Misschien een leuke Mustang GT?

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door cenobyte »

Hier ben ik weer! Ongeveer 10 jaar geleden was ik hier al eens eerder (zie mijn ander topic) om wat vragen te stellen, al was dat toen niet direct voor een eigen Mustang. Nu gaat daar misschien verandering in komen! Ik zeg “misschien” want ik ben eigenlijk aan het twijfelen over de aanschaf van een Mustang. :)

Momenteel heb ik als hobby auto een Mercedes SL uit 2003. Geweldige auto en op die leeftijd erg betaalbaar, maar met één groot nadeel: compleet over-engineered. Er zit verschrikkelijk veel op die auto wat stuk kan gaan en als dat gebeurt (of beter: wanneer dat gebeurt) dan ben je aan de beurt. Hydraulische vering, een ingewikkeld vouwdak, SBC remsysteem, zelfsluitend kofferbakdeksel, enzovoort. Eigenlijk is er altijd wel wat kapot. En dan heb ik nog speciaal een 350SL met 6-cilinder gekocht om maar geen hydraulische vering te hebben (die zit standaard op de 500SL met V8). En juist die V8 ben ik gaan missen… :cry:

Ik zoek dus een vervanger voor die zomercruiser. De wensenlijst is eigenlijk:

- niet al te oude auto (liefst 2000 of jonger)
- convertible
- V8!
- minder storingsgevoelig dan wat ik nu heb ;-)
- goed te gebruiken als dagelijkse auto (in de zomer alleen)

Als Corvette-liefhebber heb ik uiteraard ook die overwogen, maar bij dagelijks gebruik is de Corvette toch wat minder geschikt vanwege lagere wegligging (parkeergarages en drempels) en onoverzichtelijkheid. En ik heb al een leuke 1986 Indy 500 Pace Car als meeting-auto :wink:

De mooiste Mustangs vind ik de huidige generatie (de 6e is dat geloof ik) maar deze is in GT uitvoering onbetaalbaar in verband met die %#@& BPM en Co2 belasting. Vanaf welk bouwjaar is de GT eigenlijk een beetje leuk in aanschaf?

En wat zijn dingen waar ik bij aanschaf van een Mustang GT op moet letten?
Laatst gewijzigd door cenobyte op za 15 aug, 2020 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door TTarmor »

Welkom!!

Met betrekking tot aanschaf zou ik kijken naar een 2015 GT automaat (minder uitstoot dan de handgeschakelde). Die beginnen nu een klein beetje leuker te worden qua prijs. Je kan er bijvoorbeeld een nemen met enkele lichte gebruikersporen wat in je voordeel kan zijn bij een bpm taxatie. Dat scheelde in mijn geval bakken aan bpm op de v6, en deze stoot niet eens heel veel minder uit dan de V8.

Als dit nog boven je budget ligt vind ik de 5e generatie vanaf 2013 ook erg mooi ivm de in mijn opinie strakkere achterlichten. Dat scheelt weer enkele procenten aan bpm.

Taxeren via bijvoorbeeld Hennie van Lek import is een zeer goede optie.

Hoe meer je zelf “goed” kan qua import hoe goedkoper het voor jezelf is.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door cenobyte »

Dank je voor de reactie!

Het bouwjaar/koopjaar scheelt inderdaad nogal qua BPM en op dit moment is die BPM nog even te gek voor wat betreft een 6e generatie, alhoewel 2015 bereikbaar begint te worden. Nu liggen mijn koopplannen nog minstens een jaartje weg (ja ik weet het: ik doe altijd ruim vooraf mijn huiswerk :lol: ) en dat jaartje extra scheelt ook weer een paar duizend Euro aan BPM ongeveer. En ik heb inmiddels Hennie van Lek en de verschillende manieren van BPM bepalen ook al als aandachtspunt genoteerd, want gezien het beperkte aanbod in Nederland zal ik toch vermoedelijk naar Duitsland gaan kijken.

