Importauto: Mistlicht achter & kleur dimlicht

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Lennard
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 18 okt, 2019 23:26

Re: Importauto: Mistlicht achter & kleur dimlicht

Bericht door Lennard »

GoCubsGo schreef: wo 12 dec, 2018 15:03 Voor wie het interesseert (eventueel mensen die dit topic later nog teruglezen in hun eigen zoektocht) nog even een update van de importperikelen rondom mijn GT:

Aanbrengen mistlicht achter en aanpassing stadslicht uiteindelijk laten doen door SCL in Rotterdam. Ze rekenden grofweg 570 euro, wat denk ik een prima prijs was (Ford garage hier vroeg bijv. 650). Lijkt op zich prima club, maar het was wel even een tegenvaller dat ze de interieur panelen linksachter niet goed hadden teruggeplaatst. Dit was bij het ophalen nog niet goed te zien, maar binnen half uur rijden zat er een enorme kier. Dus ik rechtsomkeert zodra ik het door had. Bij terugkomst bij SCL wisten ze het echter niet helemaal te fixen. Het zit wel wat beter vast nu, maar het kiert nog steeds iets en het is duidelijk minder stevig dan rechtsachter (waar niet geknutseld is). Ik moet binnenkort dus nog iemand hiernaar laten kijken. (Hoewel niet super boeiend verder, maar toch ook een teken van slordigheid: ik vond nog behoorlijk wat resten van elektriciteitsdraden in de auto.)

Qua verzekering uiteindelijk terechtgekomen bij sportwagenpolis.nl die een prima polis hebben via de internationale verzekeraar Chubb. Ze eisten een LoJack voertuigvolgsysteem wat een stuk simpeler was qua inbouw dan het systeem dat Centraal Beheer eiste.
Kun je aangeven hoe SCL de bediening en indicatie op je dashboard heeft aangebracht? Ik ga zelf binnenkort mijn 2019 Bullitt importeren met digitaal instrument panel en vraag me af of ze ook een originele EU schakelaar kunnen plaatsen met de originele indicatie op het instrument panel.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Importauto: Mistlicht achter & kleur dimlicht

Bericht door Eric »

Lennard schreef: ma 02 dec, 2019 21:05 Kun je aangeven hoe SCL de bediening en indicatie op je dashboard heeft aangebracht? Ik ga zelf binnenkort mijn 2019 Bullitt importeren met digitaal instrument panel en vraag me af of ze ook een originele EU schakelaar kunnen plaatsen met de originele indicatie op het instrument panel.
Ik weet niet of het mogelijk is om een EU schakelaar aan te sluiten op de kabelboom van een US exemplaar. Heb het nog nooit gezien tot nu toe.

Dat is in ieder geval wel een absolute voorwaarde om de achtermistlampindicator op het digitale instrumentenpaneel überhaupt aan de praat krijgen want die werkt via de canbus. Er is vervolgens sowieso ook een aanpassing van de firmware van je digitale cluster nodig, want deze indicator staat in de US firmware uitgeschakeld.
GoCubsGo
Berichten: 24
Lid geworden op: do 09 aug, 2018 01:24

Re: Importauto: Mistlicht achter & kleur dimlicht

Bericht door GoCubsGo »

Lennard schreef: ma 02 dec, 2019 21:05 Kun je aangeven hoe SCL de bediening en indicatie op je dashboard heeft aangebracht? Ik ga zelf binnenkort mijn 2019 Bullitt importeren met digitaal instrument panel en vraag me af of ze ook een originele EU schakelaar kunnen plaatsen met de originele indicatie op het instrument panel.
Excuses voor mijn late reactie!

Er is bij mij gewoon een generieke schakelaar geplaatst. Originele schakelaar was mooier geweest, maar was het niet waard. Schakelaar is nu vrijwel onzichtbaar en je gebruikt het toch nooit.
Lennard
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 18 okt, 2019 23:26

Re: Importauto: Mistlicht achter & kleur dimlicht

Bericht door Lennard »

Eric schreef: di 03 dec, 2019 14:35
Lennard schreef: ma 02 dec, 2019 21:05 Kun je aangeven hoe SCL de bediening en indicatie op je dashboard heeft aangebracht? Ik ga zelf binnenkort mijn 2019 Bullitt importeren met digitaal instrument panel en vraag me af of ze ook een originele EU schakelaar kunnen plaatsen met de originele indicatie op het instrument panel.
Ik weet niet of het mogelijk is om een EU schakelaar aan te sluiten op de kabelboom van een US exemplaar. Heb het nog nooit gezien tot nu toe.

Dat is in ieder geval wel een absolute voorwaarde om de achtermistlampindicator op het digitale instrumentenpaneel überhaupt aan de praat krijgen want die werkt via de canbus. Er is vervolgens sowieso ook een aanpassing van de firmware van je digitale cluster nodig, want deze indicator staat in de US firmware uitgeschakeld.
Na het nodige uitzoekwerk is het mij gelukt om een EU schakelaar aan te sluiten en de indicator op het instrumentenpaneel werkend te krijgen! :v:
Hieronder wat foto's met het resultaat. Ik zal binnenkort in dit forum een uitleg schrijven hoe ik het heb gedaan.

https://lh3.googleusercontent.com/2PVzJ ... 89-h918-no
https://lh3.googleusercontent.com/vmWjX ... 53-h918-no
https://lh3.googleusercontent.com/qfR5T ... 46-h918-no
https://lh3.googleusercontent.com/HXbtr ... 24-h919-no
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”