Puddle lights

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Puddle lights

Bericht door keesie25 »

Als je een 2015 GT hebt kan het zijn dat je in je buitenspiegels aan de onderkant een projector hebt die een Mustang logo op straat schijnt naast de deur. Dat logo is alleen zichtbaar in het donker, maar doet het wel altijd als je de auto ontgrendelt.

Ik rijd bijna nooit in het donker, maar van de week was dat wel het geval. Ik wilde de deuren openen en zag de Mustang geprojecteerd op straat. Dus niet. Het beeld was compleet vertekend en het Mustang-logo was nog nauwelijks zichtbaar. De volgende dag eerst maar eens even gekeken naar wat er aan de hand was. De unit en lens waren aan beide spiegels niet vuil of beschadigd.

Tijd voor onderzoek dus. Op diverse andere fora, Youtube etc. wordt dit al aangegeven, en IEDEREEN die dit gadget heeft, krijgt er mee te maken. Na verloop van tijd gaat het logo vertekenen/verdwijnen. Dat komt niet door vocht of vuil maar omdat er in de lens een plaatje zit dat alleen in het midden het logo 'doorlaat'. De buitenkant, dus om het logo heen, gaat verweren, waarschijnlijk onder invloed van warmte van de lamp. Het materiaal laat los en vandaar de vertekening.

Allereerst kan die vertekening volgens mij geen kwaad en kun je er mee leven. Omdat het materiaal verdwijnt zal een steeds groter oppervlak licht doorlaten waar op zich niets mis mee is, maar ja, het Mustang logo heb je niet meer.

In de US valt dit volgens de berichten binnen een jaar nog onder de garantie, dus daar hebben wij niets aan. Bovendien zijn er daar al eigenaren die hebben nu tot twee keer toe die units vervangen.

Er zijn nieuwe units te koop maar die kosten nogal wat. De gemiddelde prijzen zijn zo'n 50+ dollar per stuk en beide zijden hebben een andere unit. En blijven deze WEL goed?????

Als je de unit NU uit je spiegel haalt maak je kans dat een clipje afbreekt. VOORDAT ik dat zou doen moet ik wel eerst een nieuwe unit beschikbaar hebben. Op Youtube staan diverse filmpjes hierover. Bij een filmpje zie je hoe de unit er uit gehaald wordt en een nieuwe er in geklikt. Maar er is ook iemand die zegt dat hij nieuwe gekocht heeft omdat de clips van de oude afgebroken zijn.

Er is tot nu toe niemand die zegt dat hij de originele units heeft hersteld. WEL is er iemand die een unit uit elkaar gehaald heeft om te kijken hoe het er uit ziet. Tussen twee plastic lenshouders zit dus een plat plaatje dat het probleem veroorzaakt. Je moet daarvoor dus een compleet nieuwe unit (of twee) kopen. Ik heb maar even de cruciale foto van de gedemonteerde lenshelften met plaatje overgenomen, ziehier.

Afbeelding
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Puddle lights

Bericht door peer »

Bij mij is het aan 1 kant nog goed, de andere kant is meer een rare vlek dan een logo geworden. Maar nooit de moeite genomen om te kijken wat het nu precies veroorzaakt.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Puddle lights

Bericht door Eric »

Een bekend fenomeen inderdaad. Ik heb door de jaren heen wat foto's bewaard van mooie voorbeelden die mensen op forums posten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Puddle lights

Bericht door keesie25 »

Het probleem is dus niet meer dan een soort ronde dia waarvan het licht-ondoorlaatbare deel aan het loslaten is. Het is bizar dat dat gebeurt, en dat Ford USA het probleem blijkbaar erkent omdat er garantie op zit. Als je nieuwe units koopt wordt er dan garantie gegeven dat het probleem niet meer voorkomt.........? Het feit alleen al dat je nieuwe units kunt kopen betekent dat de originele kapot kunnen gaan. En dan de prijs, want je moet dus een complete unit kopen voor veel geld terwijl het onderdeeltje dat de oorzaak is misschien een kwartje kost.
Gebruikersavatar
FredB
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29 jul, 2014 18:18
Locatie: Bodegraven

Re: Puddle lights

Bericht door FredB »

Heb links en rechts een nieuwe geplaatst.
live today nobody promised you tomorrow

2016 GT Convertible
2013 V6 Convertible Premium
2007 V6 Convertible
Grey Mustang Registry #8604
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Puddle lights

Bericht door keesie25 »

Ja, maar hoe lang blijven ze goed....?
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Puddle lights

Bericht door edgar »

Wat zonde zeg als ze verweren. Is toch een mooi visitekaartje bij het instappen. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om dit goed te maken zou je denken.

