Van GT naar Ecoboost

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Josato
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 16 sep, 2018 10:51
Locatie: Papendrecht

Van GT naar Ecoboost

Bericht door Josato »

Hallo iedereen,

Misschien zullen sommige hier mij gek vinden maar ik ben overgestapt van een 2011 GT met 465 PK naar een 2015 Ecoboost met 317 PK... :D
Ik ben superblij met mijn 'nieuwe' Mustang, de Ecoboost rijdt 100 keer beter dan de GT. Dit is vooral door het gebrek aan comfort in de GT en de vele pk's die in mijn ogen toch teveel van het goede waren...

De GT was zo verlaagd en stug afgeveerd dat ik er uiteindelijk geen plezier meer in had om erin te rijden, iedere drempel, hobbel kuil enz. werd een irritatie. Nederland ligt helemaal vol met die rare dingen dus het plezier werd steeds minder en minder.. :(
Uiteindelijk besloten om te gaan kijken voor een Mustang die ik mooi vind en het maakte mij dan niet uit of het een Ecoboost v6 of v8 zou zijn.
Via een tip van Ton van www.mustangcountry.nl bij www.vs-import.nl uitgekomen en daar stond een mooie zwarte Ecoboost, echter daarachter stond een hele mooie witte met blauwe striping uitgeruste Mustang te wachten...
Na een praatje met Jacques gemaakt te hebben een proefrit gemaakt, ik was gelijk verkocht wat een rust in die auto en heerlijk comfortabel...
Niet gelijk besloten om deze te kopen maar ook nog te gaan kijken bij een andere (zwarte) Mustang, eigenlijk wist ik al dat ik voor de witte zou gaan :mrgreen: .
Afgelopen maandag bij Jacques de Mustang opgehaald en nog geen moment spijt van gehad!!!!

Ton en Jacques bedankt voor jullie tips en advies! (beetje reclame maken mag wel denk ik..)

Hierbij de foto's van mijn nieuwe Mustang en de oude.

Groeten,

TON

NIEUWE
Afbeelding

OUDE
Afbeelding
Vandaag was gisteren morgen
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door BackToBlack »

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe mustang.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door cenobyte »

Allebei mooie Mustangs en ik snap de keuze van Ecoboost ook wel gezien de prijzen van een 2015 GT... :oops:

Dat verlagen is tegenwoordig een ramp. Je kunt nergens meer fatsoenlijk rijden zonder als een ouwe l*l ergens over een drempel te moeten kruipen om dit vervolgens 100 meter verderop te moeten herhalen. Frustratie ten top, ik weet er alles van, ik heb dagelijks een erg lage Corvette gehad en raakte ook alles met neus en uitlaat. Ik heb het apparaat uiteindelijk ook grotendeels daarom verkocht. Later kocht ik eenzelfde model terug en die was niet verlaagd en reed echt veel beter. Ik kon weer op gewone snelheid over drempels, heerlijk. Maar het zag er niet zo mooi uit... En ook hobbelt het wat meer natuurlijk met die korte veerweg.

Ik denk dat veel van je verschil in rijgedrag aan het verlagen ligt, maar ook aan het feit dat je nieuwe speeltje de starre achteras niet meer heeft?
Laatst gewijzigd door cenobyte op ma 07 sep, 2020 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Arnoldone
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 25 okt, 2017 03:57
Locatie: Ijsselstein

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door Arnoldone »

Interessante switch idd! Mooie auto, veel plezier!
ex - 2018 GT
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door Eric »

Een 2015+ Ecoboost rijdt zelfs beter dan een 2015+ GT. Door de lichtere motor heb je een beter gewichtsverdeling voor-achter.

Enig idee met wat voor materiaal jouw GT verlaagd was? Het maakt nl ook een wereld van verschil hoe je dat doet en wat je allemaal vervangt en aanpast en waarmee. Van alleen een setje goedkope veren gaat geen enkele auto beter rijden.
Gebruikersavatar
Josato
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 16 sep, 2018 10:51
Locatie: Papendrecht

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door Josato »

Eric schreef: za 05 sep, 2020 05:50 Een 2015+ Ecoboost rijdt zelfs beter dan een 2015+ GT. Door de lichtere motor heb je een beter gewichtsverdeling voor-achter.

Enig idee met wat voor materiaal jouw GT verlaagd was? Het maakt nl ook een wereld van verschil hoe je dat doet en wat je allemaal vervangt en aanpast en waarmee. Van alleen een setje goedkope veren gaat geen enkele auto beter rijden.
Hoi Eric,

Ik heb echt totaal geen idee waarmee hij verlaagd was en wat er allemaal onder de auto zat, ik weet wel dat de ford garage waar ik hem bracht vertelde dat er veel aan het onderstel veranderd was maar wel in positieve zin.. Volgens hun zou de auto heel goed op het circuit uit de voeten kunnen..
Leuk om te hebben maar niet voor de openbare weg, ik heb er twee jaar van kunnen en mogen genieten.
De Ecoboost rijdt echt heerlijk en mis de pk's niet.

