Red Bull

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Heel veel tekst over soorten banden en wielen, en weer een lijst met codes van allerlei vloeistoffen die je onder de motorkap kunt toevoegen. Op blz. 284 volgt uitleg over het audio systeem. Daarbij valt gelijk op dat er een plaatje is bijgevoegd van het kleine scherm met knoppen links en rechts.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

In de OM wordt iets verteld over de radiostations. Je kunt uiteraard een station opzoeken en opslaan als favoriet. Omdat mijn auto een US import is en de US SD card vervangen is door een EU,is me verteld dat ik de 'even' stations wek, en de oneven niet kan ontvangen, of omgekeerd. Ik heb al die tijd de radio nog niet eens aan gezet, dus ik heb daar niet zo veel belang bij. Toch moet alles het wel doen, dus ik zal het eens uitproberen.
Ook een CD heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar er wordt vermeld dat je beter geen CDR's kunt spelen waar een label opgeplakt zit, omdat die nogal eens kunnen loslaten.

Toch nog even iets over de MP3's:
Er zijn twee manieren om MP3's van een USB stickje op te nemen en af te spelen: TRACK MODE en SYSTEM MODE.
In track mode worden mappen genegeerd en worden totaal 255 nummers afgespeeld. Er wordt wel opgemerkt dat het er ook minder kunnen zijn, afhankelijk van de structuur op de CD. Er kunnen namelijk ook andere bestanden op die CD staan, b.v. gewoon audio, en filmpjes.
In system mode worden MP3's in aparte mappen geplaatst. Zoals ik al eerder aangaf kun je op het scherm een map kiezen en afspelen. Ik vermoedt (staat niet in de OM) dat daar geen limiet aan zit, dus ALLE MP3's kunnen in die mappen worden afgespeeld. WEL is er een opmerking dat er maar ONE LEVEL wordt afgespeeld: een map IN een andere map wordt dus niet herkend.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

"Sirius' radio wordt vermeld. Uitgeprobeerd, maar ik heb gelezen dat je daar betalend lid van moet zijn, alleen USA, dus beide ben/heb ik niet.

"Sync" is hier al eerder genoemd, en het is een communicatiesysteem zodat de computer kan communiceren met andere aangesloten apparatuur. O.a. automatiche oproepen naar 911 bij ongelukken, alleen USA dus, en navigatie. Gelukkig heeft de vorige eigenaar gezorgd voor een EU SD-kaartje, dus navigeren gaat goed. Ik heb mijn persoonlijke adressen ook al ingevoerd. Er staat zelfs dat je ene Sync owners account moet hebben voor o.a. navi updates. Nou had ik tot nu toe een losse navi, en die was al minstens 10+ jaar oud zonder updates. Ok. van een nieuwbouwwijk staan de straten soms niet vermeld, en ook op omgelegde wegen zegt hij wel eens midden op de snelweg: 'keer nu om', maar hij heeft me altijd veilig thuis gebracht, dus van updates lig ik niet wakker.
Verder wordt 'Voice recognition' behandeld. Deze optie zit in mijn auto, en middels een knopje op het stuur kun je commandos geven. 'Dial' heeft uiteraard met het telefoonverkeer te maken. Dat is aan mij NIET besteed, want ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die GEEN mobiele telefoon heeft.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Telefoonboek, Bluetooth, mobile apps, het is allemaal de ver-van-mijn-bed show.
Wat WEL interessant is, is dat je 'bepaalde' muziek kunt oproepen. 'play.....-artiest-/album/all/genre/playlist/ repeat/shuffle/ ne ju kunt zelfs vragen: 'what's playing?'

Ja, echt waar, dit staat in de OM: we have a song called 'Penny lane' from the album 'Magical mystery tour'. Je kunt dan zeggen: 'play Penny lane' of b.v. 'play album Magical mystery tour'. Verder wordt ook nog Prince genoemd. Alleen die naam levert soms niets op, als hij b.v. geregistreerd staat als 'Prince and the Revolution'.
Laatst gewijzigd door keesie25 op zo 12 apr, 2020 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

En daarna begint op blz 330 'My Ford Touch'.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Red Bull

Bericht door 1967coupe »

Ben je al op de helft? :lol:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Ja, ver over zelfs. Het gaat nu sneller, omdat er dingen herhaald worden, en service gedeelten, eventuele storingen etc. en dat heeft geen zin op hier te vermelden. Vind je trouwens dat ik verder moet gaan, want ik heb nog veel meer te doen.......
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Red Bull

Bericht door Eric »

keesie25 schreef: za 11 apr, 2020 13:51 Telefoonboek, Bluetooth, mobile apps, het is allemaal de ver-van-mijn-bed show.
Wat WEL interessant is, is dat je 'bepaalde' muziek kunt oproepen. 'play.....-artiest-/album/all/genre/playlist/ rpeat/shuffle/ ne ju kunt zelfs vragen: 'what's playing?'
Dat heb ik je 10 pagina's geleden al verteld :mrgreen:

