onze nieuwe, 16 maanden later....

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Bericht door Neko- »

Congrats :D
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
berimar
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 17 feb, 2008 21:15
Locatie: geraardsbergen

Bericht door berimar »

Veel plezier ermee Roel. Laat de zomer maar beginnen
Gebruikersavatar
PoisonIvy66
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
Locatie: Noord Brabant

Bericht door PoisonIvy66 »

Ik was jullie nog een paar foto's schuldig!

Gisteren een lekker tochtje gemaakt met het dak omlaag en onderweg even gestopt voor een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
...Happiness is the road...
Gebruikersavatar
OHLM66
Berichten: 1012
Lid geworden op: do 15 apr, 2004 22:21
Locatie: Flevoland

Bericht door OHLM66 »

Echt een heeeeeeeele mooie hoor! Veel plezier er mee en houd hem maar heel netjes.

Kom je er nog mee naar de meeting in Venray as. weekend?

Rinus
1968 289ci coupe autom. (Tahoe Turquoise)
2007 GT California Special convertible (Supercharged)
2002 F150 Lightning 5.4 (Supercharged)
2009 JEEP Grand Cherokee (V8)
Gebruikersavatar
PoisonIvy66
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
Locatie: Noord Brabant

Bericht door PoisonIvy66 »

Zondag a.s. staat wel in de planning....
...Happiness is the road...
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Bericht door NordicDawn »

Prachtige wagen! Schitterend gewoon.
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 19:28

Bericht door Frank »

Nice Ride!

Hoop hem zeker nog eens in het echie te zien...

Have fun with it!

Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Lex66
Berichten: 444
Lid geworden op: do 01 jul, 2004 20:29
Locatie: Tilburg

Bericht door Lex66 »

Hoi Roel, das een hele mooie ik hoop 'm binnenkort in het echies te zien.
Misschien Wintelre?
Veel zonnige km's :up:

Lex
EX--Baby-blue, wit-vinyldakje en pony interieur--
Pluk de dag >> morgen kan de benzine op zijn.
http://www.cardomain.com/ride/3092830
Gebruikersavatar
PoisonIvy66
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
Locatie: Noord Brabant

Bericht door PoisonIvy66 »

Bedankt!

Het is zeker de bedoeling dat ik op de meeting in Wintelre zal zijn.
@lex66: kom jij ook met de Bel Air? want daar ben ik ook heel erg benieuwd naar!

Groeten,

Roel
...Happiness is the road...
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 19 mei, 2004 21:13

Bericht door Erwin »

Hoi Roel,

Ik heb dit topic gemist en lees het hele verhaal nu voor het eerst. Erg leuk hoor! Wat een prachtige wagen heb je en nog in de juiste provincie ook:-) Proficiat.

Ik zal hem vast in het nieuwe seizoen een keer zien op een meeting, ben erg benieuwd.

Groetjes,
Erwin.
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Gebruikersavatar
PoisonIvy66
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
Locatie: Noord Brabant

Bericht door PoisonIvy66 »

Dank je Erwin!

Ben ook heel erg benieuwd naar de jouwe.

Groeten,

Roel
...Happiness is the road...
Gebruikersavatar
PoisonIvy66
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
Locatie: Noord Brabant

Bericht door PoisonIvy66 »

Neem wat drinken en een zak chips en lees mijn ervaring over:

Onze nieuwe, 16 maanden later....

Ik herinner me de advertentie op de site van The Mustang Garage nog zo goed. Daar stond onder andere in: “The engine has ZERO miles on it!” en “Deze mustang wordt voor u technisch 100% in orde gezet.”

Buiten dat deze mustang voldeed aan mijn wensen, waren de ZERO-miles engine en de “100%” technische staat voor mij de doorslaggevende redenen om een mustang bij The Mustang Garage te kopen. Zelf ben ik technisch niet onderlegd, dus ik wilde niet het risico lopen dat ik een mustang kocht die technisch in een slechte staat was. De “wat” hogere prijs nam ik daarom voor lief.

