66 cabrio projectje 'done'
Moderator: Shelby GT-H
66 cabrio projectje 'done'
Omdat ik het toch niet kon laten en mijn andere mustangs verkocht heb ben ik toch maar weer aan een nieuw project begonnen.
Het ziet er naar uit dat dit wel mijn moeilijkste project tot nu toe gaat worden want de wagen is echt rot. Het gaat om een mustang cabrio uit 1966 waar veel onderdelen ontbreken, iemand al eens begonnen is aan een restauratie maar het duidelijk opgegeven heeft.
Op dit moment zit er een halve bodem in die ook overal aan het doorrotten is, er ontbreken een hoop onderdelen en wat erbij zit is in slechte staat. De auto heeft denk ik tijdens de poging van de vorige eigenaar ook een tijdje buiten gestaan wat hem geen goed gedaan heeft.
Het object:
Op de aanhanger mee naar huis:
Wat rotte plekjes:
Kruis ingelast voor de stevigheid na het verwijderen van de vloer:
En hier moet ik het allemaal doen (lekker verwarmde garage )
Nieuwe vloerplaten en dorpel/chassis versteviging balken gehaald.
Paar uurtjes hakken, zagen maar vooral puntlasjes doorboren:
Nieuwe balk passen en meten:
Daarna in de lak en tektiel:
Toen vast zetten en erachter komen dan mijn gas op is om te lassen
Morgen maar nieuw gas halen en weer verder.
Het ziet er naar uit dat dit wel mijn moeilijkste project tot nu toe gaat worden want de wagen is echt rot. Het gaat om een mustang cabrio uit 1966 waar veel onderdelen ontbreken, iemand al eens begonnen is aan een restauratie maar het duidelijk opgegeven heeft.
Op dit moment zit er een halve bodem in die ook overal aan het doorrotten is, er ontbreken een hoop onderdelen en wat erbij zit is in slechte staat. De auto heeft denk ik tijdens de poging van de vorige eigenaar ook een tijdje buiten gestaan wat hem geen goed gedaan heeft.
Het object:
Op de aanhanger mee naar huis:
Wat rotte plekjes:
Kruis ingelast voor de stevigheid na het verwijderen van de vloer:
En hier moet ik het allemaal doen (lekker verwarmde garage )
Nieuwe vloerplaten en dorpel/chassis versteviging balken gehaald.
Paar uurtjes hakken, zagen maar vooral puntlasjes doorboren:
Nieuwe balk passen en meten:
Daarna in de lak en tektiel:
Toen vast zetten en erachter komen dan mijn gas op is om te lassen
Morgen maar nieuw gas halen en weer verder.
Laatst gewijzigd door peer op vr 29 jan, 2021 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- lee iacoca
- Berichten: 601
- Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
- Locatie: drenthe
Re: 66 cabrio projectje
Phoe dat gaat een hoop bloed ,zweet en tranen kosten , maar om dan aan de finish in een cabrio te rijden is toch wel weer een hele leuke ervaring. Succes met de klus en hoop dat je de vorderingen hier wil delen.
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Re: 66 cabrio projectje
Goed bezig Peer.
Hoe meer werk, hoe meer voldoening uiteindelijk.
Ga zo door en ben benieuwd naar je updates.
Hoe meer werk, hoe meer voldoening uiteindelijk.
Ga zo door en ben benieuwd naar je updates.
1966 Mustang Fastback
Re: 66 cabrio projectje
Phoeoeoeoeoe..... jij houdt van een echte uitdaging !
Maar zoals altijd, de aanhouder wint.
Veel succes, ben heel benieuwd wat dit gaat brengen.
Michel.
Maar zoals altijd, de aanhouder wint.
Veel succes, ben heel benieuwd wat dit gaat brengen.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Re: 66 cabrio projectje
Projectje?
Succes ermee, ben benieuwd!
Aron
Succes ermee, ben benieuwd!
Aron
Re: 66 cabrio projectje
Wat een project Peer! Ben benieuwd naar de vorderingen van deze megaklus.....
Zoek eens op Youtube naar “Joe Daddy’s Garage”. Daar is iemand bezig met een nog slechtere 66 convertible. De beste man is een meester in plaatwerken en het is erg interessant om te zien hoe hij alle repro onderdelen passend maakt.
Zoek eens op Youtube naar “Joe Daddy’s Garage”. Daar is iemand bezig met een nog slechtere 66 convertible. De beste man is een meester in plaatwerken en het is erg interessant om te zien hoe hij alle repro onderdelen passend maakt.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: 66 cabrio projectje
Grappig dat je titel projectJE heet.
Het zijn de grootste uitdagingen waar je het meeste plezier en voldoening uithaalt.
veel succer ermee,
Het zijn de grootste uitdagingen waar je het meeste plezier en voldoening uithaalt.
veel succer ermee,
Re: 66 cabrio projectje
Moet iets doen in de kerst vakantie
Zojuist een nieuwe menggas fles gehaald, maar meteen voor de 10 liter gegaan. Dus ik duik zo meteen de garage weer in.
Die “Joe Daddy’s Garage”' is een mooie om te bekijken, zie veel herkenbare vlakken Ik heb ook al ontdekt dat die repro spullen niet echt geweldig passen...
Zojuist een nieuwe menggas fles gehaald, maar meteen voor de 10 liter gegaan. Dus ik duik zo meteen de garage weer in.
