Red Bull

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Red Bull

Bericht door arjanmustang »

keesie25 schreef: vr 03 apr, 2020 12:30 Ik ga toch maar het een en ander uitleggen over die adaptieve cruise control, wat in de OM staat. Er wordt gezegd dat het wel werkt bij auto's die direct/recht voor je rijden, maar er kunnen fouten ontstaan: als een auto voor je een beetje links of rechts rijdt t.o.v. jou, of als het b.v. een motorrijder betreft, kan het zijn dat het systeem dit niet registreert. Dat zelfde lees je ook een beetje tussen-de-regels-door in de OM bij andere zaken waar je op zou moeten vertrouwen, b.v. de dode hoek spiegel of de achteruitrijd camera. Kortom: het werkt, maar pin ons (Ford) er niet op vast als het niet werkt.
Ik heb adaptieve cruise control op mijn Transit Custom zitten, ik vind het ideaal! Met gewone cruise control rijdt je voorganger weer net wat zachter, dan weer harder, je blijft de cruise control verzetten. Met de adaptieve blijf je gewoon achter je voorganger rijden, ongeacht of hij continu wat harder of zachter rijdt.
Ik rijd veel lange stukken (lees: naar Duitsland, Polen, Tsjechië, Hongarije etc) en dan is die adaptieve echt een verademing ten opzichte van gewone cruise control! :D
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Red Bull

Bericht door Eric »

grandmaster n schreef: vr 03 apr, 2020 12:13 Ik had geen idee of je de afstand kon instellen, maar voor die drie dagen dat ik die auto huurde, liet ik de cc gewoon uit.
Dat kan zeker, minimaal 3 verschillende afstanden.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Dakloos schreef: vr 03 apr, 2020 12:46
1967coupe schreef: vr 03 apr, 2020 12:17 188 bladzijden en bijna op de helft? :shock: :shock:

Lijkt wel een handleiding voor een vrouw :mrgreen: :mrgreen:
Dat is deze :lol:

Image
Ik zou beginnen met de laatste bladzijde........
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Tja, ik heb adaptive CC nooit gehad, maar als ik lees dat het zou kunnen dat het systeem geen motorrijders detecteert of dat andere auto's alleen maar herkend worden als ze in een 'verlengde baan' voor je rijden, dan ben ik er niet echt gerust op. Overigens, de gewone CC heb ik wel eens een keer aan hoor, geen probleem.
Laatst gewijzigd door keesie25 op za 04 apr, 2020 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: Red Bull

Bericht door BackToBlack »

We lezen nog steeds mee hoor :cop:
Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

BackToBlack schreef: za 04 apr, 2020 09:45 We lezen nog steeds mee hoor :cop:
Oke! Wees trouwens gerust, de OM telt GEEN 1800 pagina's in deel 1........maar als je wilt kan ik de zaak wel langer maken hoor.
Gebruikersavatar
FredB
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29 jul, 2014 18:18
Locatie: Bodegraven

Re: Red Bull

Bericht door FredB »

Lees ook nog steeds mee en ben benieuwd naar je wat je allemaal ontdek aan je Mustang. Zie ook wel wat verschillen met mijn Eu spec, deze heeft b.v. geen adaptive CC en Blind spot detectie. Mis het niet echt maar lijken me beide wel handig. Uiteraard nooit volledig op vertrouwen en zelf blijven opletten is een must!
live today nobody promised you tomorrow

2016 GT Convertible
2013 V6 Convertible Premium
2007 V6 Convertible
Grey Mustang Registry #8604
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Fred, niet alles wat in de OM staat zit ook op mijn Mustang hoor. Wel CC, maar dus ook GEEN adaptive CC.

...een stukje over hoe je je vloermatten moet bevestigen (.....)de procedure hoe je startkabels moet gebruiken, en: Customers assistence. Veel over de US en Canada assistence, en nu komt het:

Before exporting your vehicle to a foreign country contact the foreign ambassy or consulate. These officials can inform you of local vehicle registration regulations and where to find unleaded fuel.

Hiermee is het een feit dat Ford USA(+Canada) geen benul heeft van wat er zich afspeelt in andere landen. Of ze willen het niet weten.
Dingen als 'if you cannot find unleaded fuel in your country....then contact our customer relationship center'. En vervolgens worden wat adressen genoemd zoals 'Far east', Asia-pacific region, Puorto Rico, en vervolgens: if you are in another foreign country contact.......the nearest authorized dealer. Tja.
Verder 'ordering additional owner's literature' .......daarbij denk ik ineens aan dat ik Ford USA benaderde over de Service Manual.....waarbij ze niet wisten waar ik het over had.
Er wordt alleen nog vermeld dat je en FRANSE OM kunt krijgen bij........ your authorized dealer.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Red Bull

Bericht door 1967coupe »

Ze willen zich zoveel mogelijk indekken om vervelende rechtzaken en kosten te vermijden.
Staat er nog niet in dat je de kat niet voor de voorwielen moet leggen? :mrgreen:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Alsjeblieft zeg........wij hebben twee jonge katjes, gingen vandaag exact twee weken geleden voor het eerst naar buiten. Wij wonen in een voor katten vrij ideale situatie: in een hofje, achtertuin omgrensd door water, maar toch, gisteren zaten ze zomaar op de openbare weg die daar achter ligt. Ik hoop niet........maar dat ze nog lang bij ons blijven.

