Verzekering? Is geen youngtimer

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door cenobyte »

Kan iemand mij een indicatie geven voor de verzekeringspremie voor een 2015 Mustang GT? Ik hoor net van mijn huidige verzekeraar dat 2015 te jong is om voor "youngtimer" of hobbyauto verzekering in aanmerking te komen, moet minimaal 10 jaar oud zijn. :mrgreen:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door peer »

Dat ligt aan zoveel dingen dat je beter gewoon online wat offertes kan aanvragen.
Belangrijk:
Leeftijd bestuurder
Woonplaats
Aantal km per jaar
Schade vrije jaren
Soort verzekering WA/all risk/natuur/glas enz
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door cenobyte »

Snap ik :D Maar tot nu toe had ik altijd hobby-auto's en dan is het simpel: ongeveer €120,- voor WA en dan 2% van taxatiewaarde voor casco.

Wat ik eigenlijk ongeveer zou willen weten is wat je voor een niet in deze categorie vallende auto met 430PK zou betalen? Ik ben van 1970 dus leeftijd is geen probleem :lol:

Is dat 1000 Euro of 5000 Euro? Ik hoor soms zulke rare premies voor jonge auto's met veel vermogen dat dat misschien mijn plannen meteen torpedeert :mrgreen:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door peer »

Een Allrisk verzekering zal je tussen de 1200 en 3000 euro per jaar kosten afhankelijk van je schade vrije jaren. Ik zit in de beste schaal en betaal 99 per maand.
All risk, 30k per jaar, vervangend vervoer enz...
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door cenobyte »

peer schreef: di 14 jul, 2020 12:57 Een Allrisk verzekering zal je tussen de 1200 en 3000 euro per jaar kosten afhankelijk van je schade vrije jaren. Ik zit in de beste schaal en betaal 99 per maand.
All risk, 30k per jaar, vervangend vervoer enz...
Ha kijk, dat valt me gelukkig nog mee en had ik ook wel verwacht (gehoopt): zo ergens rond de 1000 per jaar. Ik heb ook het maximale aantal schadevrije jaren en zit in een niet al te hoge risico-regio en -leeftijd.

Het gekke is wel dat ik ooit een 5 jaar oude Corvette kocht en toen dit gezeur allemaal niet had? :roll:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door cenobyte »

peer schreef: di 14 jul, 2020 12:57 Een Allrisk verzekering zal je tussen de 1200 en 3000 euro per jaar kosten afhankelijk van je schade vrije jaren. Ik zit in de beste schaal en betaal 99 per maand.
All risk, 30k per jaar, vervangend vervoer enz...
Shit... Blijkt dat mijn huidige hobby-auto als youngtimer is verzekerd (premie op basis van taxatierapport) en dan heb je voordelen, maar blijkbaar ook nadelen: je bouwt geen schadevrije jaren op... :| En met een dergelijk jonge auto mag dat dus niet: dat kan pas vanaf 10 jaar oude auto's.

En verzekeren als reguliere auto is ook niet echt gemakkelijk: net als een Corvette wordt een Mustang blijkbaar gezien als auto waar alleen brokkenpiloten in rijden. Ben benieuwd wat voor premie daar uit gaat komen...

Heeft iemand een goede tip qua verzekeraar?
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door Eric »

Ik betaal bij Centraal Beheer EUR 67,97 per maand voor mijn 2016 GT. Dat is dan wel met verplicht schadeherstel binnen het Centraal Beheer netwerk (vind ik geen enkel probleem), maximale no-claimkorting en zonder diefstaldekking. Dat laatste zou geloof ik 2 tientjes per maand meer zijn als ik me goed herinner.
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door cenobyte »

Zo, da's netjes! En dan verzekerd als "normale auto'? Dus geen youngtimer of ander speciaal tarief?
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door Eric »

Nee is gewoon mijn dagelijkse auto. Volgens mij kennen zij ook helemaal geen oldtimerregeling. Ik heb op dezelfde polis ook de WA voor mijn ouwe cabrio lopen.
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door MarisGT »

cenobyte schreef: di 14 jul, 2020 15:32
peer schreef: di 14 jul, 2020 12:57 Een Allrisk verzekering zal je tussen de 1200 en 3000 euro per jaar kosten afhankelijk van je schade vrije jaren. Ik zit in de beste schaal en betaal 99 per maand.
All risk, 30k per jaar, vervangend vervoer enz...
Shit... Blijkt dat mijn huidige hobby-auto als youngtimer is verzekerd (premie op basis van taxatierapport) en dan heb je voordelen, maar blijkbaar ook nadelen: je bouwt geen schadevrije jaren op... :| En met een dergelijk jonge auto mag dat dus niet: dat kan pas vanaf 10 jaar oude auto's.

En verzekeren als reguliere auto is ook niet echt gemakkelijk: net als een Corvette wordt een Mustang blijkbaar gezien als auto waar alleen brokkenpiloten in rijden. Ben benieuwd wat voor premie daar uit gaat komen...

Heeft iemand een goede tip qua verzekeraar?

Ja, dat had ik ook.. Je bouwt geen schadevrije jaren oo, maar de rest van de voorwaarden vind ik belangrijker en de premie vind ik ook belangrijk, betaal voor mijn 2007 gt rond de € 90 pm bij Turien verzekeringen.. Ben hier door een tip van forumlid naar toe gegaan. Nette en vriendelijke organisatie.
Gebruikersavatar
DCV
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:59

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door DCV »

Ik betaal bij centraal beheer € 89 per maand voor all risk met diefstaldekking en 8 schade vrije jaren voor 2016 GT
Moet je wel een LoJack voor in laten bouwen overigens om de diefstaldekking te kunnen krijgen.
2019 Shelby GT350
ex 2018 GT Bullitt
ex 2016 GT california special
ex 2016 EcoBoost
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door cenobyte »

Kijk, dat stelt me weer wat gerust. Bedankt voor de info iedereen :D
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Josato
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 16 sep, 2018 10:51
Locatie: Papendrecht

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door Josato »

Ik ben ook bij Centraal Beheer verzekerd met 2 Mustangs.
Een GT uit 2011 met 465 PK en een Cabrio uit 2005, beide all risk verzekerd.
Voor de GT betaal ik €80,- en voor de cabrio €40,- per maand.
Beide auto's zijn onze daily rides.

Ton
Vandaag was gisteren morgen
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door cenobyte »

:ok:
Dan lijkt me Centraal Beheer de beste kandidaat. Ik zal eens informeren of mijn tussenpersoon daar ook zaken mee doet.

Hebben jullie ook een alarmsysteem met voertuigtracking erin? Ik hoor dat je soms met een peilsysteem ook voldoet aan de eisen van bijv. Turien & Co. en dat is een stuk goedkoper. En ik heb eigenlijk met mijn Corvette niet zulke goede ervaring met het inbouwen van een after market alarmsysteem dat dan naast het fabrieksalarm komt.
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door Eric »

cenobyte schreef: wo 15 jul, 2020 12:13 Dan lijkt me Centraal Beheer de beste kandidaat. Ik zal eens informeren of mijn tussenpersoon daar ook zaken mee doet.
Die moeite kun je je besparen. Centraal Beheer is een direct writer, waar je gewoon zelf rechtstreeks je verzekering kunt afsluiten. Even bellen of gewoon via de website.
cenobyte schreef: wo 15 jul, 2020 12:13 En ik heb eigenlijk met mijn Corvette niet zulke goede ervaring met het inbouwen van een after market alarmsysteem dat dan naast het fabrieksalarm komt.
Precies de reden waarom ik dergelijke zooi ook niet in mijn auto wil hebben.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”