Aluminium corrosie motorkap

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Aluminium corrosie motorkap

Bericht door fvdw »

Heeft iemand ervaring met hoe Ford omgaat met aluminium corrosie aan de motorkap. Valt dat onder de 12 jaar carroserie garantie (diorroesten van binnenuit) ?

Is bekend probleem lees ik op het internet, word veroorzaakt doordat de aluminium felsnaad van de moterkap verontreinigd is met ijzerdeeltjes. Die vormen een galvanische cel met het aluminium waardoor aluminium corrodeert (omgezet wordt in aluminiumoxide). Zichtbaar als lak die opgeblazen wordt. Bij mij is het zichtbaar boven linkerkoplamp. (Nee is geen steenslag schade, lak is nog intact).
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Aluminium corrosie motorkap

Bericht door TTarmor »

Ikzelf heb het op drie plekjes rondom mijn motorkap. Ik
Heb helaas vernomen van Ford Nederland dat het kosteloos verholpen zou worden in Amerika, maar het hier in Nederland niet onder de garantie valt. Kort samengevat.

Heb het vervolgens laten herstellen, maar 1 plekje lijkt langzaam
Terug te komen. Het komt natuurlijk van binnenuit.

Oplossing: sparen voor een Carbon motorkap, of een originele met het risico dat de ellende zich zal herhalen.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Aluminium corrosie motorkap

Bericht door Eric »

TTarmor schreef: do 03 sep, 2020 14:58 Heb helaas vernomen van Ford Nederland dat het kosteloos verholpen zou worden in Amerika, maar het hier in Nederland niet onder de garantie valt.
Misschien goed om te vermelden dat dat alleen geldt bij US imports. Door Ford Europe geleverde EU modellen hebben wel gewoon (lak)garantie.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Aluminium corrosie motorkap

Bericht door TTarmor »

Eric schreef: do 03 sep, 2020 15:13
TTarmor schreef: do 03 sep, 2020 14:58 Heb helaas vernomen van Ford Nederland dat het kosteloos verholpen zou worden in Amerika, maar het hier in Nederland niet onder de garantie valt.
Misschien goed om te vermelden dat dat alleen geldt bij US imports. Door Ford Europe geleverde EU modellen hebben wel gewoon (lak)garantie.
Klopt inderdaad
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Aluminium corrosie motorkap

Bericht door fvdw »

Dank voor de reacrie. Inmiddels even langs de ford dealer gereden. Onder de lakgarantie valt het niet want die is maar 2 jaar geldig. Auto is ouder. Zou wel kunnen vallen onder de carroserie garantie op doorroesten van binnenuit kunnen vallen. Wordt gemeld bij Ford NL voor beoordeling. Wordt vervolgd.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Aluminium corrosie motorkap

Bericht door fvdw »

vandaag antwoord van Ford, wordt hersteld onder carrosserie garantie, waarschijnlijk spuiten. Dat zal helaas het probleem niet definitief oplossen vrees ik. Zal na verloop van tijd weer terugkomen als die ijzer verontreiniging niet wordt weggehaald
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
RalphB
Berichten: 38
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 16:27

Re: Aluminium corrosie motorkap

Bericht door RalphB »

Daarover mag ik dan nog niet klagen (2015 ecoboost), helaas heb ik nu stukken aan de automatische versnellingsbak... moet een revisie en Damn... dat kost knaken😓
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Aluminium corrosie motorkap

Bericht door TTarmor »

fvdw schreef: di 08 sep, 2020 21:46 vandaag antwoord van Ford, wordt hersteld onder carrosserie garantie, waarschijnlijk spuiten. Dat zal helaas het probleem niet definitief oplossen vrees ik. Zal na verloop van tijd weer terugkomen als die ijzer verontreiniging niet wordt weggehaald
Ik kan je alvast een indicatie geven. Ik heb mijn motorkap laten spuiten etc zodra ik hem had, ongeveer twee jaar geleden. En nu begint het langzaam terug te komen.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Aluminium corrosie motorkap

Bericht door saf1908 »

Zijn er geen aftermarket motorkappen te koop zonder deze productiefout? Dan zou je die kunnen kopen en laten spuiten onder de garantie, om er voor altijd vanaf te zijn?
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Aluminium corrosie motorkap

Bericht door keesie25 »

Tjonge, ik dacht dat we daar nu van af waren. Toen ik mijn 2007 kocht in 2009 had ik het al na een half jaar. Hetzelfde verhaal: kosten werden niet vergoed, US import, dus dat is sowieso lastig communiceren met Ford. Ik had het vooral aan de onderzijde/velsnaden. Het verhaal was toen dat er chemicaliën waren gebruikt en bij de velsnaden niet goed verwijderd. IK heb de hele onderkant toen opnieuw laten spuiten en de jaren daarna bleef het redelijk binnen de perken. Inderdaad, het kwam terug op de uiterste hoeken van de voorzijde bij de koplampen, en weer laten behandelen toen.

De 2015 lichting heeft het dus nog steeds! Het eerste wat ik deed bij Hennie Lek toen ik mijn 2015 Gt kocht was kijken naar die velsnaden, maar geen spoor van corrosie. Bedenk dat er pas 9.500 km op zat in 5 jaar. Hoewel dat denk ik niks te maken heeft met deze vorm van corrosie. Iedere keer als ik de kap open maak controleer ik die naden......
Laatst gewijzigd door keesie25 op ma 05 okt, 2020 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Aluminium corrosie motorkap

Bericht door keesie25 »

Ik bedenk nog even dat bij de 2015 de voorspatborden geloof ik ook van aluminium zijn.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Aluminium corrosie motorkap

Bericht door TTarmor »

keesie25 schreef: vr 11 sep, 2020 14:10 Ik bedenk nog even dat bij de 2015 de voorspatborden geloof ik ook van aluminium zijn.
Klopt. Zijn deze vanaf 2016 niet meer van aluminium?
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Aluminium corrosie motorkap

Bericht door keesie25 »

Geen idee. Met de de spatborden heb je niet te maken met die velsranden zoals in de motorkap.
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Aluminium corrosie motorkap

Bericht door fvdw »

Is inmiddels gerepareerd onder garantie. Die felsrand aan onderkant van de motorkap is kaal gemaakt behandeld met een speciale verf, bovenzijde van de kap en onderkant felsrand zijn vervolgens geschuurd en opnieuw gespoten. Zou voorgeschreven procedure zijn van ford. Heb er fotos van maar fotos posten is lastig hier. Ziet er netjes uit, nu maar weer afwachten of het terug komt.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”