaat in zit
Eerst even een gat gemaakt om te kijken hoe alles uit komt:
Daarna de floor support en seat support weggehaald en even gekeken hoe het uit kwam:
Gaatjes gemaakt voor de puntlassen:
En hem alvast vastgezet:
Deze week in de avonden deze kant helemaal afmaken en de lasnaad wegwerken. Het is net als bij de cabrio de bedoeling dat je hier straks niet meer kan zien dat er een nieuwe plaat in zit
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Nice Peter, maar dat zijn we gewend van jouw,
nadeel van deze posts is dat ik er ook weer zin in krijg
groet,
Jack
nadeel van deze posts is dat ik er ook weer zin in krijg
groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Gisteren avond nog wat tijd over:
Begint alweer ergens op te lijken. Jammer dat ook deze repro stukken allemaal net wat anders zijn dan origineel en daardoor allemaal precies niet aansluiten op het originele frame... Daar gaat telkens de meeste tijd inzitten.
Begint alweer ergens op te lijken. Jammer dat ook deze repro stukken allemaal net wat anders zijn dan origineel en daardoor allemaal precies niet aansluiten op het originele frame... Daar gaat telkens de meeste tijd inzitten.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Ondertussen is de andere kant ook klaar en ben ik met de achterkant begonnen.
De andere kant had ook wat rotte plekjes:
Plek maken om te kunnen werken:
En verder slijpen:
Plaat op plaat, moest nog veel weg slijpen om het goed te maken:
Proef passing:
En dan alles vast zetten en afwerken:
En nog even de gaatjes aan de achterkant vullen:
De andere kant had ook wat rotte plekjes:
Plek maken om te kunnen werken:
En verder slijpen:
Plaat op plaat, moest nog veel weg slijpen om het goed te maken:
Proef passing:
En dan alles vast zetten en afwerken:
En nog even de gaatjes aan de achterkant vullen: