Vraagje

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
beethoven71
Berichten: 5
Lid geworden op: do 12 sep, 2019 12:43

Vraagje

Bericht door beethoven71 »

Ik ben nieuw op dit forum en val al direkt met de eerste vraag in huis: Ik heb een US Mustang 2017 ingevoerd naar Belgie.Maar om te voldoen aan de Europese regels moet ik een aantal zaken en dingen aanpassen. Zoals de achterlichten....En dat is mijn grootste probleem....Ik heb dus Europese lichtblokken gekocht, origineel, maar om die werkend te krijgen op een US model, heb ik héél waarschijnlijk een adapterkabelboom(pje) nodig met een 'schakel kastje' ….
Dus om het simpel te houden: hoe krijg ik OEM Europese achterlichten van een 2017 Mustang werkend op een US Mustang van 2017?
Weet iemand hoe en/of wat?
Dank bij voorbaat
Laatst gewijzigd door beethoven71 op do 12 sep, 2019 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door Eric »

Dat gaat helaas niet zomaar. Zowel de connectors als de indeling van de balken als de aansturing vanuit de BCM zijn bij de EU versus US lichtunits geheel anders.

Je kunt de connectors omwisselen, maar dan krijg je rood/oranje sequentiële knipperlichten en ik betwijfel of je daarmee door de keuring komt, al helemaal in België.

Op Youtube kun je meerdere video's vinden over hoe dat moet, oa deze:

Voor een oplossing die echt werkt kun je de EU lampen naar wens (rood-amber-wel-geen-sequentieel) laten modificeren bij Pawel van HD Customs in Polen. Dat kost echter wel 600 euro. info@hd-customs.pl

Beter had je wellicht deze besteld: https://www.velocity-group.de/elektrik- ... er-design/

Dit zijn de eerste OEM gelijkende aftermarket units met amberkleurige pinkers en deze schijnen te komen met een verloopkabel, zodat ze zowel in US als in EU modellen zijn aan te sluiten zonder modificaties. De levertijd is echter een drama. Ik heb ze voor mijn eigen auto al sinds januari in bestelling staan en nog steeds niet binnen. Volgens de laatste update zou het eerste shipment volgende week dan toch eindelijk binnen moeten komen.

Als je er zelf niet uit komt kun je je auto ook door een professioneel bedrijf op kenteken laten zetten. Velen hier op het forum hebben dat laten doen bij Lek Import Cars in Nederland (info@lek.nl).
beethoven71
Berichten: 5
Lid geworden op: do 12 sep, 2019 12:43

Re: Vraagje

Bericht door beethoven71 »

Dank voor de info, zover! :D
Plaats reactie

Terug naar “Part Numbers”