Er volgt in de OM inderdaad nog een verhaal dat hiermee te maken heeft: wat je kunt doen als je een klacht hebt wat ONGELUKKEN kan veroorzaken (specifieke klachten worden niet genoemd): individueel of als groep met dezelfde klacht. En WEER denk ik aan de alu motorkap en aan het niet volledig kunnen vullen van je benzinetank.......hoewel dit natuurlijk geen klachten zijn die ongelukken kunnen veroorzaken.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Op blz. 202 een opsomming van de fusebox, de zekeringen. De box zit centraal links onder de motorkap, en ik zei het al eerder, de voorzijde van de box waar de bedrading in- en uitgaat, zit pal onder een open hood-vent.

Het totaal aantal fuses is maar liefst 94! Gezien de mogelijkheden van wat er allemaal in de auto zit vind ik dat eigenlijk nogal meevallen, maar er moeten gigantische onzichtbare kabelbomen door de auto heen lopen. Maar er is meer: Er worden maar liefst 35 fuse-nummers niet gebruikt. Er zijn dus 59 nummers in gebruik. Even goed veel. Waar zijn die niet-gebruikte nummers voor? Ik kan me voorstellen dat er het een en ander aan accessoires en opties bij aflevering of naderhand bijgevoegd kan worden, maar 35?
De enige andere mogelijkheid die ik kan bedenken is dat de fusebox voor meerdere modellen wordt gebruikt, maar dan nog, zo veel extra loze punten? En welke modellen zijn dat dan? Overigens is het me eigenlijk ook wel bij andere auto's opgevallen die ik hiervoor had: er is altijd een aantal loze punten.

Er zit overigens nog een extra fusebox in de auto. Het zit bij de passagierszijde en zit zo ongeveer op de plaats waar bij mijn 2005 GT de 'black box' zat.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Ik heb nog niet gekeken naar die extra fusebox, maar er wordt gesproken over een 'plastic key code card' die je eerst moet verwijderen om bij die fusebox te komen. Waar is die kaart voor? Als niemand het weet moet dat onderzocht worden....

De 'kleine' fusebox heet 37(+1 ongenummerd) nummers, en 12 daarvan worden niet gebruikt. In een oogopslag zitten in deze box de fuses voor o.a. raam/airbag voor de passagierskant, maar ook keyless entry/muziek zitten er in. Waarom niet beide fuseboxes samen? Te weinig ruimte onder de motorkap? Waarschijnlijk omdat het kortere lijnen zijn op deze manier.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Vanaf blz. 210 is het 'Maintenance', ofwel onderhoud. Ik wals daar maar een beetje doorheen: veel over de juiste vloeistoffen, olie, koelvloeistof, transmissieolie, accu/ruitenwissers vervangen, verlichting afstellen/vervangen, en (hoera) LIFETIME benzinefilter!
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Kom op mensen, ik heb jullie wel af en toe nodig met wat commentaartjes hoor. En dan te bedenken dat er een 'lid' is die werkelijk IEDERE dag inlogt, en nooit iets plaatst. Ik heb hem al persoonlijk benaderd, maar na zijn bericht dat hij 'slechts profiteert van de kennis hier' geeft hij verder niet thuis. Dat is niet alleen jammer, maar ik vind het toch ook wel asociaal.

Maar ik ga vrolijk verder. De OM schiet nu op. Het ONDERHOUD wordt besproken: de meesten van ons zullen hiervoor naar een garage gaan, zeker als het nieuwere exemplaren betreft waar je steeds minder zelf aan kunt doen. Toch is er altijd wel het een en ander dat je in ieder geval zelf kunt hoor: af en toe even de ruitenwissers controleren, de motorkap even openen om in ieder geval te kijken of alle reservoirs visueel nog een acceptabele hoeveelheid vloeistof hebben, de banden even nakijken of er geen steentjes in het profiel zitten, anders even wegpulken met een botte schroevendraaier of zo. De verlichting even controleren tegen een blinde muur, en ongetwijfeld weten anderen ook nog wel iets, toch?
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Na het ONDERHOUD volgt 'VEHICLE CARE', ofwel hoe ga je met je auto om. Een hele rits schoonmaakproducten wordt genoemd, de meeste van het merk 'Motorcraft' (lees: Ford!). Zelfs engine-shampoo, detail-wash en een dusting cloth, en ook wheel- en tire cleaner worden genoemd. Ikzelf heb mijn auto's altijd alleen maar gewassen met puur regenwater uit de ton, en meestal een keukendoekje en daarna een oude handdoek.
Aardig is ook dat er gezegd wordt wat te doen als je je auto langer dan 30 dagen niet gebruikt, en als je hem weer gaat gebruiken:

Check under the hood for any foreign material that may have collected during storage such as mice or squirrel nests.
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”