Die “Joe Daddy’s Garage”' is een mooie om te bekijken, zie veel herkenbare vlakken Ik heb ook al ontdekt dat die repro spullen niet echt geweldig passen...
Laatst gewijzigd door peer op ma 30 dec, 2019 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 66 cabrio projectje
veel succes!
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Re: 66 cabrio projectje
Goed bezig Peer,
krijg je de inner kokerbalk aan de voorzijde er gemakkelijk in naast/tegen de torque box?
Ik begin nl binnenkort ook aan een soortgelijk project(JE) waar een compleet nieuwe bodem en rear toque box + deel frame rails in moet.
Alleen de outer koker is nog goed (deze zijn van huis uit verzinkt) maar ik vraag me af of ik die moet laten zitten of maar gelijk de koker compleet vernieuw.
Jo Daddy's garage heeft me ook wat inspiratie gegeven aan dit project te beginnen,
Wellicht heb ik nog wat onderdelen over maar met de snelheid waar jij mee werkt zit ik nog in de denkfase
Groeten,
Jack
krijg je de inner kokerbalk aan de voorzijde er gemakkelijk in naast/tegen de torque box?
Ik begin nl binnenkort ook aan een soortgelijk project(JE) waar een compleet nieuwe bodem en rear toque box + deel frame rails in moet.
Alleen de outer koker is nog goed (deze zijn van huis uit verzinkt) maar ik vraag me af of ik die moet laten zitten of maar gelijk de koker compleet vernieuw.
Jo Daddy's garage heeft me ook wat inspiratie gegeven aan dit project te beginnen,
Wellicht heb ik nog wat onderdelen over maar met de snelheid waar jij mee werkt zit ik nog in de denkfase
Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 66 cabrio projectje
Holy moly Peer. Dat is zeker een uitdaging. Stapje voor stapje en focussen op het eindoel. Het gaat je lukken. Succes.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: 66 cabrio projectje
YIKES, jij bent niet bang.
Leuk project om te volgen.
Leuk project om te volgen.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: 66 cabrio projectje
De andere kant zit er nu ook in maar viel erg tegen. Deze was al ooit gerepareerd en op sommige stukken op de rand gelast in plaats van alleen de puntlasjes. Dit maakte het loshalen een heel stuk lastiger.
Morgen nog af lassen en netjes maken en dan kan ik aan de vloer zelf beginnen. Heb ik in ieder geval een mooie basis om de vloer aan vast te maken.
Andere kant begonnen met hakken, boren en slijpen.
Alles eruit:
En de nieuwe erin:
@jaco: Hij gaat er op zich makkelijk in zonder vloer, maar je moet veel aan de kant halen. Ik heb bij mij de alle torqueboxen weggehaald omdat deze ook rot zijn, de vloer en 'cabrio versteviging' moet aan de kant (dus weg) en dan schuif je hem redelijk makkelijk op z'n plek. Alleen de voorste lip maakt het wat extra lastig. Ik denk dat je er bijna niet aan onderuit komt om (ook voor het losmaken van de oude) beide torqueboxen los te maken.
Of je moet er voor kiezen om hem daar door te slijpen en de nieuwe daar aan vast te lassen als de uiteinde nog goed zijn.
Morgen nog af lassen en netjes maken en dan kan ik aan de vloer zelf beginnen. Heb ik in ieder geval een mooie basis om de vloer aan vast te maken.
Andere kant begonnen met hakken, boren en slijpen.
Alles eruit:
En de nieuwe erin:
@jaco: Hij gaat er op zich makkelijk in zonder vloer, maar je moet veel aan de kant halen. Ik heb bij mij de alle torqueboxen weggehaald omdat deze ook rot zijn, de vloer en 'cabrio versteviging' moet aan de kant (dus weg) en dan schuif je hem redelijk makkelijk op z'n plek. Alleen de voorste lip maakt het wat extra lastig. Ik denk dat je er bijna niet aan onderuit komt om (ook voor het losmaken van de oude) beide torqueboxen los te maken.
Of je moet er voor kiezen om hem daar door te slijpen en de nieuwe daar aan vast te lassen als de uiteinde nog goed zijn.
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 66 cabrio projectje
Moedig hoor
Succes ermee, ga dit zeker volgen.
Succes ermee, ga dit zeker volgen.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: 66 cabrio projectje
Morgen weer verder maar ik heb wat openstaande vragen.
Ik wil graag het rode interieur terug, maar ik begrijp dat het 66 interieur donkerder is dan het 65 interieur. Welke kleur heeft de binnenkant van de deur en het dashboard enz? Is dat de buitenkleur of de kleur van de stoelen?
Welke kleur moet ik gebruiken voor de bodem? Soms zie ik zwart, de andere keer de kleur van de auto en soms alleen grondlak (grondlak alleen is toch niet waterdicht?)
Ik wil graag het rode interieur terug, maar ik begrijp dat het 66 interieur donkerder is dan het 65 interieur. Welke kleur heeft de binnenkant van de deur en het dashboard enz? Is dat de buitenkleur of de kleur van de stoelen?
Welke kleur moet ik gebruiken voor de bodem? Soms zie ik zwart, de andere keer de kleur van de auto en soms alleen grondlak (grondlak alleen is toch niet waterdicht?)