De motor die erin lag was in Amerika gereviseerd, maar nadat de auto bij The Mustang Garage was gearriveerd, bleek al snel dat dat niet erg goed was gedaan. Een drijfstang kwam los en doorboorde het blok. Dat blok was meteen afgeschreven en moest dus vervangen worden. Dat was mijn voordeel, want dit was gebeurd voordat ik de auto kocht.

Voordat de auto zou worden afgeleverd, moest er nog aardig wat werk worden verricht. Dat kun je aan het begin van dit topic allemaal lezen. Maar de euforische stemming waarin ik verkeerde toen de auto eindelijk afgeleverd was, maakte redelijk snel plaats voor een “wat minder goede” stemming.

In tegenstelling tot mijn 66’er coupe die uitblonk in betrouwbaarheid (en uiterlijk wat minder blonk) , liet deze mustang mij al bij een van de eerste ritten letterlijk aan de kant van de weg staan. Net voordat ik stil viel zei mijn vrouw nog; “zit er soms een tractor achter ons?” Helaas kwam dat tractor-geluid niet van de in onze streek alom aanwezige landbouwvoertuigen, maar uit onze eigen uitlaten. Stel je het geluid voor van een mustang met V8 die op slechts enkele cilinders loopt; dat is wat wij hoorden.

Ook vond ik dat de stuurbekrachtiging toch niet erg aanwezig was. Mijn coupe zonder stuurbekrachtiging stuurde toch aanzienlijk lichter. En huh… hoe zit dat met de kick down? Die doet niks. En verd$%^#e… hij wil toch erg vaak niet in z’n achteruit. Ook moest hij nog nodig uitgelijnd worden. En deze mustang bakende toch een flink territorium af. Onder andere vanaf de krukaskeerring, bij dit “nieuwe” blok. Overal waar ik kwam, liet ik een mengsel van motorolie en koelvloeistof achter.
Dus de auto terug naar The Mustang Garage… alles zou opgelost worden.

De auto weer opgehaald en na een tijdje rijden, zit weer diezelfde “tractor” achter mij.
Al met al is de auto daarvoor diverse malen terug geweest naar The Mustang Garage. Adelbert heeft de auto zelfs bij mij thuis opgehaald, en heeft samen met mij een proefrit gemaakt. Maar, vreemd genoeg, in een proefrit van een uur geen problemen gehad. Uit de video-opnamen die ik daarvoor had gemaakt, bleek toch echt dat de motor niet altijd goed liep. Adelbert nam de auto daarom toch mee naar Heusden-Zolder om weer na te kijken. Als ik me niet vergis zijn toen de bougies en –kabels vervangen.

Ik herinner me nog een avond dat ik de mustang weer bij The Mustang Garage ophaalde; Adelbert had na alle tijd die hij erin had gestopt natuurlijk allang de buik vol van deze wagen en zei (voor de grap) dat ik ‘m die dag niet meer mocht bellen…. Ik heb ‘m daarom diezelfde avond maar gemaild dat ik op de terugrit weer dezelfde problemen had gehad.

Wie heeft me vorig jaar in Braamt het terrein af zien rijden? Over een afstand van een paar honderd meter sloeg de motor een aantal keren af. Adelbert stond erbij en keek erna….

Ik herinner me ook nog de BBQ bij American Horse Power vorig jaar…. Misschien weten anderen ook nog hoe ik daar pruttelend aan kwam rijden. Vreemd genoeg was de terugreis weer zonder problemen verlopen.

Het seizoen 2008 was toen ongeveer over en ik had inmiddels genoeg van die auto, dus de mustang maar de winter in de garage laten staan om in het voorjaar maar weer te zien. En waar begint het seizoen traditioneel mee? Mustang Fever!

Voor het eerst ook op zaterdag daarheen gegaan, om mee te doen aan de rondrit. En tijdens de rondrit: weer die verdomde tractor! Adelberts broer Erik reed nog een tijd achter me en zal toen ook wel gedacht hebben “wat rijdt er nu toch weer voor geval voor me?” De terugreis naar huis, verliep wonderwel weer goed. Zondag ook naar Mustang Fever geweest, maar wel weer met dezelfde problemen.

