X performance chiptuning

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

X performance chiptuning

Bericht door okp »

Ik overweeg mijn ecoboost hier te laten chippen. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf uit Opglabbeek? Op Google zie ik wel goeie referenties staan.
Blijkbaar heeft onze ecoboost standaard geen 317 , maar 265 pk op de rollenbank?

https://www.facebook.com/14844928862223 ... 874581328/

grtn,
Eric
Gebruikersavatar
RalphB
Berichten: 38
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 16:27

Re: X performance chiptuning

Bericht door RalphB »

Ik ben hetzelfde van plan. Maar alleen stage 1...
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: X performance chiptuning

Bericht door TTarmor »

okp schreef: di 20 okt, 2020 08:14 Ik overweeg mijn ecoboost hier te laten chippen. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf uit Opglabbeek? Op Google zie ik wel goeie referenties staan.
Blijkbaar heeft onze ecoboost standaard geen 317 , maar 265 pk op de rollenbank?

https://www.facebook.com/14844928862223 ... 874581328/

grtn,
Eric
Verschil in vermogen zit hem in de krukas pk’s tegenover achterwiel pk’s. Bij vermogen vanuit de fabrikant wordt altijd gemeten vanaf de krukas. Daar komt het verschil vandaan. De Europese variant is overigens daadwerkelijk geknepen tegenwoordig “als ik het goed gelezen heb”
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: X performance chiptuning

Bericht door okp »

OK, net terug van X performance.
Goeie ontvangst en uitleg.
Eerst een meting vooraf , dat gebeurt middels "Insoric" met een sensor op de wielen en gemeten op de openbare weg( in 3de versnelling) , waar je dus de echte weerstand hebt bij het rijden. Zoals verwacht, aantal pk's op de wielen 262 PK en een koppel van 398 NM.
Daarna geherprogrammeerd en terug gemeten, nu effectief 324 PK op de wielen en een koppel van maar liefst 496 NM. (En dat allemaal binnen de veiligheidsnormen van de motor)
Ik mocht zelf ook eerst testen, het verschil is enorm in acceleratie. Wagen is voor de rest zo goed als stock, buiten een Airaid buis, K&N filter en andere uitlaat (Gravity) zonder midden demper. Ik vraag me af of we nog wat kunnen winnen als ik er een downpipe op zet en een grotere intercooler. Ik denk dat ik de wagen nu maar "Rocket" ga noemen ;-)

Afbeelding

grtz

Eric
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: X performance chiptuning

Bericht door Eric »

Met een intercooler win je geen enkele pk, maar kun je wel langer hard blijven rijden omdat je inlaatlucht langer koeler blijft.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: X performance chiptuning

Bericht door peer »

Precies, grotere intercooler is leuk voor de show maar alleen nuttig als je het circuit op gaat.
Ik zat nog te kijken voor de gt, maar daar verwachten ze maar max 20pk winst te maken, dat is niet echt het geld waard.
Gebruikersavatar
Josato
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 16 sep, 2018 10:51
Locatie: Papendrecht

Re: X performance chiptuning

Bericht door Josato »

okp schreef: za 31 okt, 2020 15:03 OK, net terug van X performance.
Goeie ontvangst en uitleg.
Eerst een meting vooraf , dat gebeurt middels "Insoric" met een sensor op de wielen en gemeten op de openbare weg( in 3de versnelling) , waar je dus de echte weerstand hebt bij het rijden. Zoals verwacht, aantal pk's op de wielen 262 PK en een koppel van 398 NM.
Daarna geherprogrammeerd en terug gemeten, nu effectief 324 PK op de wielen en een koppel van maar liefst 496 NM. (En dat allemaal binnen de veiligheidsnormen van de motor)
Ik mocht zelf ook eerst testen, het verschil is enorm in acceleratie. Wagen is voor de rest zo goed als stock, buiten een Airaid buis, K&N filter en andere uitlaat (Gravity) zonder midden demper. Ik vraag me af of we nog wat kunnen winnen als ik er een downpipe op zet en een grotere intercooler. Ik denk dat ik de wagen nu maar "Rocket" ga noemen ;-)

Afbeelding

grtz

Eric
Misschien brutale vraag maar wat is de prijs van het tunen?

Groeten,

Ton
Vandaag was gisteren morgen
Gebruikersavatar
RalphB
Berichten: 38
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 16:27

Re: X performance chiptuning

Bericht door RalphB »

Klinkt goed, moet oppassen dat ik me in bedwang hou. Ik zou de auto eigenlijk met rust laten. Aangezien mn vorige 2F2F was😅.

Ik heb na maanden eindelijk mn uitlaat systeem binnen van MBRP (Street XP). Sinds maandag eronder. Da's een Ypipe catback. Die zou wat minder hard klinken dan de Race XP. Klinkt gewoon goed sportief bij normaal rijgedrag, brult toch wat harder dan ik dacht als je het gas ingetrapt. Maar goed ben er blij mee. Beetje sportwagen mag sportief klinken. Volgende stap is luchtfilter en chiptuning. Verder wil ik niet gaan, zit toch nog steeds een beetje in de genen🤷‍♂️😏

PS... Ik heb precies dezelfde schermpjes op de achteruitjes, great minds think alike😬😜
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: X performance chiptuning

Bericht door okp »

Eerst even een correctie de nieuwe pk's zijn niet op de achter wielen maar op de motor. Neemt niet weg dat hij veel beter accelereert momenteel. Prijs staat ook op hun website. Momenteel loopt er een actie van 249,00 Euro.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”