Mustang Mach-E First Edition

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Leo

Mustang Mach-E First Edition

Bericht door Leo »

Komt er een nieuwe onderwerpregel voor de nieuwe Mustang-E ? :D .
Heb gisteren middag een Mustang-Mach-E besteld , vind het een leuk ontwerp mooie auto alleen de naam is wat gezocht maar het gaat mij om de auto. Heb 5 jaar naar volle tevredenheid gereden met USA Ford fusion hybride ( 7% ) bijtelling. En stap in oktober over in de E. In de mooie kleur Grabber Blue. Als er liefhebbers zijn tzt voor de Fusion (Mondeo). laat maar weten.
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
Gearz
Super User

Re: Mustang Mach -E First Edition

Bericht door Gearz »

Gefeliciteerd met je aankoop, ben stiekem toch wel benieuwd. :wink:

Benieuwd wanneer de Shelby uitvoering p de markt gaat komen.
Ik zou er nu vast witte stripes op plakken :lol: :P

Michel.
'70 430hp - 580NM Stroker, Astro A5, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
https://wheelwell.com/michel-gearz/njl/ ... rd-mustang
TTarmor

Bericht door TTarmor »

Pfoe. Ik heb nog wat moeite met de mach-e. Het is een opzich mooie wagen, maar geen mustang. Is een poll geen goed idee? Mbt de indeling het hoe en het waar.

Dat ik het geen mustang vind wil niet zeggen dat ik er niet graag een bij zou willen hebben. Ipv m’n Clio ofzo, naast de normale mustang.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Persoonlijk weiger ik de Mach-E te erkennen als Mustang, maar dat is een ander onderwerp. Dit forum heet echter 'Dutch Mustang en Ford Forum' en het is zeker een Ford, dus mij lijkt dat hij dus best zijn eigen subsectie zou kunnen hebben.

Leo, wat is voor jou de overweging geweest om voor de Mach-E te kiezen en niet voor een Tesla als ik mag vragen?
2016 GT Fastback
1995 GT Coupe - Project SAL1-LL
1995 GT Convertible - Bone stock
Leo

Bericht door Leo »

Leo, wat is voor jou de overweging geweest om voor de Mach-E te kiezen en niet voor een Tesla als ik mag vragen?
Natuurlijk mag jij dat vragen Erik,
Ik heb een voorkeur voor een wat hogere auto's SUV/SVT en vind de hoge Tesla niet mooi qua model. Verder heb ik meer vertrouwen in Ford dan in Tesla.Heb 5 jr terug wel de Tesla uitgeprobeerd reed heerlijk maar ik vond de stoelen erg dun. Deze beslissing nu:
90% voor model en leverbare kleur/uitvoering , 10 % voor het paardje op de grill en de E versie omdat de markt daarin Europa deels naar toegaat en ik dit wil ervaren daarnaast is de auto fiscaal vriendelijk.Verder heb ik natuurlijk het geluk dat ik meerdere auto's bezit waardoor ik de E ook kan laten staan als het niet past qua ritlengte enz. We gaan het ervaren vanaf ca. oktober.
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Leo schreef: vr 03 jan, 2020 09:07 Komt er een nieuwe onderwerpregel voor de nieuwe Mustang-E ? :D .
Ik heb een apart gedeelte aangemaakt voor de Mach-E.
Hopelijk werkt alles naar behoren.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Leo

Heb je 'm gewoon bij de locale Ford dealer besteld ?
Waarschijnlijk zal je de primeur hebben in Nederland met deze auto.
Maar neem je niet een gok, aangezien je geen testrit hebt kunnen maken ?
Met de prestaties zal het best goed zitten, maar bijvoorbeeld de zitpositie en de kwaliteit van het intrieur.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Leo

Bericht door Leo »

Heb je 'm gewoon bij de locale Ford dealer besteld ?
Waarschijnlijk zal je de primeur hebben in Nederland met deze auto.
Maar neem je niet een gok, aangezien je geen testrit hebt kunnen maken ?
Met de prestaties zal het best goed zitten, maar bijvoorbeeld de zitpositie en de kwaliteit van het intrieur.
Ronald ,

