Verzekering? Is geen youngtimer

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door cenobyte »

Eric schreef: wo 15 jul, 2020 14:27 Precies de reden waarom ik dergelijke zooi ook niet in mijn auto wil hebben.
Nee, ik heb er echt electronische horrorverhalen over gehoord: iemand die ergens met zijn auto stond en dat zijn originele autoalarm af ging (waar hij dus geen afstandsbediening van bij had). Brrr. Ook altijd op een meeting natuurlijk... En dan moet je nog niet denken aan het compleet slopen van je dashboard als ze die rommel inbouwen :lol:

Maar het schijnt dat je tegenwoordig ook mag voldoen met het inbouwen van een peilzender: een kastje zo groot als een luciferdoosje (wie kent dat nog? :mrgreen: ) dat gewoon ergens verborgen kan worden ingebouwd zonder draden e.d. Veel goedkoper en geen afstandsbedieningen erbij.
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door Eric »

Mijn auto is nu bijna 5 jaar oud dus ik heb vandaag eens gebeld met Centraal Beheer om te informeren hoe het zit met het verplicht zijn van een SCM gecertificeerd alarm/trackingsysteem voor het verkrijgen van diefstaldekking als de auto 5 jaar of ouder is.

En wat ik al vermoedde klopt inderdaad: vanaf 5 jaar oud is dat niet langer verplicht. Sterker nog, deze vrijstelling gaat al in op 1 januari van het jaar van eerste toelating +5. Mijn auto is van december 2015, dus ik had hier zelfs al met ingang van 1 januari van dit jaar gebruik van kunnen maken.

Voor degenen die de aanschaf van een GT overwegen en ook tegen deze verplichting aanlopen nuttig om te weten denk ik. Kan je een hoop kosten en ellende besparen. Dit jaar is het dus alleen van toepassing voor auto's tot en met 2015, maar vanaf 1 januari 2021 vallen ook alle auto's die in 2016 voor het eerst zijn geregistreerd onder deze vrijstelling.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door peer »

Klopt, ik 'moest' dit ook voor mijn 2016.

Kosten alarm systeem gaat richting de 800 euro en dan nog eens 250 p/j aan abonnement.

Als ik nu nog zou kijken naar een GT zou ik om veel redenen zo'n oud mogelijk 2015 zoeken: Minder BPM, minder verzekerings kosten, net zoveel plezier ;)
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door keesie25 »

Ik kocht die van mij eind februari 2020, en het bouwjaar is februari 2015, dus ik hoefde ook niet meer een tracking-contract af te sluiten. Het systeem is overigens WEL door de vorige eigenaar in de auto in laten bouwen.
Laatst gewijzigd door keesie25 op wo 21 okt, 2020 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Verzekering? Is geen youngtimer

Bericht door cenobyte »

Super! Ik ben volop aan het zoeken naar een 2015 of 16, dus daar ga ik zeker naar kijken!
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”