Mooie zwarte velgen? (evt. de Performance Pack 19")

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Mooie zwarte velgen? (evt. de Performance Pack 19")

Bericht door cenobyte »

Hoi,

Ik heb een mooie 2016 GT op het oog met zilvergrijze 19" Performance Pakket velgen, maar ik zou zelf graag zwarte velgen willen.

Weet iemand waar de standaard zwarte 19" velgen te koop zijn die je bij het Performance Pakket kon kiezen? Wat zouden die ongeveer kosten?

En hebben jullie wellicht voorstellen voor andere mooie zwarte velgen, liefst 19" want ik wil niet achteruit gaan in rijcomfort :wink:

Is het trouwens mogelijk (en niet nadelig) om de achterwielen wat verder naar buiten te krijgen met spacers of iets dergelijks? Ik vind de standaard performance wielen eigenlijk net te ver in de kasten vallen?
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mooie zwarte velgen? (evt. de Performance Pack 19")

Bericht door Eric »

De PP velgen in het zwart zijn alleen te koop bij de Ford dealer en die kosten een vermogen dus. Bovendien zijn ze erg zwaar dus als je toch geld gaat uitgeven kun je beter een wat gevanceerdere aftermarket velg kopen. En dan kun je meteen ook een andere ET waarde nemen, zodat je niet aan de slag hoeft met spacers.

Maar de simpelste manier is overigens gewoon de zilveren velgen zwart laten spuiten of poedercoaten. Dat wordt heel veel gedaan. Ben je voor voor iets van 400 euro klaar.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mooie zwarte velgen? (evt. de Performance Pack 19")

Bericht door Eric »

In de aftermarket zou ik zoeken naar een 9.5x19 velg met ET30. Die komt zonder spacer te hoeven gebruiken 21mm verder naar buiten dan de standaard velgen en dat is precies strak met de wielkasten.

Voorbeeld:

Afbeelding
https://webshop.steverinkbanden.nl/velg ... ?stock=all

Andere mogelijkheden:
https://webshop.steverinkbanden.nl/wcc_ ... en&start=0
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Mooie zwarte velgen? (evt. de Performance Pack 19")

Bericht door cenobyte »

Ow, die zijn wel erg mooi!
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Mooie zwarte velgen? (evt. de Performance Pack 19")

Bericht door cenobyte »

Eric schreef: do 19 nov, 2020 21:38 In de aftermarket zou ik zoeken naar een 9.5x19 velg met ET30. Die komt zonder spacer te hoeven gebruiken 21mm verder naar buiten dan de standaard velgen en dat is precies strak met de wielkasten.
Dan heb je ook geen problemen met aanlopen voor of achter?

Ik ga er eens over nadenken, ik vind de originele velgen eigenlijk wel heel mooi. Misschien dat ik ze inderdaad gewoon zwart laat maken.

Bedankt voor de tips!

Ga eerst eens even kijken of deze Mustang iets is, staat in Luxemburg van een privé aanbieder:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ommend_DES
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mooie zwarte velgen? (evt. de Performance Pack 19")

Bericht door Eric »

cenobyte schreef: vr 20 nov, 2020 11:04 Dan heb je ook geen problemen met aanlopen voor of achter?
Dit komt vrij precies en hangt af van de breedte van de nieuwe velg, de ET waarde, de bandenmaat, het bandenmerk en of het de voor- of achteras is. Als je een keer wat ziet dan geef maar een gil, dan kan ik wel voor je berekenen of het past.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”