Banden alternatief voor P0

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Banden alternatief voor P0

Bericht door fvdw »

De US pirelli p zero die standaard op de mustang (pre facelift) gemonteerd zijn hebben zo hun gebreken. Een ervan is de snelle slijtage. Als je een beetje sportief rijdt, en wie doet dat niet met een mustang, dan zijn ze op de achteras na 10.000 km versleten of eerder. Erg rap.
Mijn vraag, heeft iemand al ervaringen met andere banden vwb slijtage op de achteras. Ik hoor goede verhalen over michelin pilot sport 4 en de goodyear eagle F1 asymmetric 3.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Banden alternatief voor P0

Bericht door peer »

Michelin Pilot sport 4! Geweldige goede band, weet alleen nog niet hoelang ze meegaan.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Banden alternatief voor P0

Bericht door Eric »

Pilot Sport 4s. Punt.
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: Banden alternatief voor P0

Bericht door ErwinM »

Eric schreef: vr 24 mei, 2019 21:33 Pilot Sport 4s. Punt.
Dit. En voor de winter: Pilot Sport Alpin.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Banden alternatief voor P0

Bericht door fvdw »

peer schreef: vr 24 mei, 2019 21:09 Michelin Pilot sport 4! Geweldige goede band, weet alleen nog niet hoelang ze meegaan.
Bedankt Eric, hoelang zitten ze er al op? Rest profiel?
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Banden alternatief voor P0

Bericht door Eric »

fvdw schreef: za 25 mei, 2019 16:29
peer schreef: vr 24 mei, 2019 21:09 Michelin Pilot sport 4! Geweldige goede band, weet alleen nog niet hoelang ze meegaan.
Bedankt Eric, hoelang zitten ze er al op? Rest profiel?
Ik heb mijn huidige set pas net een maand of twee. Mijn vorige set was de Pilot Super Sport, de voorganger van de 4s. Daarmee heb ik denk ik rond de 35000 gereden en toen waren ze nog prima.
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Banden alternatief voor P0

Bericht door cenobyte »

Eric schreef: vr 24 mei, 2019 21:33 Pilot Sport 4s. Punt.
Nog steeds tevreden over die Michelins?

Ik zag dat op mijn 11-2016 GT nog steeds de originele P0 fabrieksbanden voor liggen en het onderstuur is angstwekkend met die harde jongens. Ze zijn trouwens in de achterste groef rondom gescheurd :smart:

En de P0's achter zitten ook al tegen de indicatoren aan, dus tijd voor nieuw rubber :mrgreen:
Laatst gewijzigd door cenobyte op vr 26 mar, 2021 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Banden alternatief voor P0

Bericht door peer »

Hier nog altijd tevreden, hoef nooit meer iets anders ;) Het verschil in grip is enorm zowel nat als droog weer.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Banden alternatief voor P0

Bericht door Eric »

Ditto voor mij. Ford is de Pilot Sport 4s niet voor niets vanaf 2018 ook als standaard eerste montage band gaan gebruiken op de facelift met Performance Pack.

Die originele P0's zijn levensgevaarlijk en zou ik zelfs vervangen als er nog 8mm profiel op zat.
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Banden alternatief voor P0

Bericht door fvdw »

Nou de pilot sports gaan ook niet zo lang mee bij mij op de achterwielen max 15 k km, en dan rijd ik echt niet met slippende banden weg. Maar ja is een mustang.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Banden alternatief voor P0

Bericht door peer »

Dan rij je anders dan ik, ik zit nu op zo'n 3,5 mm na 30000 km. En ik ga wel regelmatig driftend door bocht :oops:
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Banden alternatief voor P0

Bericht door fvdw »

misschien komt het omdat in veelal in bebouwde kom en provinciale weggetjes rij, veel optrekken en bochtjes.

Opmerkelijk is dat mijn winterbanden op de achteras het veel langer volhouden. Gebruik nog de eerste set (conti 850) das nu het vijfde seizoen en die hebben nog 4.5 mm profiel, na plm 20 k km schat ik. En de rijstijl is idem met zomer- en winterbanden.

De zomerbanden op de vooras zijn overigens nog de originele pirellis P0 en die hebben nog 4 mm profiel, schat daar 35 k km mee gereden te hebben.

Het verschil in slijtage tussen zomer- en winterbanden op de achterwielen is denk ik de zachtere compound van de winterbanden, dan slippen de banden bij optrekken minder gauw door. Kennelijk slippen die achterwielen bij normaal optrekken toch ietsjes door en de winterbanden door zachter compound niet, gevolg minder slijtage.

Ik merk dat verschil tussen zomer en winterbanden ook in voor en najaar bij de voorbanden op de vooras.
Als het kouder wordt en de banden nog koud zijn dan hoor en voel je als je een scherpe 90 graden bocht neemt (onafhankelijk van de snelheid) die P0 zomerbanden wat schuiven ("knakkeren"), na wisselen op de winterbanden is dat niet meer het geval reden kan alleen het verschil in hardheid van de compound zijn.

Ergo de slijtage van mij pilot sports op de achteras zal vooral ontstaan in voor- en najaar als temperaturen onder de 10 graden komen en de compound harder wordt totdat de banden op temperatuur zijn.

Ik overweeg om eens all seasons te proberen
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Banden alternatief voor P0

Bericht door Eric »

De originele P0's zijn inderdaad knalhard. De PS4's zijn typische zomerbanden die vanaf een graad of 10 geweldig rijden maar daar onder vrij snel harder worden en grip verliezen. Als je kiest voor PS4's en je gebruikt je auto ook in de winter dan is een set winterwielen wel aan te raden ja en die dan ook echt minstens 4 maanden gebruiken en niet alleen 2 weken als het sneeuwt.

15.000 km lijkt mij ook erg weinig. Met mijn Pilot Super Sports heb ik ruim over de 35.000 gedaan (achter). Hoeveel ik nu op m'n PS4's heb staan weet ik zo niet, heb afgelopen jaar maar iets van 5K gereden ivm thuiswerken.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”