Tribar verlichting en sidemarkers

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Tribar verlichting en sidemarkers

Bericht door okp »

Hallo,

Ik heb gezien dat de tribar daytime running light verlichting er standaard niet op zit op een EU model evanals de sidemarkers. Dat is nu eenoranje reflector.

Heeft er iemand ervaring met de ombouw hiervan? Ik wil dus de tribars werkende hebben en de DRL uitschakelen in de mistlamp van onderen en de oranje reflector vervangen door een werkende sidemarker. Moet daar veel geknipt worden?
Ik wil dus graag voor de tribars zoiets plaatsen:
https://www.diodedynamics.com/2015-2017 ... oards.html

dnak voor de tips

Eric
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Tribar verlichting en sidemarkers

Bericht door Eric »

Is afhankelijk van wat je allemaal in de tribars wilt hebben. Ik heb zowel de stadslichten, dagrijverlichting als de knipperlichten (sequentieel zelfs) er in. Om die aan te sturen knip je gewoon de + draden van die drie door en soldeer die aan de nieuwe extra draden die in de koplampunits worden gebouwd. Voor sequentiele knipperlichten heb je daarnaast ook constante + nodig. Die kun je weghalen van de ruitenwissermotor. Al met al nog best wel even een klusje.

Ombouwen vooral niet zelf aan beginnen en ook niet met die meuk van Diode Dynamics. Gewoon je koplampunits opsturen naar Pawel van hdcustoms.pl. Die bouwt ook zijn eigen led boards en elektronica. Rijden wereldwijd al honderden auto's mee rond. Als ik me goed herinner zijn de knipperlichten optioneel. Je kunt ook alleen stadslicht en DRL krijgen.
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Tribar verlichting en sidemarkers

Bericht door okp »

Hmm OK, is iets om over na te denken.. Is niet goedkoop. En als ik pech heb wordt het bij een volgende keuring afgekeurd...

Thx
Eric
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Tribar verlichting en sidemarkers

Bericht door Eric »

Je kunt ook schakelaars in de + draden zetten. Dan kun je makkelijk switchen tussen origineel en aangepast. De site is trouwens hd-customs.pl, maar dat had je al wel gevonden neem ik aan.
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Tribar verlichting en sidemarkers

Bericht door okp »

Nog een vraagje,

kun je evt ook het huidige drl lampje wat nu in de mistlampbehuizing zit, vervangen door een helder wit LED?
En waar koopje die?

ah wacht, gevonden..
https://www.ledperf.be/set-dagrijlichte ... 28361.html

thx

Eirc
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Tribar verlichting en sidemarkers

Bericht door Eric »

Ik zou de originele volledig uitschakelen. Dubbele DRL staat heel lelijk en is waarschijnlijk niet eens toegestaan.

Zelf heb ik ook de originele stads en knipperlichten uitgeschakeld en de hele DRL/mistlamp units vervangen door Osrams. En daarvan alleen het mistlamp deel aangesloten.
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: Tribar verlichting en sidemarkers

Bericht door Leo »

okp schreef: do 12 mar, 2020 08:38 Hallo,

Ik heb gezien dat de tribar daytime running light verlichting er standaard niet op zit op een EU model evanals de sidemarkers. Dat is nu eenoranje reflector.

Heeft er iemand ervaring met de ombouw hiervan? Ik wil dus de tribars werkende hebben en de DRL uitschakelen in de mistlamp van onderen en de oranje reflector vervangen door een werkende sidemarker. Moet daar veel geknipt worden?
Ik wil dus graag voor de tribars zoiets plaatsen:
https://www.diodedynamics.com/2015-2017 ... oards.html

dnak voor de tips

Eric
Heb al jouw wensen gewoon gekocht bij Mustang garage..
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”