Leder

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Leder

Bericht door TTarmor »

Hallo allemaal,

Ik heb mijn wagen nu net terug van het inbouwen van leder. Hij was af fabriek uitgerust met stoffen bekleding. Maar dit maakt hem nu toch wel af. Ik heb de deuren en de armsteun mee laten nemen en het oogt nu echt compleet anders.

De deurpanelen hebben een iets ander design als af fabriek aangezien ik het op deze manier gewoon mooier vind. De stiksels zijn zilvergrijs. Het leder is Italiaans rundleder.

Wilde het simpelweg gewoon even delen.

Groetjes

Afbeeldingpics hosting
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Leder

Bericht door keesie25 »

Dat ziet er echt gelikt uit zeg! Mijn complimenten, erg goed. Ligt voor de hand, maar waarom heb je dat gedaan? Wil je het prijskaartje delen? Vooral het paardje op beide voorstoelen maakt het af. En ik zie dat de achterstoelen ook gedaan zijn.
Heb je nog ene 'oude' foto ter vergelijk?
Moet men dit echt maken vanaf nul, of hebben ze al allerlei vormen voor diverse auto's liggen? En het ontwerp, kon je daaruit nog kiezen, of heb je dat zelf bedacht? En hoe zit met met de koeling/verwarming van de stoelen, zitten er dan kleine gaatjes in het leer? Moest je de auto een bepaalde tijd inleveren, of wordt de maat genomen en later ter plekke bevestigd?
Je ziet op je foto trouwens nu heel goed het verschil tussen gordelbevestiging coupe/cabrio.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Leder

Bericht door saf1908 »

Netjes gedaan!
Er gaat weinig boven de geur van lederen bekleding bij het instappen in een nieuwe auto, of eentje die net is bekleed.

Have fun.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Leder

Bericht door Eric »

Ziet er keurig uit idd. Wel de factuur goed bewaren, want als er iets is dat een auto verdacht maakt als een opgelapte waterschadebak dan is het wel niet-origineel achteraf ingebouwd leer. Alle Amerikaanse total loss auto's die in Lithouwen worden opgeknapt hebben dit ook. Maar als je gewoon kunt aantonen dat je het zelf hebt laten doen dan is er niets aan de hand natuurlijk.
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Leder

Bericht door MarisGT »

Wauw, wat mooi. En ben t met je eens, de geur van leer is echt zo lekker als je instapt...
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Leder

Bericht door okp »

Mooi gedaan hoor!
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Leder

Bericht door TTarmor »

keesie25 schreef: do 02 jul, 2020 21:31 Dat ziet er echt gelikt uit zeg! Mijn complimenten, erg goed. Ligt voor de hand, maar waarom heb je dat gedaan? Wil je het prijskaartje delen? Vooral het paardje op beide voorstoelen maakt het af. En ik zie dat de achterstoelen ook gedaan zijn.
Heb je nog ene 'oude' foto ter vergelijk?
Moet men dit echt maken vanaf nul, of hebben ze al allerlei vormen voor diverse auto's liggen? En het ontwerp, kon je daaruit nog kiezen, of heb je dat zelf bedacht? En hoe zit met met de koeling/verwarming van de stoelen, zitten er dan kleine gaatjes in het leer? Moest je de auto een bepaalde tijd inleveren, of wordt de maat genomen en later ter plekke bevestigd?
Je ziet op je foto trouwens nu heel goed het verschil tussen gordelbevestiging coupe/cabrio.
De reden dat ik het gedaan heb is voornamelijk omdat ik vond dat de stoffen bekleding afbreuk deed op de auto. Zie ook onderstaande foto van de bekleding voorheen.

Ze moeten het niet helemaal maken vanaf nul, ze hebben de basis al een keer eerder gedaan voor dit model. Ze doen dit namelijk op basis van de bestaande stoelen en de bekleding bevestiging plaatsen in de stoel. Dus ze hadden al een mal voor de stoelen hier heb ik zelf het gewenste ontwerp aangeleverd van de pony in de rugleuning en deze hebben ze er in geborduurd. Hierbij heb ik zelf de keuze qua stiksel gemaakt en het geperforeerde leer in het zitvlak.

Ik kon zelf het volledige ontwerp kiezen maar het originele model vond ik al erg mooi (een nieuwe mal laten maken en het schuim etc ingrijpend aan laten passen met bevestigingspunten etc maakt het ook veel duurder).

Verwarmen en koelen is geen enkel probleem, daarvoor is geperforeerd leer ook het advies voor oa het zitvlak.

Ze hadden voor de complete ingreep in mijn geval de auto 4 dagen nodig. Normaliter duurt dit 3 dagen. Het leer wordt op basis van de mallen al eerder vervaardigd.

De deurpanelen zijn helemaal vanaf nul gemaakt aangezien ik een afwijkend ontwerp wilde van het origineel.

Afbeelding
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Leder

Bericht door keesie25 »

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Je zult met spanning uitgekeken hebben naar het moment dat hij klaar was. Nogmaals, het paardje maakt het helemaal af, en zo wordt de auto persoonlijk.
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: Leder

Bericht door Leo »

keesie25 schreef: vr 03 jul, 2020 18:21 Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Je zult met spanning uitgekeken hebben naar het moment dat hij klaar was. Nogmaals, het paardje maakt het helemaal af, en zo wordt de auto persoonlijk.
https://www.lederinbouwnederland.nl/sit ... underleder

Ik heb ook een persoonlijk paardje :-))

En de prijs , dat vroeg je namelijk ook valt best mee , althans toen ze het voor mij deden zo'n 3 jr terug.
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Leder

Bericht door keesie25 »

Mooi hoor, bedankt voor de site !
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Leder

Bericht door TTarmor »

Leo schreef: za 04 jul, 2020 10:06
keesie25 schreef: vr 03 jul, 2020 18:21 Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Je zult met spanning uitgekeken hebben naar het moment dat hij klaar was. Nogmaals, het paardje maakt het helemaal af, en zo wordt de auto persoonlijk.
https://www.lederinbouwnederland.nl/sit ... underleder

Ik heb ook een persoonlijk paardje :-))

En de prijs , dat vroeg je namelijk ook valt best mee , althans toen ze het voor mij deden zo'n 3 jr terug.
Zij hebben het ook voor mij gedaan. De prijs had ik Keesie in een pb gestuurd. Een prijs noemen in topic vond Ik net wat te ver gaan.

O.a. Door jouw ervaringen ermee en de fotos ervan ben ik met ze in zee gegaan. Dat rood zwart is erg gaaf ivm je lakkleur

Ik heb wel een iets ander paardje/pony zie ik nu net.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”