Nee slechts handje vol dealers gaat de MM-E verkopen , was met de Mustang 2015 ook al het geval.
Volgens mij geen primeur want Ardea verkoper Den haag zei dat dit zijn 4e bestelling was.
Verder is en blijft het een gok maar ik zie het meer als verassing.
Ik ben gewoon een multi user kan enorm genieten van een V8 maar ook van elektrisch , toen de elektrische vorkheftrucks opkwamen in de jaren "80 vond ik dat ook heerlijk, het is een andere beleving.
Leo

Bericht door Leo »

Gearz schreef: vr 03 jan, 2020 21:55 Gefeliciteerd met je aankoop, ben stiekem toch wel benieuwd. :wink:

Benieuwd wanneer de Shelby uitvoering p de markt gaat komen.
Ik zou er nu vast witte stripes op plakken :lol: :P

Michel.
wie weet een goed idee :-)
Visje1991

Re: Mustang Mach-E First Edition

Bericht door Visje1991 »

Ik heb er ook één besteld. Uiteraard begrijp ik de aversie vanuit de huidige (echte) Mustang liefhebbers.
Reden dat ik hem heb besteld is dat het zakelijk gezien nog redelijk interessant is en het wat anders is wat je toch veelal ziet zoals Tesla Model 3.

Heb hem in Carbonized Grey besteld met 19 inch velgen. Het blijft een risico om zoiets ongezien te bestellen maar dat neem ik maar op de koop toe.
Hopelijk valt het niet tegen....
Leo

Bericht door Leo »

Visje1991 schreef: do 20 feb, 2020 16:09 Ik heb er ook één besteld. Uiteraard begrijp ik de aversie vanuit de huidige (echte) Mustang liefhebbers.
Reden dat ik hem heb besteld is dat het zakelijk gezien nog redelijk interessant is en het wat anders is wat je toch veelal ziet zoals Tesla Model 3.

Heb hem in Carbonized Grey besteld met 19 inch velgen. Het blijft een risico om zoiets ongezien te bestellen maar dat neem ik maar op de koop toe.
Hopelijk valt het niet tegen....
Hé gefeliciteerd , komt vast goed !
Ik ben gegaan voor de first-edition in t blauw blijkt nu zelfs uitverkocht te zijn.
Heb er zin in om hem uit te proberen. Nog maar een maand of 6-7 wachten.
Visje1991

Bericht door Visje1991 »

Inderdaad nog lang wachten. Voorpret maakt het toch ook wel weer leuk.

Ben erg benieuwd naar de eerste (onafhankelijke) reviews.
Het blijft een risico om het ongezien te bestellen.

Ondanks dat er geen v8 in zit kijk ik er echt na uit. Ik snap de frustratie alleen ik dacht destijds ook... waarom een Mustang met een Eco Boost.
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Een ecoboost, elektrisch, 4,6,8 cilinder.. van oudsher werd de mustang al met een variëteit aan motoren en prestaties geleverd, dat is voor mij dan ook geen issue.
Ik snap ook dat sommigen er van allerlei argumenten bijslepen om aan te tonen waarom ze tegen elektrische mustangs zijn of tegen elektrische auto's in het algemeen. Verandering roept weerstand op, de management boeken staan er vol mee en ook Ford zal er heel serieus over nagedacht hebben. Wellicht dat dit de voorbode is van een "echte" elektrisch aangedreven Mustang, ik mag het hopen.
Elektrisch aangedreven auto's leiden naar de toekomst dat is een ding wat zeker is, waarschijnlijk zitten we nu in een transitie periode en kunnen we ons amper bevroeden hoe het wagenpark er over 10 jaar uit zal zien. Iedereen die eens in een Tesla gereden heeft beseft dat toekomstige performance geen krukas en zuigers meer heeft.

Wat echter bij mij slecht valt is het feit dat men van de eerste elektrische Mustang een SUV maakt, iets wat een totaal ander beeld oproept dan de stoere Musclecar welke "wij" voor ogen hebben.

