Convertible 65 PROJECT KLAAR

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door peer »

Mooi, past dat een beetje makkelijk? Ik was zelf ook van plan zo'n electrische te steken.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Ligt er aan welke je neemt en hoe je hem geplaatst wil hebben,
In mijn 66 zit er een uit een R-clio en die past goed, bevestigd aan de pedaalsteun en de motor steekt mooi naar linksboven onder de dash, (zie ford mustang bij EZ powersteering)



Deze had ik nog liggen , is van een opel combo en ik heb de pedaalsteun en he ventilatiekanaal iets moeten modificeren omdat de motor iets groter is,
kon ook rechts-onder maar dan was tie te veel in het zicht.
Voor beide heb je een stuurmodule nodig om de normale ecu signalen naar te epas ecu te verzorgen en de kracht te regelen.

groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Robinski »

een mooi project weer Jack! sloeg de verveling toe? of was het de mustangverslaving.... :lol:
als ik iets kan betekenen voor je hoor ik het graag.
ik heb trouwens nog een set flowmasters op een xpipe staan, mocht je nog interesse hebben.
ik hoor het wel!

groetjes!!
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

hey Robin,

heb ik interesse in, wat staat het ijzer op dit moment :wink:

grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Robinski »

hahahaha, app of bel maar even: 06-24760829
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Nog een beetje voortgang geboekt sind laatste post;

Voorschermen in de epoxy en underbody alvorens definitieve montage



Met gemonteerd kofferdeksel kon het kontje verder afgemonteerd worden,



Hoekprofieltje in de rear valance geplakt, anders blijft het maar zo’n zwabberding



Bij rockauto besteld en helaas verschillend geleverd, ze zijn wel snel met excuses en correctie,



Onderkant van dun laagje underbody voorzien en in de mat lak gezet



Deuren afgemonteerd en hier en daar dmv het oplassen van een lasdraad en wat kloppen en duwen de naden gecorrigeerd,



Ik was niet helemaal tevreden over de 2k matlak afwerking van de motorruimte dus deze maar effe opnieuw gedaan, net iets minder mat maar ook geen zijdeglans :?



Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door sjirafje »

Mooi om de voortgang zo te zien!
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Sinds laatste post nog heel veel onderdelen gepoetst en gecoat,
niet zo interessant dus alleen een foto van de achteras :)



intussen wel al de meeste delen gemonteerd, ruimt lekker op :wink:
Karosserie werk even gelaten voor wat het is, straks weer verder met strak maken en nog wat naadjes corrigeren,
Wel was ik benieuwd naar de staat en opbouw van de motor,
deze dus ook mooi gepoetst en behandeld ;



Maar is het dan van buiten mooi en van binnen zooi :?:
Eerst maar eens compressie gemeten; 6 stuks 12 bar :D echter nr1 6bar en nr3 8bar :cry:
Oorzaak is een lekkende uitlaatklep, bij de compressietest hoor en voel je dat ie door de uitlaatpoort aanzuigt.
Nog een paar uurtjes getracht deze klep in te slijpen, helaas met matig resultaat, nr 1 nu 6,5 bar.
Dan maar eens proberen of lopen laten nog verbetering brengt,



Helaas levert de compressietest op nr1 hierna nog maar 5 bar op, dus later verder met demonteren en kleppen en/of zittingen reviseren.
Ook denk ik dat er veel carterdamp ontwijkt maar wat kun je verwachten na minstens 10 jaar stilstand ?

Gezien de roller rockers is er wat moeite in performance upgrade gestoken, en betekent en gemeten stroke van 73 mm :o dat deze 289 gestroked is ?


Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door edgar »

73mm komt overeen met ongeveer 2.87 inch. En dat is de standaard zuigerverplaatsing van een 289.

Dus helaas, niet gestroked.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door Big_fun_58 »

Als je alleen kleppen en zittingen wilt slijpen dan wil ik dat ook wel voor je doen hoor (tegen een DMFFer tarief). Ik heb de apparatuur ervoor. Kan ook je kop flowen (van stage 1 tot ...) maar dat kost meer tijd (en geld helaas :D ). Het is een hobby van mij dus ik hou het wel leuk voor beide partijen :mrgreen:
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

2,78 inch natuurlijk, ik betrap me op een hoofdrekenfoutje :cry:

Eerst ff demonteren en bezien wat noodzakelijk te repareren is, graag maak ik gebruik van je advies als ik de schade in beeld heb (gepost)
Alvast bedankt voor je aanbod,

Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door peer »

Kijk ook vooral naar de zuigers, die onderste uitsteeksels willen nog wel eens een barst hebben en als je dan toch alles open hebt...

Zelf kies ik waarschijnlijk voor een enginetech kit voor een paar 100 euro heb je dan alles nieuw:
https://www.ebay.co.uk/itm/Enginetech-E ... w5cNYTDQQ

Ik heb dit vaker gebruikt en ben er erg over te spreken.

Dit is dus alleen als je daar ook aan moet werken, als je zuigers en pomp enz gewoon goed zijn is dit natuurlijk wel overkill
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Goede tip Peer,
Voor dat geld kun je al moeilijk de enkele losse delen scoren.
Maar ik heb al gezien dat er .060 overmaat zuigers in zitten en vraag me af of dat een overeenkomstige koppakkinmaat vergt, zoals bijv summit ze aanbied?
De cilinderwand van cil1 heeft wat roestschade waarschijnlijk omdat ie 10 jaar heeft opengestaan, maar met deze overbore is daar denk ik niet veel meer aan te doen dan wegpoetsen of honen, ik vraag me wel af of ik hier dan de zuigerveren visueel moet controleren of dat er andere methodes zijn, vooralsnog wil het onderblok niet uit elkaar gooien, maar wat is wijsheid?
Tevens zit er voelbare speling op de klepgeleiders en vraag me af wat daar de mogelijkheden zijn,

Tips en advies zijn altijd welkom
Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door peer »

0,060 is dacht ik wel het maximale. Daarna wordt het oud ijzer, ik vrees nog voor de mijne, die zit helemaal vast van binnen.

Maar als je hem toch open hebt en eventueel gaat honen zou ik wel nieuwe ringen plaatsen.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Convertible 65 PROJECTje

Bericht door JaCo »

Zondagavond, niks op tv wat al niet gezien is dus mooi tijd voor wat forumposts;

Nog veel tijd besteed aan uilijnen/richten van alle delen,
Dan nog wat naadjes perfectioneren zoals bij de bovenkant van de deuren;
voor:

Na:


De hood eerst in de hoeken uitlijnen en dan blijkt ie aan de cowl niet netjes op hoogte te liggen, hier dus ook een beetje gecorrigeerd;


Ondanks veel veel meten en uitlijnen aan de fenders vragen ook de aansluiting van de extensions een beetje kloppen en duwen en plamuur,


maar uiteindelijk komt het allemaal goed;


En dan weer alles in de spuitplamuur;




Verder nog wat “kopwerk” gedaan en geconstateerd dat de klepgeleiders wel erg veel speling hadden, hier alvast nieuwe in geperst;


Ik kan weer verder met spuitklaar schuren maar moet eerst van mijn vrouw effe uit garantaine om wat vakantie te vieren in eigen land :?

Tot over een paar weken mits het weer een beetje meewerkt :wink:

Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”