De tijd vliegt als je je amuseert
Effe een update;
het hele zaakje schoonmaken is het meeste voorwerk,
de inner rockers verwijderd en alle lassen uitgeboord, van huis uit zijn de outer rockers verzinkt dus die zijn nog goed, wel effe goed gereinigd en toch maar wat zinkspray erop,
Inner rocker gemonteerd,
aardig wat maatvoerend en ondersteunend ijzer erin en vervolgens de rear toque boxen gemonteerd,
aardig wat moeten aanpassen aan de boxen omdat de kwaliteit en maatvoering bagger is,
Draaipunt voorzijde omgezet maar motorsteunen en voorzijde ontdaan van te vernieuwen stukken,
Frame rails reparatie,
nieuwe voorkant gemonteerd
Underdash gestraald en in de zink gezet
Voorzijde blank gemaakt met schuurschijf en staalborstel, moeilijk te bereiken delen gestraald,
paravan had gelukkig maar minimale roestschade, bij mijn vorige 2 projecten heb ik deze losgeboord om goed te behandelen, deze inwendig goed schoongemaakt, is eigenlijk iets voor een gynaecoloog
begonnen aan de vloer, alvast op de plaats gepropt en nu bezig met meten en corrigeren,
Wat betreft de reinforcement floor pans ben ik nog zoekende naar de juiste uitlijning,
wellicht dat iemand mij kan helpen,

de pan is niet exact rechthoekig en ik vraag me af of de achterzijde (rode lijn) of de voorzijde (gele lijn) in lijn moet zijn,
andere optie is dat de afstand tussen de boxen gelijk moet zijn (blauwe lijnen),
Vooralsnog lijkt mij het meest voordehandliggend dat de achterzijde in lijn moet zijn omdat de seat riser crosmember hier ook in lijn is,
Je ziet er nooit niks meer van maar je wil het toch zo goed mogelijk
Bij mijn 66 kan ik niet nameten want hier heb ik de pannen vervangen door subframeconnectors
Groeten Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
NEW: Mustang 65 V8 convertible PROJECT