66 cabrio projectje 'done'

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door peer »

Hier is dat nog niet zo erg, als ik nu een afspraak maak met datum vanaf 4 Januari kan ik de 5e al terecht. Kosten zijn wel aardig gestegen.... 184 euro tegenwoordig.

Er is ook nog wel wat onduidelijk over de APK, Ik kan geen APK doen bij de RDW op het moment. Maar wagens van 50 jaar en ouder zouden toch op een gegeven moment ook APK vrij worden?
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door Dakloos »

peer schreef: wo 16 dec, 2020 10:42 Er is ook nog wel wat onduidelijk over de APK, Ik kan geen APK doen bij de RDW op het moment. Maar wagens van 50 jaar en ouder zouden toch op een gegeven moment ook APK vrij worden?
Per 1 januari 2021 :D
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door peer »

Dat komt goed uit :)

Niet dat ik tegen de APK ben, maar omdat de RDW geen APK doet is het zo'n gedoe om dat allemaal geregeld te krijgen: invoer, wachten op kenteken en daarna meteen naar een APK station anders krijg je een boete.
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door 67gt500 »

Met kenteken keuring zal de APK nog wel gehandhaafd worden had mijn keurmeester het toen over.
APK keurings punten dan neem ik aan.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door mustang66coupe »

Is het niet zo dat als je wagen nu nog geschorst is/niet op kenteken dat je toch nog 1 keer de apk moet laten doen vanaf 1 jan?
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door 67gt500 »

mustang66coupe schreef: wo 16 dec, 2020 11:01 Is het niet zo dat als je wagen nu nog geschorst is/niet op kenteken dat je toch nog 1 keer de apk moet laten doen vanaf 1 jan?
Zo kwam het wel op mij over inderdaad.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door peer »

Ik kan het je hopelijk binnenkort allemaal vertellen ;)

Zelf vind ik het prima als ze het bij de RDW doen, ik heb niet echt een vrees dat ik een APK onwaardige auto naar de RDW breng, ik zou het wel een gedoe vinden als ik vervolgens naar een ander APK station moet om alles te regelen.

Ik zie dat je tot 24 uur van te voren kostenloos kan annuleren, dus ik maak maar vast de afspraak voor de 5e, lekker de lat hoog leggen :)
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door peer »

En weer verder, weekje vakantie helpt wel in de voorgang (aangezien we toch niet echt andere leuke dingen kunnen doen).

De achterkant deels afgemaakt, maar ik kon ven niet verder met de benzine tank dus kan ik het nog niet helemaal afronden:
Afbeelding

Dan maar aan de voorkant verder:
Afbeelding

Radiator en grill erin:
Afbeelding
Afbeelding

Dan maar weer verder aan de binnenkant, eerst de bedrading:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgende op de planning wordt een uitdaging, het cabrio dak:
Afbeelding


Uiteraard ook nog wat tegenslagen zoals een lekkende oliepan, uiteindelijk bleek de draad van de olieplug gestript te zijn. Gelukkig heb ik nog een pan liggen die ik op kan knappen.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door Dakloos »

Heel netjes Peter!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door Swordfish79 »

zeker netjes!! plaatje!!
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door peer »

En weer verder. Nog even wat klusjes tussendoor gedaan, niet alle electronica werkte. De kachel werkte niet, de ruitenwissers deden niets en de ruitenvloeistof motor wilde niet draaien.
De Kachel en ruitenvloeistor waren makkelijk, slechte massa. Dit was makkelijk verholpen, maar de ruitenwisser motor wilde helemaal niets doen. Alles doorgemeten en hij kreeg wel de juiste spanning. Echter had ik deze nog niet eerder gecontroleerd en ook niet onder de auto uitgehad. Hier had ik nu wel spijt van.

Uiteindelijk met wat pijn en moeite de motor er onderuit en testen. Deze deed helemaal niets... Maar het is jaren 60 techniek dus wat kan er nu echt mis mee zijn... Uitelkaar halen dan maar:
Afbeelding

Mechanische schakelaar:
Afbeelding
Afbeelding

En die was helemaal geoxideerd. Alles goed schoongemaakt en het werkte weer, terug inelkaar zetten en weer terug in de auto.

Nog even een speaker gemonteerd en daarna aan de slag aan het dak:
Afbeelding

Het dak is wel het meest moeilijke aan de auto. Om dit allemaal netjes en strak te krijgen is veel geduld nodig. Ik ben dan ook nog niet echt tevreden met het resultaat.
Eerst de bescherm lappen:
Afbeelding

Nachtje liggen om de vouwen eruit te hangen
Afbeelding

Achter ruitje erin
Afbeelding

En de voorkant gelijmt laten drogen:
Afbeelding

Helaas moesten we stoppen omdat mijn hulp naar huis moest. Dit is echt een klus voor 2 personen. Morgen weer verder hopen dat ik de vouwen eruit kan krijgen.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door Dakloos »

Goed bezig Peter! Wat gebruik je als "nietstrip" in de bogen van de kap?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door peer »

Ik heb uiteindelijk in Amerika een 'orginele' nietstrip gekocht, deze erin gekit met carrosserie kit en met popnagels vastgezet.

Ik ben alleen bang dat ik hem niet zo strak ga krijgen als ik zou willen. De vouwen van de manier dat het verpakt was blijven er ook in staan, krijg ze er niet uit gefohnt.

Morgen eerst maar een zorgen dat het ook in de hoeken wat strakker zit.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door peer »

Vandaag geen foto's, maar toch nog een hoop gedaan.

De motor voor de eerste keer gestart en ingelopen. De motor klinkt goed en loopt soepel.
Het dak zit er al een stuk strakker in maar nog niet helemaal zoals gewenst, maar ik kwam er ook achter dat ik een fout gemaakt heb. In de handleiding stond dat de krijtstreep op het geleverde dak in het midden moest. Echter de 'bijbel' en het filmpje op YouTube die ik aan het volgen was gaven beide aan dat het aan de bovenkant moest. Dit heb ik aangehouden maar kwam dus niet uit.

En helaas heb ik ook een lekkende cilinder van het dak. Volle moet uit elkaar gehaald en gerepareerd. Dit ging zo goed dat ik besloot ook de niet lekkende kant uit voorzorg aan te pakken en te reviseren. Echter heb ik hier nu spijt van want deze lekt juist na het reviseren :( ik heb nieuwe rubber dichtingen op maat besteld en ga deze nogmaals doen.

Verder zit het raam erin en heb ik flink liggen vloeken op de molding die er niet in wilde gaan. Morgen nog wat afwerking, misschien de ramen en interieur erin en dan keuring klaar maken. (spiegels monteren, remmen afstellen, motor afstellen en uitlijnen.) het ziet er naaruit dat ik dinsdag klaar ben voor de rdw.
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door Kuupertie »

Moldings .... I feel you. Tot overmaat van ramp lekt mijn niet opnieuw geplaatste raam ook nog. Ik zie dus mij binnenkort wel mijn derde setje moldings bestellen.
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”