Groeten,

TON
Vandaag was gisteren morgen
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door cenobyte »

Josato schreef: zo 06 sep, 2020 13:10 De Ecoboost rijdt echt heerlijk en mis de pk's niet.
Heb een aantal jaren geleden een zelfde beslissing genomen en ik ging toch iets missen op een gegeven moment. Ik rijd al mijn hele leven V8 en heb 4 jaar geleden gekozen voor een V6 (geen Mustang), om technische redenen. Ik dacht dat ik het V8 gevoel niet zou missen als ik koos voor een 6 cilinder met voldoende vermogen, maar die keuze is nu de belangrijkste reden dat ik mijn huidige hobbyauto wil inruilen voor iets anders en een V8 staat weer aan de top van mijn lijstje. Ik mis vooral het koppel, het gemak waarmee een V8 in elke versnelling vooruit schiet, terwijl mijn huidige V6 met 300pk steeds terug moet schakelen en altijd erg hoog en zenuwachtig in de toeren hangt. Ook mis ik het geluid heel erg.

Maar goed, dat is mijn ervaring en die van jou kan natuurlijk heel anders uitpakken, want ik hoor erg veel goede geluiden over de Ecoboost nu hij er al een tijd is! 8)
Laatst gewijzigd door cenobyte op ma 07 sep, 2020 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door keesie25 »

Allereerst gefeliciteerd, mooie auto, en mooie kleurencombinatie. Eigenlijk zijn alle voor- en nadelen al genoemd, waarbij een starre achteras naar onafhankelijk en uiteraard de kleinere motor een grote rol spelen.

Maar je moet ook een mening kunnen vormen over het totale interieur. Je nieuwe wagen is waarschijnlijk van veel meer snufjes voorzien dan de vorige. Waren de vorige lichtingen motorblokken op wielen, bij deze 2015 modellen is vele meer aandacht besteed aan de details.

Wat ikzelf 'mis' bij mijn 2015 tov mijn vorige 2005 is het donkere motorgebrom bij lage toerentallen. Maar ik kan er mee leven.
Ook ik had met mijn vorige wagen voortdurend last met drempeltjes. Nu heb ik dat helemaal niet meer.
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door cenobyte »

keesie25 schreef: ma 07 sep, 2020 11:36 Ook ik had met mijn vorige wagen voortdurend last met drempeltjes. Nu heb ik dat helemaal niet meer.
Nog op standaard rijhoogte?

Ik zou mijn auto ook niet meer verlagen, teveel ongemakken in Nederland met drempels, parkeergarages, stoepen etc.
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door keesie25 »

Ja, standaard. Bovendien zit er een mooie zwarte onderrand op en die wil ik niet verspelen.
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door MarisGT »

Gefeliciteerd met je aanwinst, smaken verschillen, vind je oude veel mooier.. sowieso bijna mijn favo mustangmodel.. :oops: De 2005-2009 vind ik het mooist
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door keesie25 »

Ja, maar dat is logisch Maris, jij hebt hem net en je vindt je eigen Mustang altijd het mooist........
Gebruikersavatar
RalphB
Berichten: 38
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 16:27

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door RalphB »

Congrats met je nieuwe aanwinst. Geef je gelijk, erg fijne auto. Sinds een paar maanden ecoboost zwart. Rijd als een t i e t😬, weet dat het geen V8 is, maar tis genoeg power en het is een automaat (terwijl ik liefst een handgeschakelde had gehad). Maar vind de concessie acceptabel. Heeft alle extra's erop zitten die er maar waren. Ik had een complete muziek installatie in mn vorige... (je kent het misschien nog wel... kofferbak waar het kratje bier niet meer in pastte) maar het shaker systeem klinkt heerlijk zuiver en meer dan hard genoeg.

Het onderwerp parkeren en parkeergarages... sommige parkeergarages moet ik echt wel mijden nu. Dat kost anders velgen omdat de draaihoek met zo'n bak toch ff wat groter is dan mn vorige. Maar goed, als dat alles is.

Heerlijke wagen🙂

Veel plezier ermee👍
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 433
Lid geworden op: do 21 aug, 2008 18:14
Locatie: Noord-west Brabant

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door Jasper »

Wauw mooie ecoboost hoor! gefeliciteerd met de aankoop!

Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Gebruikersavatar
Josato
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 16 sep, 2018 10:51
Locatie: Papendrecht

Re: Van GT naar Ecoboost

Bericht door Josato »

Dank jullie wel!

Nu een paar weken in mijn bezit en ik moet zeggen, het bevalt me prima! Zoveel meer comfort maar dat ligt er dus ook aan dat deze niet zo verlaagt is als de GT en ook geen 20" velgen eronder heeft..
Het interieur is ook moderner natuurlijk en de snufjes ja daar ben ik fan van.
Twee weken geleden een MBRP RACE catback uitlaat eronder gemonteerd en het geluid is nu vele malen beter, zeker een aanrader.

Parkeergarages is inderdaad een dingetje, sommige zijn zo krap dat je echt heel voorzichtig moet zijn. Ik parkeer ook altijd verder weg op een parkeerplaats liever een stuk lopen dan een parkeer deuk...
Vandaag was gisteren morgen
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”