RDW keuring met USA title (kenteken)

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Plaats reactie
PieterFastback
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 15 mar, 2020 14:35

RDW keuring met USA title (kenteken)

Bericht door PieterFastback »

Ter info,

ik heb onlangs mijn Mustang uit 1965 op NL kenteken gezet. Bij de RDW wordt dan standaard het oude kenteken ingenomen. Bij mij was dit het amerikaanse kenteken.
Omdat ik geen reden kon bedenken waarom dit is ingenomen heb ik RDW hoofkantoor gevraagd of het mogelijk was om mijn kenteken terug te krijgen en binnen een week kreeg ik het thuis in de bus!

Altijd handig om te hebben mocht de auto ooit weer terug gaan naar Amerika.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: RDW keuring met USA title (kenteken)

Bericht door keesie25 »

Is inderdaad vreemd, wat moet de RDW met je oude kentekenplaten. Zou daar een of andere wet/regelgeving over zijn? Bestaan er foto's van je auto.....?
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: RDW keuring met USA title (kenteken)

Bericht door sjirafje »

De platen en het kenteken zijn niet perse hetzelfde. Toen ik een aantal jaar geleden een auto uit Duitsland heb geïmporteerd moest ik de kentekenpapieren inleveren (ik kreeg wel een kopie terug). De platen mocht ik gewoon houden. Misschien kan PieterFastback even verduidelijken wat hij precies van de RDW terug ontvangen heeft?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: RDW keuring met USA title (kenteken)

Bericht door peer »

Platen hoef je nooit in te leveren, sterker nog, veel auto's hebben de platen er nieteens meer opzitten. Dat is andersom ook, als je een auto uitvoerd in nederland moet je die ook inleveren in nederland, je komt dan in het buitenland zonder platen.

Kenteken is inderdaad een ander geval, volgensmij is dit vooral om misbruik te voorkomen.
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”