Convertible 65 PROJECT KLAAR

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 433
Lid geworden op: do 21 aug, 2008 18:14
Locatie: Noord-west Brabant

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Jasper »

mooi werk, ziet er goed uit!
leuk om te volgen.

Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door peer »

Toevallig heb ik de reinforcement platen er pas ondergemaakt, maar die repro die ik had (good mark) paste voor geen meter. Uiteindelijk heb ik ze uigelijnt door de connector plaat er op te schroeven, uit te lijnen tegen de voorste frame balken en dan de gaten uit gelijnt houden. Uiteindelijk heb ik de binnenste randen aardig terug moeten buigen om het passend te krijgen.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Dank voor je respons op mijn vraag Peer,
ik ga morgen aan de slag met uitlijning op de gaten, ik ben niet ontevreden over de passing tegen de vloer,
wat de pannen betreft is het een kwestie van enkele graden om en dan sluiten ze nog steeds aardig aan, zonodig een paar mm bijkloppen , dat valt wel mee. Wel staan de gaten niet recht boven elkaar zoals dat wel bij mijn 66 was.
Maar de pan gewoon aansluiten aan de front frame rails, en dan de seat riser er recht boven, ondanks dat deze dan een 10 mm verder naar voren komt dan de originele positie en de gaten niet recht boven elkaar zitten.

Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door peer »

Ga je nieuwe torqueboxen plaatsen voor?
Zoja, mijn tip is om de nieuwe uit elkaar te halen (puntlassen doorboren) en zo te plaatsen.
(https://www.youtube.com/watch?v=3d6ZyTdVZmw)

In z'n gehaal gaat je niet lukken zonder de hele boel te vervormen wat je vervolgens niet meer recht krijgt omdat er geen ruimte is om terug te buigen :oops:

Ik heb ze zojuist klaar en in z'n geheel heeft me meer dan een dag gekost, de andere kant in 2 stukken was in 2 uur klaar en veel netter :smart:
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Bedankt voor je tip Peer,
ik had ze al uit elkaar gehaald omdat ik dit ook op youtube gezien heb,
Ik ga er deze week mee aan de slag, heb net de vloer er in,

De vloer erin gepropt en met de seat riser x-ver en de reinforcement pannen het hele zaakje eerst op de plaats geduwd en getrokken waar nodig, uiteindelijk ben ik niet ontevreden over hoe dan alles past



Reinforcement pannen puntlassen losgeboord omdat deze windscheef was,



En paar dagen en een paar honderd lassen verder:





Dze week verder met de torque boxen, eerst hele zaakje goed uitlijnen met deuren en spatborden erin,

Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door sjirafje »

Als is het tempo van de vorderingen in de foto's zie zou ik haast denken dat ik dit ook zou moeten kunnen. Gelukkig weet ik wel beter :lol:
Goed bezig :up:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Lekker bezig geweest sinds laatste post,
torque boxen geplaatst en alle stutten en eruit,
achterzijde goed gepoetst en moeilijk te bereiken delen gestraald,



nieuw kontje aan gezet en alles in de primer,



wachten met de achterschermen tot ik het kofferdeksel dat bij de straler ligt terug heb,

motorruimte in de mat lak en al wat delen die ik al voorbewerkt had gemonteerd,



gestraalde delen retour gekregen,



en alles in de epoxy gezet,



nog maar eens naar buiten om de garage voor de zoveelste keer eens goed te poetsen,



en zo ben je weer een paar weken verder,

Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Aron66 »

Mooi om te zien Jack.. Succes de komende tijd.

Aron
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door peer »

lekkere voortgang, ik moet hier ook elke keer alles naar buiten rollen om de garage goed schoon te maken :)

Wat heb je eigenlijk op de bodem gespoten? Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik bij mij ga doen (wel of geen tectiel)
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Hoi Peer,

op de bodem en de rest van de carrosserie heb ik in eerste instantie zwarte primer gespoten,
ik dacht nog een laagje fijn gespoten underbody erop te zetten en weer af te lakken met mat zwart omdat dat makkelijker schoonhoudt dan alleen de underbody,


Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Dakloos »

Knap werk Jack!

Waarom heb je er nog sommige onderdelen opzitten zoals stuurhuis, handrem en onderste draagarmen?
Kun je de onderkant niet gewoon in “red oxide” spuiten zoals de meesten uit de fabriek rolden?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door 67gt500 »

Wat een klus zeg, maar de juiste manier om het te doen als je het mij vraagt.
Top, keep on posting :v:
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

@ Erwin,

Net zoals Peer vergeet ik vaak foto's te maken als ik lekker bezig ben.
die delen heb ik al nieuw of nieuw gespoten gemonteerd nadat ik de motorruimte in matzwarte lak had gezet,
soms wil je gewoon effe wat anders doen dan lassen,slijpen, poetsen enz,
Zo heb ik ook de binnenzijde in de primer gezet en monteer ik af en toe underdash wat delen die ik tussendoor gereviseerd heb,
de kachel, ruitenwissermotor en pedaalsupport zitten er al in, met name omdat ik ook bezig ben met een elektrische stuurbekrachtiging in te passen.
gewoon, omdat dat ook harstikke leuk werk is en effe wat anders dan lassen,slijpen en poetsen,
Ook makkelijk voor mijn vrouw die dan me dan na een dagje klussen gelijk herkend en niet denkt dat het alweer sinterklaas (zwartepiet) is :wink:
Red oxide onderkant zal ik inderdaad mee overwegen, maar het wordt geen concours correcte dus zwart mag ook.

Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Tijdens mijn GARAntantaine :wink: ook nog een beetje geknutseld aan een EPAS,
stuuras gemodificeerd, verlengd met een stuk van de orginele as zodat het originele stuur weer past,



klaar om in te bouwen,



Eerst verder met deuren en kofferklep en motorkap netjes pas te maken, één deur is een aftermarket en dat merk je ,
de bolling klopt gewoon niet, er zit gewoon geen bolling in.



Dus verstevigingsprofiel binnenzijde helemaal los en op iets bolling/spanning weer erin lijmen,

tussendoor nog een terrasoverkapping aan het maken bij mijn dochter dus effe wat minder voortgang,

Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

dash in de lak gezet en epas ingebouwd,



ECU erbij geplaatst



Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”