Kier tussen dak en achterraam

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Kier tussen dak en achterraam

Bericht door keesie25 »

Kier dak en achterraam

Het viel me al een tijdje op: De kier tussen dak en achterraam gaat vol gaat zitten met vuil. Dat is normaal niet erg, maar deze kier is zo smal, met name bij het middendeel-daklicht, dat het moeilijk is om schoon te maken. Ik probeerde het eerst met een tandenstoker en keukenrol, maar er blijft nog steeds rommel in zitten. Daarna met een natte kwast, en dat gaat beter. Heeft iemand dit ook, of opgelost? Misschien is dichtmaken met zwarte kit een oplossing?

Afbeeldingphoto sharing

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door keesie25 »

Tja, als ik het mag geloven is mijn bericht inmiddels ruim 60 keer gelezen. Nou begrijp ik wel dat de meeste leden geen oplossing hebben, en misschien is het hen ook nooit opgevallen. Het 'bewijst' echter wel meer en meer dat er steeds minder leden hier actief zijn. En dat betekent weer dat ik meer en meer het gevoel krijg dat de berichten verspilde tijd en moeite zijn. Het zij zo.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door grandmaster n »

Hi Kees,
Ik vind het juist leuk om te lezen wat je allemaal tegenkomt.
Ik heb echter een heel andere Mustang dus ik kan je vaak niet helpen of herken het probleem niet bij de mijne.
Maar ga vooral door met posten!

gr
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door keesie25 »

Dank je GM, maar hoe je het wendt of keert, het forum wordt gewoon steeds minder actief. Ik vermoed dat leden naar andere sociale media gaan. Facebook is er daar uiteraard een van, maar ja, als ik dat zie dan zijn de berichten daar meestal al veel korter dan hier, en ze volgen elkaar zo snel op, dat je 'oudere' (van een week geleden of zo,....) berichten niet eens meer teug kunt vinden.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door Dakloos »

Ik zou me er niet zo druk om maken Kees en lekker een stukje gaan toeren met dit mooie weer......
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door sjirafje »

Je kan het ook als positief zien dat 80 mensen geïnteresseerd zijn in je bericht?

Ik heb in elk geval geen noemenswaardige suggesties om je probleem aan te pakken. Voor het schoonmaken kun je misschien makkelijker een tandenborstel gebruiken dan een tandenstoker?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door Big_fun_58 »

Ja, van die 60 of 80 mensen zullen zich dus het grootste deel afgevraagd hebben: "Tja als jij dat een probleem vindt. mooi, maar ik zou geen oplossing weten....."
Om het maar op desinteresse te gooien is een beetje kort door de bocht...
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door Swordfish79 »

Ik heb het stuk ook gelezen en niet gereageerd. Ik heb een 65'r coupe dus ken het probleem niet. Dus zou ook niet weten hoe het op te lossen.

Sluit me dus aan bij Big_Fun,
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door keesie25 »

Mannen, ik had niet gewild dat ik 60 of 80 reacties zou krijgen hoor, en ik kijk niemand er op aan als je niet reageert, maar jullie zullen het met me eens zijn dat de 'sju' er we een beetje vanaf is deze jaren. Ik heb overigens vandaag een heerlijk ritje gemaakt, en heb bij het enige kraampje langs de kant van de weg maar liefst ACHT snuisterijtjes voor mijn vrouw gekocht. Zij ook weer blij.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door grandmaster n »

Het is natuurlijk een "sign of the times" dat Facebook populair is en probeert alles over te nemen, zoals een eigen Marktplaats, Whattsapp etc.
Fora zijn voor sommige een ouderwets fenomeen....
Ik heb persoonlijk niets met Facebook, precies om de redenen die jij noemt, Kees.
Ik blijf gewoon het forum volgen.

gr
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door keesie25 »

GM, Facebook is het ook niet hoor. De meeste mensen plaatsen alleen maar smilies of heel korte berichten, en die volgen elkaar zo snel op, dat je na een paar dagen een bepaald bericht al niet meer kunt terugvinden. Veel mensen daar lezen ook de berichten niet.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door Big_fun_58 »

Nou, niet gaan lopen mopperen hè Keesie... :mrgreen:
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door keesie25 »

Nee hoor, ik mopper niet...... :ok:
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door edgar »

Misschien een makkelijk te verwijderen oplossing door er een rubber slangetje of zo in te duwen. Dat sluit een beetje af en is niet permanent. Eens per jaar of zo verwijderen, schoonmaken en weer terugplaatsen?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Kier tussen dak en achterraam

Bericht door keesie25 »

Dat is een goeie Edgar, ik zal eens kijken of ik iets heb dat ik kan gebruiken. Intussen heb ik ook gezien dat er een klein spoilertje op die plek gezet kan worden. Die wordt echter met dubbelzijdig tape op het raam geplakt en maskeert niet de kier.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”