Wie weet staat er een Chinees op die dit beter en goedkoper weet te produceren.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
FredB
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29 jul, 2014 18:18
Locatie: Bodegraven

Re: Puddle lights

Bericht door FredB »

keesie25 schreef: do 29 jul, 2021 16:10 Ja, maar hoe lang blijven ze goed....?
Als ze vier jaar meegaan is dat 0,07 Euro cent per dag. Dat heb ik wel over voor een auto die nieuw meer dan 100K Euro heeft gekost!
live today nobody promised you tomorrow

2016 GT Convertible
2013 V6 Convertible Premium
2007 V6 Convertible
Grey Mustang Registry #8604
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Puddle lights

Bericht door keesie25 »

Het gaat er om dat dit een onderdeel is dat normaal niet zou moeten verslijten. Ik heb bij diverse eigenaren op forums gelezen dat ze na een jaar al verweerden, en dat gaat het verhaal van 4 jaar al niet meer op Fred. Bovendien, ieder onderdeel KAN kapot gaan, maar dit is blijkbaar een algemene tendens: ze gaan kapot. Als je dan ook nog het kapotte onderdeel NIET kunt vervangen maar een hele nieuwe unit moet kopen, dan roept dat vragen op. De Chinezen zijn hier nog niet op ingehaakt voor zover ik weet.

Mijn auto was al ene jaar of 5 oud toen ik hem kocht en toen deden ze het perfect. Ofwel de vorige eigenaar heeft een manier gevonden om ze goed te houden ofwel hij heeft ze ook al eens vervangen.

Intussen heb ik ven de passagierskant de unit verwijderd, dat ging eenvoudig. Het beschermglaasje van de unit is compleet geseald, en dat had Ford eenvoudig afschuifbaar kunnen maken. Nee, het moet geseald, want we willen niet dat iemand het onderdeeltje kan vervangen.......ik ben ook niet verder gegaan met demonteren, want als het kapot gaat MOET ik wel nieuwe bestellen......dus maar gelijmd en terug geplaatst.

Fred, heb je de oude nog en wil je ze eventueel aan mij afstaan.......
Laatst gewijzigd door keesie25 op vr 13 mei, 2022 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FredB
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29 jul, 2014 18:18
Locatie: Bodegraven

Re: Puddle lights

Bericht door FredB »

keesie25 schreef: do 29 jul, 2021 20:29 Het gaat er om dat dit een onderdeel is dat normaal niet zou moeten verslijten. Ik heb bij diverse eigenaren op forums gelezen dat ze na een jaar al verweerden, en dat gaat het verhaal van 4 jaar al niet meer op Fred. Bovendien, ieder onderdeel KAN kapot gaan, maar dit is blijkbaar een algemene tendens: ze gaan kapot. Als je dan ook nog het kapotte onderdeel NIET kunt vervangen maar een hele nieuwe unit met kopen, dan roept dat vragen op. De Chinezen zijn hier nog niet op ingehaakt voor zover ik weet.

Mijn auto was al ene jaar of 5 oud toen ik hem kocht en toen deden ze het perfect. Ofwel de vorige eigenaar heeft een manier gevonden om ze goed te houden ofwel hij heeft ze ook al eens vervangen.

Intussen heb ik ven de passagierskant de unit verwijderd, dat ging eenvoudig. Het beschermglaasje van de unit is compleet geseald, en dat had Ford eenvoudig afschuifbaar kunnen maken. Nee, het moet geseald, want we willen niet dat iemand het onderdeeltje kan vervangen.......ik ben ook niet verder gegaan met demonteren, want als het kapot gaat MOET ik wel nieuwe bestellen......dus maar gelijmd en terug geplaatst.

Fred, heb je de oude nog en wil je ze eventueel aan mij afstaan.......
Nee ik heb de oude weg gegooid.
live today nobody promised you tomorrow

2016 GT Convertible
2013 V6 Convertible Premium
2007 V6 Convertible
Grey Mustang Registry #8604
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Puddle lights

Bericht door keesie25 »

Tja, jammer, dacht ik al.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”