Zijn er trouwens nog tips over waar er leuke auto's te koop worden aangeboden? Op de Nederlandse sites staan er eigenlijk maar weinig V8's te koop, bijna allemaal EB en V6.

Ik vind de laatste jaren van de 5e generatie inderdaad ook erg mooi, behalve de kont... Die is IMHO nogal hoog en het onderste stuk (onder de achterlichten) vind ik te hoog in verhouding tot de hele achterkant, beetje uit verhouding. Dat vind ik bij de 6e gen. echt prachtig geworden. Ook het interieur van de 6e generatie vind ik mooier. We hebben de V6 in Amerika gehuurd tijdens een vakantie en waren allebei meteen verliefd. :wink:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door Eric »

Ik zou zeker doorsparen voor een gen 6, dat is in alles een wereld aan verschil met de gen 5. Verder zou ik je aanraden in Duitsland rond te kijken, daar zijn er vele duizenden verkocht en die koop je daar gebruikt inmiddels vanaf 30K. Bij alles wat je in Nederland ingevoerd en al koopt betaal je per definitie veel teveel. Wel goed opletten dat je geen opgelapte schadebak koopt, maar dat geldt uiteraard altijd en overal.

Tip: meld je aan op het mustang6.de forum. Daar worden ze regelmatig particulier aangeboden.
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door cenobyte »

Ja dat verschil had ik ook al een beetje gemerkt (we zijn namelijk twee keer naar Amerika geweest en de eerste keer hadden we een gen 5 Mustang). De gen 6 GT's komen nu op Mobile.de al voorbij net onder de 30k dus met wat geduld en tijd moet er wel iets leuks op termijn (over een jaartje of wat) te vinden zijn voor onder de 40 totaal ;-)
Eric schreef: zo 21 jun, 2020 14:54Tip: meld je aan op het mustang6.de forum. Daar worden ze regelmatig particulier aangeboden.
Oh, ga ik zeker doen, bedankt voor de tips!
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door keesie25 »

Kijk nog even naar je eigen posting 'Nieuw hier': kunnen we je reisverslag 2010 ergens lezen?
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door cenobyte »

keesie25 schreef: ma 22 jun, 2020 08:06 Kijk nog even naar je eigen posting 'Nieuw hier': kunnen we je reisverslag 2010 ergens lezen?
Oei nee! Niet dat het zo slecht is, maar het is een erg lang verslag geworden :lol:
Ik weet niet of dat hier interessant is :wink:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door keesie25 »

Probeer het! Ik heb echt geen hekel aan lange verslagen.........maar dat weten de anderen wel.
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door cenobyte »

keesie25 schreef: di 23 jun, 2020 14:12 Probeer het! Ik heb echt geen hekel aan lange verslagen.........maar dat weten de anderen wel.
Oke dan, hier is het reisverslag te vinden 8)
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door keesie25 »

Hoi Mario, ik plaats de reactie maar even hier en NIET bij je reisverslag, om je verhaal niet te onderbreken.
Een heel mooi reisverslag, en ik heb het in EEN adem gelezen, en er volgt dus nog meer! Tussendoor-vraag: heb je die ene koffer wegggeggooid....? Ik hoop trouwens niet dat je speciaal voor mij de hele dag aan het typen bent geweest.......
Met die auto-meetings viel je dus met je neus in de boter, en je hebt echt heel veel gezien daar. Wij hebben een paar soortgelijke reizen gemaakt dus sommige dingen zijn heel herkenbaar. Ik zie uit naar het volgende deel!
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door cenobyte »

Nee, die koffer gebruiken we nog steeds, alleen vullen we hem tegenwoordig voorzichtiger en niet meer zo zwaar :lol: Het voordeel van die koffer was toen dat ie van flexibel materiaal is waardoor we hem gemakkelijker in de wat kleinere kofferbak van onze Mustang konden "frommelen".

