Blow off valve ervaring

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Blow off valve ervaring

Bericht door okp »

Heeft er iemand ooit een blow off valve op gezet van Turbosmart of zo? En waar gekocht?
VInd het het wel een leuk geluidje en hebbeding. (ps, aub geen commentaar in de zin van, waarom en is niet nodig etc) :wink:

thx

Eric
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Blow off valve ervaring

Bericht door okp »

Heb er dus een gekocht op Ebay uit de US. Een uurtje nodig om in te bouwen, veel pk's gaat het niet geven, maar het geluid is wel heel leuk ;-)
Plus de behuizing is veel steviger dan de fabrieks blow off valve.
Gebruikersavatar
RalphB
Berichten: 38
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 16:27

Re: Blow off valve ervaring

Bericht door RalphB »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het klinkt... heb je handbak of automaat... Ik ben bang dat als ik dat met automaat doe dat het me te veel aanwezig is zeg maar. Heb je misschien een opname?
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Blow off valve ervaring

Bericht door okp »

Hoi , ik heb een schakelbak. Geluid is hoorbaarder, naarmate je meer in toeren gaat en dan het gas lost bij schakelen. Als je rustig opschakelt, is het bij na niet horen, wel als je wat meer door trekt in toeren en meer turbodruk opbouwt. Bij een automaat is dat denk ik minder en niet meer.
Het is een standaard blok, met enkel een airaid buis en een K&N luchtfilter. Blow off valve is van Turbosmart.

Gebruikersavatar
RalphB
Berichten: 38
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 16:27

Re: Blow off valve ervaring

Bericht door RalphB »

In theorie schakelt een automaat veel meer als dan dat ik zelf zou schakelen, dus weet nog niet of het wijs is voor mij om dat dan te doen. Met een handbak had ik niet zoveel hoeven na te denken. Maar klinkt wel goed. Op dit moment zit ik met een versnellingsbak revisie, dus het geld is momenteel op. Daar had ik veel leuks van kunnen laten doen😓
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Blow off valve ervaring

Bericht door TTarmor »

RalphB schreef: wo 09 sep, 2020 23:57 In theorie schakelt een automaat veel meer als dan dat ik zelf zou schakelen, dus weet nog niet of het wijs is voor mij om dat dan te doen. Met een handbak had ik niet zoveel hoeven na te denken. Maar klinkt wel goed. Op dit moment zit ik met een versnellingsbak revisie, dus het geld is momenteel op. Daar had ik veel leuks van kunnen laten doen😓
De versnellingsbak op je s550 defect? Automaat of handgeschakeld?
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
RalphB
Berichten: 38
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 16:27

Re: Blow off valve ervaring

Bericht door RalphB »

Automaat, is al in de maak.
Ik hoorde geluid dat niet hoorde, en werd iets erger. Ben meteen naar de garage gegaan. Maar was in theorie al te laat. Hij reed wel nog, maar trilde veel bij stationair, onrustig schakelgedrag, zwaarder lopen, geluid in de auto dat snelheid afhankelijk was ter hoogte van de automaat. Eerste bedrijf dat hem open maakte zei het me, maar heb een ander bedrijf ingeschakeld voor de maak. Heb bij 6 bedrijven gecheckt maar an zich kwam het bij de meeste op hetzelfde uit. Heb gekozen voor het bedrijf dat het praktisch allemaal vervangt en de langste garantie heeft. Mja ç'est la vie...
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Blow off valve ervaring

Bericht door Eric »

Opmerkelijk... die oude 6 traps automaten zijn normaal gesproken toch redelijk bulletproof dacht ik.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Blow off valve ervaring

Bericht door TTarmor »

RalphB schreef: do 10 sep, 2020 10:07 Automaat, is al in de maak.
Ik hoorde geluid dat niet hoorde, en werd iets erger. Ben meteen naar de garage gegaan. Maar was in theorie al te laat. Hij reed wel nog, maar trilde veel bij stationair, onrustig schakelgedrag, zwaarder lopen, geluid in de auto dat snelheid afhankelijk was ter hoogte van de automaat. Eerste bedrijf dat hem open maakte zei het me, maar heb een ander bedrijf ingeschakeld voor de maak. Heb bij 6 bedrijven gecheckt maar an zich kwam het bij de meeste op hetzelfde uit. Heb gekozen voor het bedrijf dat het praktisch allemaal vervangt en de langste garantie heeft. Mja ç'est la vie...
Wat zijn de prijzen zo ongeveer voor zo een automaatbak revisie. Als in waar moet een ieder ongeveer aan denken mocht deze ellende voorkomen? Als ik een indicatie mag vragen 😋
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
RalphB
Berichten: 38
Lid geworden op: di 02 jul, 2019 16:27

Re: Blow off valve ervaring

Bericht door RalphB »

Automaat complete revisie zit je al rond de 3000 en dan uren ed. nog. Dus als je dan nog uren, vervangend vervoer etc. Erbij telt zit je zo ongeveer op 4000. Handbak zal wel goedkoper zijn. Compleet nieuwe versnellingsbak kostte 10k. 😯🤐
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”