Ecoboost motorstoring meldingen

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Ecoboost motorstoring meldingen

Bericht door okp »

Iemand ervaring met onderstaande meldingen?
Is een 2017 Ecoboost met 12.000 km op de teller.

Ik was aan het rijden deze week en plots begon het gele motorlampje te branden.(10 min nadat ik was vertrokken)
Ik heb een OBD2 tester aangesloten en kwam 6 foutmeldingen tegen:
P0010 A Camshaft Position actuator A control circuit/Open Bank 1
P0013 B Camshaft Position actuator A control circuit/Open Bank 1
P0135 O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 1
P0141 O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2
P0443 EVAP System Purge Control Valve A Circuit
P0446 EVAP System Vent Control Circuit

Ik heb van alles zitten op zoeken, de 1ste 2 zouden te maken kunnen hebben met oliepijl, slechte olie of defecte stekker/kabel verbinding van de stekker.
De oorzaak van de andere storingen weet ik zo snel niet. Ik vind het ook raar dat die allemaal tegelijk komen.
Enige wat ik heb gedaan vorige week was een extra turbometer aangesloten op de vacuum lijn van de intake manifold. Daarbij heb ik ook de accu even afgesloten.
Maar dat zou toch niet de oorzaak kunnen zijn van dit allemaal? Ik heb ook de engine cover er af gehad, zou ik per ongeluk tegen een sensor stekker hebben gestoten dat die nu defect is? Maar dat verklaart dan nog niet de laaste 2 EVAP error codes.

Ik heb de foutcodes al eens gereset, mùaar lampje komt terug op met dezelfde foutcodes.

Iemand een idee, voordat ik allemaal nieuwe sensors ga bestellen of noodgedwongen naar de garage moet?
Of zouden de foutcodes ook te wijten kunnen zijn aan een kapotte zekering?
Ik zal morgen de olie eens checken en dez zekeringen, had ik nog niet gedaan.

thx

Eric
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Ecoboost motorstoring meldingen

Bericht door peer »

Dit zijn codes die allemaal 1 oorzaak kunnen hebben. Mogelijk zelfs gewoon een vacuum lek of een slechte connectie. Maar het kan niet komen door een zekering of het even los hebben van de accu.

Ik zou beginnen met alle connectors die je los heb gehad nog eens te controleren en misschien even los halen schoon maken en terug zetten. En de extra meter even los maken en het gat afdichten op de intake.
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Ecoboost motorstoring meldingen

Bericht door okp »

Ik heb de slang van de meter losgekoppeld van de blow off valve. Ik had daar een T stuk tussen gezet. Waarschijnlijk de verkeerde plaats om de slang op te zetten. Nu terug gezet van voor de meter installatie. Zekeringen ok. Alles gereset. Testrit gedaan. Motorlampje blijft uit. Voorlopig opgelost.
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Ecoboost motorstoring meldingen

Bericht door okp »

Mysterie is opgelost. Ik had een extra Power stekker in de zekering box gestoken voor het lichtje van de meter. Ik had daar een zekering in gestoken voor die extra power source, maar domweg vergeten voor de originele source, in dit geval een gedeelte van de sensoren, de originele zekering er ook in te steken je moet in zo een stekkertje dus 2 zekeringen steken. En zo viel dus de helft uit van de sensoren.. Opgelost dus..
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”