En nee hoor, ik ben niet de hele dag aan het typen geweest, dit verslag hebben we gedurende de vakantie opgeschreven met onze iPad. Meestal mijn vrouw, ik heb het hier en daar een beetje naar een "ik-vorm" aangepast en de vrouwenstukjes eruit gehaald :wink:

Die auto meeting was geweldig, ik zal nog wel eens wat foto's posten van dat Sanderson Ford museum, die staan nog wel ergens in mijn Google foto's account. Buiten was er trouwens ook nog een groepje van een of ander automerk wat niet meer bestaat, ik geloof Kaiser-Frazer of zoiets? Geweldig om te zien.
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door keesie25 »

Dan heb je dus voor die koffer op de terugweg weer extra moeten betalen........

Ik had ook al gedacht dat je het verslag al klaar had hoor, anders zou ik me bijna schuldig gaan voelen, haha.
Ik zie uit naar het vervolg!
Laatst gewijzigd door keesie25 op vr 26 jun, 2020 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door cenobyte »

keesie25 schreef: wo 24 jun, 2020 10:24 Dan heb je dus voor die koffer op de terugweg weer extra moeten betalen........
Oh zo? Nee, dat niet: we hebben een kleine koffer bijgekocht die ook nog bij in de kofferbak van de Mustang paste en hebben op de terugweg de bagage beter verdeeld zodat de grote koffer onder het maximale gewicht zat.
Ik had ook al gedacht dat je het verslag al kaar had hoor, anders zou ik me bijna schuldig gaan voelen, haha.
Ik zie uit naar het vervolg!
Ik ga proberen om alles er zo snel mogelijk op te zetten, even nalopen op foutjes en (te) persoonlijke dingen :lol:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door keesie25 »

keesie25 schreef: wo 24 jun, 2020 09:22 Hoi Mario, ik plaats de reactie maar even hier en NIET bij je reisverslag, om je verhaal niet te onderbreken.
Een heel mooi reisverslag, en ik heb het in EEN adem gelezen, en er volgt dus nog meer! Tussendoor-vraag: heb je die ene koffer wegggeggooid....? Ik hoop trouwens niet dat je speciaal voor mij de hele dag aan het typen bent geweest.......
Met die auto-meetings viel je dus met je neus in de boter, en je hebt echt heel veel gezien daar. Wij hebben een paar soortgelijke reizen gemaakt dus sommige dingen zijn heel herkenbaar. Ik zie uit naar het volgende deel!
Tja, ik hoopte dat je je reisverslag zonder onderbrekingen kon plaatsen, maar niet dus......
dan plaats ik mijn commentaar daar ook maar bij.......
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Misschien een leuke Mustang GT?

Bericht door cenobyte »

cenobyte schreef: wo 24 jun, 2020 11:16
keesie25 schreef: wo 24 jun, 2020 10:24 Dan heb je dus voor die koffer op de terugweg weer extra moeten betalen........
Oh zo? Nee, dat niet: we hebben een kleine koffer bijgekocht die ook nog bij in de kofferbak van de Mustang paste en hebben op de terugweg de bagage beter verdeeld zodat de grote koffer onder het maximale gewicht zat.
Nog een grappige anekdote trouwens over onze tweede reis naar Amerika, toen we een 2015 Mustang V6 hadden: we mochten ook een Chevrolet Camaro cabrio meenemen en als Corvette liefhebber zag ik dat ook wel zitten... tot we de kofferbak open deden! Ik heb nog nooit zo'n kleine kofferbakopening gezien! Daar ging echt geen koffer doorheen, dus die Camaro werd massaal achtergelaten bij Hertz.

Maar even back on topic: de Mustang GT. Waar ik wel een beetje van schrok zijn de afmetingen :mrgreen: Ik heb een Ford Mondeo Station uit 2009 en de Mustang is slechts enkele centimeters korter, maar 6 centimeter breder! Grote bak :lol:

Hij is ook maar liefst 22 centimeter langer dan de SL die hij gaat vervangen, dat zal wel even wennen zijn denk ik.
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”