Je begrijpt het: de maat was vol. Ik heb de mustang daarom naar een andere garage gebracht. Een garage van een kennis die ik (denk ik) al 25 jaar ken. Deze man zit al 50 jaar in het vak en sleutelde aan dit soort auto’s toen ze nog nieuw waren. Een man met ervaring dus. Bovendien iemand waarvan ik weet dat ik hem volledig kan vertrouwen. Ik heb hem gevraagd na te gaan wat de oorza(a)k(en) van dit probleem was/waren. We hadden afgesproken dat we stap voor stap zouden nagaan wat er mis was. Als er iets vervangen moest worden, zouden we dat doen en daarna kijken of de klachten verholpen zouden zijn. Zo niet, dan weer verder zoeken.

Al snel kwamen er zaken aan het licht, waar mijn broek van af zakte.
Stel je voor: de motor met “ZERO-miles” en “technisch 100% in orde” was afgeleverd met een haperende brandstofpomp en een totaal versleten elektronische ontsteking. Eerst dat maar eens vervangen en dan zien of de klachten verholpen zijn. Bij het verwijderen van de ontsteking bleek er een of ander onderdeel niet vastgezet zijn geweest, dus dat viel in het carter. Fijn, kon ook de carterpan eronderuit. Na deze reparatie ben ik, zoals afgesproken, maar weer gaan rijden om te kijken of de problemen zouden zijn verholpen.

’t Was geen wonder natuurlijk dat de motor na vervanging van ontsteking en brandstofpomp stukken beter liep. Zo goed had die nog nooit gelopen….. maar toch na enige tijd weer de klacht van het slechte lopen. Weer terug…. Toen ik bij de garage aankwam, zette ik de motor uit. Monteur kwam meteen aanlopen en vroeg me hem weer te starten…. Dat ging niet meer. Startmotor overleden, na demontage bleek dat die al lang in coma moet hebben gelegen. Dit was het binnenwerk:
AfbeeldingAfbeelding
Dus ook startmotor vervangen.

De ontsteking was nu goed, dus nu moest het de brandstoftoevoer zijn. En wat bleek; zand in de carburateur. En niet een klein beetje! Niet voor niets heb ik met veel belangstelling de problemen van Emiel gevolgd.

Voor deze problemen was de mustang al enkele keren terug geweest naar The Mustang Garage. Toen was al duidelijk dat de motor problemen had met ontsteking en/of brandstoftoevoer. Bij The Mustang Garage was men er echter niet eens achter gekomen dat motor met beide problemen had. Was er dan niets aan de auto gedaan in al die keren dat die terug was geweest?

Die keren dat de auto terug was naar de mustang garage, zouden ook de olielekkages opgelost worden. Maar niet die aan de krukaskeerring, dat was toch echt te veel werk voor zo’n kleine lekkage, aldus Adelbert. Je zou eens moeten zien hoeveel olie er tussentijds in mijn garage gedruppeld is. Het karton wat eronder lag, moest bij wijze van spreken als chemisch afval worden afgevoerd.

Door al deze problemen, zat het mij toch niet lekker. Deze auto was afgeleverd met oude troep erin. Wat zou ik nog meer kunnen verwachten? De automaat zou zijn gereviseerd, want die ging niet meer in z’n achteruit. Toch bleef die lichtjes slippen tussen 2 en 3. En in de aandrijving hoorde ik toch ook steeds meer gebonk en gepiep waar ik me toch ernstige zorgen over begon te maken.