Afbeelding

Het blijft bijzonder om een Mustang "in het wild" op de snelweg of bij het stoplicht tegen te komen en altijd doet het wat met me, het roept een emotie op. Waar ik bang voor ben is dat de Mustang Mach-E straks overal als lease SUV te zien is, en er langzaam voor zorg draagt dat het imago van stoere Musclecar verdwijnt en het (met alle respect) langzaam de zoveelste saaie lease SUV in de mobiele massa wordt. De tijd zal het leren.

Michel.
'70 430hp - 580NM Stroker, Astro A5, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
https://wheelwell.com/michel-gearz/njl/ ... rd-mustang
Visje1991

Bericht door Visje1991 »

Kan me hier zeker in vinden. Als het een Ford Mach E was geweest zonder de naam Mustang had ik hem ook besteld.

Nog een kleine aanvulling op jou verhaal. Wat ik ook niet tactisch vind is de naam in combinatie met zakelijk gebruik.
Met deze elektrische auto spelen ze natuurlijk ook in op de lease wat een "normale" Mustang niet doet.

Als mensen mij vragen wat voor auto ik heb besteld klinkt Mustang toch een beetje raar in de oren. Mensen associëren het inderdaad zoals jij het hier boven uitlegd. Ik kan me voorstellen dat sommige de auto er niet door krijgen in verband met de naam...

Gearz schreef: zo 23 feb, 2020 10:27 Een ecoboost, elektrisch, 4,6,8 cilinder.. van oudsher werd de mustang al met een variëteit aan motoren en prestaties geleverd, dat is voor mij dan ook geen issue.
Ik snap ook dat sommigen er van allerlei argumenten bijslepen om aan te tonen waarom ze tegen elektrische mustangs zijn of tegen elektrische auto's in het algemeen. Verandering roept weerstand op, de management boeken staan er vol mee en ook Ford zal er heel serieus over nagedacht hebben. Wellicht dat dit de voorbode is van een "echte" elektrisch aangedreven Mustang, ik mag het hopen.
Elektrisch aangedreven auto's leiden naar de toekomst dat is een ding wat zeker is, waarschijnlijk zitten we nu in een transitie periode en kunnen we ons amper bevroeden hoe het wagenpark er over 10 jaar uit zal zien. Iedereen die eens in een Tesla gereden heeft beseft dat toekomstige performance geen krukas en zuigers meer heeft.

Wat echter bij mij slecht valt is het feit dat men van de eerste elektrische Mustang een SUV maakt, iets wat een totaal ander beeld oproept dan de stoere Musclecar welke "wij" voor ogen hebben.

Afbeelding

Het blijft bijzonder om een Mustang "in het wild" op de snelweg of bij het stoplicht tegen te komen en altijd doet het wat met me, het roept een emotie op. Waar ik bang voor ben is dat de Mustang Mach-E straks overal als lease SUV te zien is, en er langzaam voor zorg draagt dat het imago van stoere Musclecar verdwijnt en het (met alle respect) langzaam de zoveelste saaie lease SUV in de mobiele massa wordt. De tijd zal het leren.

Michel.
Leo

Bericht door Leo »

Gearz schreef: zo 23 feb, 2020 10:27 Een ecoboost, elektrisch, 4,6,8 cilinder.. van oudsher werd de mustang al met een variëteit aan motoren en prestaties geleverd, dat is voor mij dan ook geen issue.

Afbeelding

Michel.
Zo zie ik het ook,goed verwoordt.
Als m n huidige hybride niet uit de gunstige 7% bijtelling gelopen was had ik niet eens een ander gekocht. Waarom moeten die regels na 5 jr aflopen.
Nu een E , omdat 9% bijna 7% is en veel minder dan 25%,
Als de auto niet Mustang genoemd zou worden had ik hem waarschijnlijk niet uit het nieuws opgepikt en hem een jaar later gekocht.
Ja en als paardenfan vind ik een paardje op motorkap ook wel geinig en in een Ferrari pas ik niet. :D
Plaats reactie

Terug naar “Mach-E - Show your Ride”