Als het niet werkt moet je de ID3 tags van je mp3 bestanden updaten. Het systeem doet niets met filenamen.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Eric schreef: zo 12 apr, 2020 16:17
keesie25 schreef: za 11 apr, 2020 13:51 Telefoonboek, Bluetooth, mobile apps, het is allemaal de ver-van-mijn-bed show.
Wat WEL interessant is, is dat je 'bepaalde' muziek kunt oproepen. 'play.....-artiest-/album/all/genre/playlist/ rpeat/shuffle/ ne ju kunt zelfs vragen: 'what's playing?'
Dat heb ik je 10 pagina's geleden al verteld :mrgreen:

Als het niet werkt moet je de ID3 tags van je mp3 bestanden updaten. Het systeem doet niets met filenamen.
..Dat heb je al verteld. Het werkt bij mij NIET, want ik heb er veel files tussen die GEEN tags hebben omdat ze op geen enkele officiele CD staan. Bij mij doet het stickje het wel ZOALS IK DAT WIL: een lijst met mappen, iedere map heeft de naam van een artiest, en spelen als een tierelier.
Ik heb trouwens Prince niet op het stickje staan, het staat als VOORBEELD in de OM.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

My Ford Touch wordt vervolgd met instellingen van radiostations, waarbij het zelfs mogelijk moet zijn om de zaak zo in te stellen dat er alleen berichten te horen zijn als het je favoriete sport is, en zelfs alleen je favoriete club.......

Heel veel over navi,die je zelfs in 3D kunt instellen! EEN bladzijde wordt besteed aan een 'complete' listing of accesoires. Ik ga ze niet opnoemen, maar degene die ik er de afgelopen maand heb opgezet staan er niet bij.......
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Het Extendend Service Plan (ESP) staat op blz. 393-394, en is is US only. Toch even doorlezen......het is een soort verzekering bij reparaties.

Scheduled Maintenance bestaat uit twee onderdelen:
-algemene informatie
-onderhoudsboekje

In de algemene informatie staat wanneer specifiek onderhoud moet plaats vinden, b,v, olie verversen. Er staat dat dat tussen ... en ... kilometer moet plaats vinden, afhankelijk van klimaat, rijstijl etc. Ook staat er dat de auto is voorzien van een 'intelligent oil-life monitor', ofwel je ziet in je scherm wanneer je de olie moet vervangen! Er wordt vermeld wanneer andere filters vervangen moeten worden, ook de 'multi-point inspection'. Dat is een lijstje met essentiële zaken die op zeker moment, bij voorkeur bij een servicebeurt, gecontroleerd moeten worden. Verder nog een lijstje met zaken die pas vernieuwd moeten worden na langere tijd, zoals interieurfilter, koelvloeistof en bougies.

Het onderhoudsboekje (ook hierover heb ik al eerder iets gezegd) was tot nu toe een apart boekje dat je aan de dealer gaf als er een beurt/of reparatie uitgevoerd werd. De dealer schreef op wat er gebeurd was en zette de datum en stempel. Ik heb toen ik de auto kocht het net afgezocht, andere clubs gevraagd, Ford USA en Nederland gevraagd,en niemand wist het antwoord op de vraag: HOORT bij deze auto nog een LOS onderhoudsboekje? Begrijpelijk dat zo'n boekje wel eens een beetje vies wordt, en ik begrijp dan ook niet waarom dit onderhoudsboekje nu geintegreerd is in de OM.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Bij onderhoud moet je (als je wilt) de complete OM aan de dealer geven.Je kunt dit trouwens maximaal 20 keer doen.

Hierna volgt nog een hoofdstuk 'appendices'. Third party software, (zoals denk ik de EU SD card in mijn auto)....en de rest lees ik morgen.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Red Bull

Bericht door 1967coupe »

Kopietje maken dan blijf je OM schoon

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

1967coupe schreef: di 14 apr, 2020 04:55 Kopietje maken dan blijf je OM schoon

Gr
Rene
Ja, dat is een idee, maar ik heb Ford Nederland gebeld en een aardige juffrouw stuurde me een apart onderhoudsboekje.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Red Bull

Bericht door keesie25 »

Intussen een aantal bladzijden gelezen maar dat heeft niet zo veel zin, kan ik niemand adviseren.

Het hoofdstuk Appendices bestaat uit een complex verhaal over (sommige zaken vertaal ik maar niet) wetten, rechten, verklaringen, garanties, overeenkomsten, termijnen, trademarks, license agreements, notices, overheidswetten, kopieerverboden, software 'third party' verklaringen, en verder overeenkomsten met landen wat betreft de topografische kaarten (betreft ongetwijfeld de navigatie), waaronder ook zowaar Nederland: 'Topografische dienst of the Netherlands'. Daarna een hele rits logos van bedrijven die gerelateerd zijn aan het sync/mytouch/navi systeem.

Daarna volgt de index. En daarmee is mijn 'verkorte' uitvoering van de OM ten einde.
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”