Convertible 65 PROJECT KLAAR

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door sjirafje »

Ziet er echt super goed uit. Heb je de RVS delen zelf gemaakt?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
BatjeNL
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 04 jan, 2021 11:59

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door BatjeNL »

Ziet er heel tof uit zo hoor!!
64.5 289 Coupe.
2017 Focus ST Station

Waarom?? Omdat het kan, daarom!
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Dakloos »

Top Jack! Die hood lip molding is ook erg mooi gelukt. Sta versteld van de repro's, die van mij is net iets dikker als alumiumfolie en de helft van de bevestigingsgaten kwam niet overeen :censored:
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

quote: Heb je de RVS delen zelf gemaakt?

Het zetwerk heb ik iemand voor, dan begint het pas :wink:

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Aron66 »

Wow.... :shock:
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door peer »

Dakloos schreef: di 26 jan, 2021 21:52 Top Jack! Die hood lip molding is ook erg mooi gelukt. Sta versteld van de repro's, die van mij is net iets dikker als alumiumfolie en de helft van de bevestigingsgaten kwam niet overeen :censored:
Heel herkenbaar ;) Wil je het wat op z'n plek duwen druk je er met je duim een deuk in :cry:
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Dakloos »

peer schreef: wo 27 jan, 2021 12:13 Heel herkenbaar ;) Wil je het wat op z'n plek duwen druk je er met je duim een deuk in :cry:
En eerst iets voorzichtig iets verder openbuigen anders heb je van die mooie krulletjes lak op je vers gespoten motorkap :(
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door sjirafje »

JaCo schreef: di 26 jan, 2021 21:56 quote: Heb je de RVS delen zelf gemaakt?

Het zetwerk heb ik iemand voor, dan begint het pas :wink:

Groet,
Jack
Vakwerk!

Hopelijk is de situatie verbetert tegen de tijd dat hij af is zodat ik hem in het echt kan bewonderen.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Nou Peter, Kleine meetings zijn altijd toegestaan :wink: , is ook makkelijk organiseren :)

Nog een beetje geknutseld, met een "one wire dynamo" ook hier weer een uitdaging om de GEN warning lamp werkend te krijgen, omdat de 65 geen gauge heeft toch maar gekozen voor de digitale oplossing, alie heeft mooie mini voltmeters dus die maar er in geknutseld,



Alleen nog iets minder fel maken denk ik.

Omdat de 65 voor de oliedruk ook alleen een warning lamp heeft ga ik nog proberen om de druk op dezelfde manier weer te geven,

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Dakloos »

Leuk gevonden Jack!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door sjirafje »

Nu denk ik misschien te ver, maar zou het niet mogelijk zijn om die lampjes/displays schakelbaar te maken? Dat je kunt kiezen tussen het zien van het display of het ouderwetse lampje.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Nog een afrondende update:

Benzinepompje aan de originele aanzuig geknutseld zodat ie in de tank verdwijnt, omdat ik gekozen heb voor een enkele benzineleiding en ook deze pomp veel te veel brengt heb ik inwendig een bleed gemaakt zodanig dat de druk bij de carb 6 psi is, inclusief terugslagklepje en filter.



De spanningsregelaar ook nog maar effe geupdated met een 7805 in de originele behuizing;



Dan nog testen wat de fuel gauge doet met de iets gewijzigde vlotteropstelling, de zuigpijp en de vlotterstang heb ik iets moeten verbuigen ivm de benzinepomp,



De benchtest leek redelijk echter nadat ik het geheel ingebouwd had bleek leeg inderdaad leeg te zijn maar bij 35 ltr gaf ie al vol aan, wel lekker goedkoop tanken dan :?: :wink: , dat geeft nog stof tot nadenken, het inkorten van de vlotterstang is een optie maar dat bemoeilijkt de montage weer, eigenlijk zou ik de weerstand nieuw willen wikkelen met de juiste weerstandsdraad, maar ja, vind dat maar?!

De motor loopt stationair met de aangepaste benzinetoevoer iets beter, met de eerder te hoge benzine toevoer druk had zelfs het dichtdraaien van de idle mix screws geen effect, nu wel, geeft ook wat minder uitlaatdampen hetgeen het idee van eerder veel te veel benzine bevestigd.
Echter nog steeds erg ruw idle op 750 rpm, naast dat ik nu niet weet wat er verder aan jets enz in de carb zit ik vermoed dat dat ook te maken heeft met de nokkenas, mbt tot het motor item zal ik een nieuw topic starten, dan kan ik deze afronden.
Ok nog een restklus is het monteren van de 1inch sway bar link, in plaats van de link met rubber bushings hier ga ik gebruik maken van rechte kogelgewrichten M16,



echter deze zijn nog in bestelling en dat leveren duurt soms langer dan je wil.

Het eindresultaat:


















groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Convertible 65 PROJECT KLAAR

Bericht door peer »

Mooi man! Geniet ervan met dit weer 8)
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Convertible 65 PROJECT KLAAR

Bericht door Big_fun_58 »

Goed gedaan Jack. Je heb echt gouden handen. Lekker Mac Gyveren op zijn tijd om iets naar je zin te krijgen. Prachtig. :mrgreen:
Ben blij een kleine bijdrage te hebben mogen leveren.
Geniet ervan. Dik verdiend.. :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Convertible 65 PROJECT KLAAR

Bericht door Dakloos »

Respect voor deze restauratie (en de snelheid!) Jack.

Ter info: Kwam op een Amerikaans forum deze foto's tegen van een originele en een niet originele fuel sender. Geen wonder dat die dingen niet nauwkeurig zijn! Ik los het met software op...... :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”