Dus daarom besloten de auto verder na te laten kijken. Weer zakte mijn broek af….
Automaat is nu echt (weer) aan revisie (of vervanging) toe. En op de aandrijfas zit zoveel speling, zowel aan de kant van de automaat als aan de achteras, dat die as er zo onderuit kan vallen. Daarnaast is een rem remleiding achter bijna doorgesleten. Waardoor? Doordat die leiding bij het inveren van de auto tegen een bout aankomt waarmee de achtergordels zijn bevestigd. (gordels zijn door The Mustang Garage geïnstalleerd). Aangezien mijn mustang is uitgerust met een enkele hoofdremcilinder, zou het volledig doorslijten van deze leiding “nare” gevolgen kunnen hebben. Te denken dat ik met deze mustang heb rondgereden met vrouw en kinderen!!

Nou zijn een aantal van deze problemen natuurlijk allemaal een keer te verwachten bij een klassieker. Maar binnen zo’n korte tijd nadat je die klassieker hebt gekocht bij een bedrijf van naam als The Mustang Garage, een bedrijf dat adverteert met “ technisch 100% in orde” en de daarbij behorende prijzen vraagt.

En dan te weten dat ik nog door Rob (66mustang) ben gewaarschuwd! In mijn naïviteit heb ik daar weinig aandacht aan besteed. Sorry Rob! Maar wel alsnog bedankt voor je waarschuwing. Je blijkt gelijk te hebben gehad.

Alle problemen zullen opgelost worden. Binnenkort de nu bekende problemen. En er zullen dan vast nog wel meer mankementen aan het licht komen en ook die zullen weer verholpen worden. Maar jullie begrijpen natuurlijk wel dat niet bij The Mustang Garage zal gebeuren. De kosten neem ik maar weer voor lief, maar dan weet ik dit maal dat het WEL echt goed zal worden gedaan. Ook weet ik dat er dan dit maal WEL kritisch naar de techniek wordt gekeken en er wel aan de veiligheid van bestuurder en passagiers wordt gedacht.

Laat het een les wezen voor iedereen hier:
Hoe aardig iemand ook is, hoe betrouwbaar hij ook overkomt en hoe goed zijn naam ook is, dat wil nog niet zeggen dat hij altijd goed werk aflevert en klachten goed oplost.

Mijn mustang heeft de laatste keer de Mustang Garage van binnen gezien.

Groeten,

Roel

PS: veel plezier in Braamt. Ik kan er niet bij zijn…. Zie bovenstaande technische problemen
:(
...Happiness is the road...
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 09 nov, 2008 20:15
Locatie: Rotterdam

Bericht door Vincent »

Nou dit is inderdaad een mooi verhaal zeg. Je gaat er toch minstens vanuit dat er serieus naar wordt gekeken als je zoveel klachten hebt bij een auto die 100% zou moeten zijn volgens de verkoper.
Ik heb zelf geen ervaring met hun maar hier klopt iets niet. Weet ook niet wat de garantie voorwaarden zijn bij hun maar als ik jou verhaal zo lees handelen ze het wel erg slordig af.
En als je dan optelt wat het allemaal al gekost heeft en nog gaat kosten dan word je daar niet vrolijk van.
Je weet dat er wel eens iets kan mankeren aan een oude Mustang maar als er gezegd wordt 100% technisch in orde.......
Hoop wel voor je dat het snel word opgelost en je er van kan gaan genieten maar het is niet leuk zoiets.
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Gebruikersavatar
hendrik
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 20 apr, 2009 20:24
Locatie: Oss

Bericht door hendrik »

Hoi Roel wat een verhaal zeg en wat een pech jeetje.
Dat zal aardig in de papieren lopen zo.
Kun je de reparatie kosten niet terug verhallen op de Mustang Garage
Sucses met het verdere verloop :up:
Mg Hendrik
Gebruikersavatar
Ton BlingBling
Adverteerder
Berichten: 2839
Lid geworden op: di 28 nov, 2006 16:46
Locatie: Regio Rotterdam & Regio Los Angeles .
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

Wat een verhaal zeg ! .

Je blijft er nogal rustig onder , mijn complimenten daarvoor ! .

Verder blijft het verhaal dat als je een duurdere auto koopt het niet perse ook een 100% goede auto is nu weer eens te kloppen .

Heel veel suc6 met het verdere verloop van het 100% ok maken van je Ride !
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Gesloten

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”