Zomaar een ritje

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Zomaar een ritje

Bericht door keesie25 »

Vandaag was het exact twee weken geleden dat ik mijn auto startte. Een combinatie van hem niet nodig hebben, slecht weer en uiteraard de crisis. Afijn, hij startte met 1 druk op de knop! Ik ben dat nog steeds niet helemaal gewend omdat ik de vorige iedere week moest opladen.
De dashboard informatie gaf aan dat ik 3,5 kilometer kon rijden met een liter, maar iedere 100 meter veranderde dat:3,6......3,8, en uiteindelijk was het weer vrij normaal: 7,8 km per liter of zoiets.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Zomaar een ritje

Bericht door grandmaster n »

Dan had je vorige auto wss een slechte accu.
Ik heb laatst mijn "Stang weer eens uitgelaten en de vorige keer was september.
Tikkie lopen!

gr
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Zomaar een ritje

Bericht door keesie25 »

Nee, de vorige 2007 GT, had geen slechte accu. Maar na een week stilstand moest ik de accu bijladen, vanaf dat ik hem had in 2009 (toen dus nog geen twee jaar oud). Diverse keren laten doormeten, maar er werd gewoon te veel stroom weggetrokken door o.a. radio, airco, achterruitverwarming. Bij iedere auto zijn deze zaken UIT als je de auto afsluit maar bij die 2007 bleven ze stroom wegtrekken. Simpel te ontdekken door een voltmeter op het systeem te zetten, alles uit te zetten en dan een voor een de zekeringen er uit te halen. Ik zette dan ook al bewust radio en airco uit, 1 kilometer VOORDAT ik parkeerde, maar dat hielp niet veel. En altijd een acculader mee, want je wist nooit. destijds op US sites en hier gelezen dat meer mensen daar last van hadden.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Zomaar een ritje

Bericht door TTarmor »

De 2015 van mij moet ik eens in de 3 weken wel opladen. Staat hij 4 weken stil dan doet hij zo ongeveer niks meer. Hooguit een keer open en weer op slot. De accu is nu twee jaar oud. Maar er zit een origineel alarm vanuit Amerika op, een gps volgsysteem en nog een lojack. En die trekken allemaal spanning. Dus dan gaat het vrij rap allemaal.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Zomaar een ritje

Bericht door TTarmor »

Overigens gebeurt dat lang stil staan hooguit ergens in de wintermaanden met pekel en slecht weer.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”