The Time Machine

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

The Time Machine

Bericht door keesie25 »

Geen Mustang, zelfs geen auto......maar WEL een vervoermiddel.

Ik herinner me dat ik als kind gefascineerd naar een film keek: 'The Time Machine'. Een man, H.G. Wells, heeft op oudejaarsavond 1899 zijn vrienden uitgenodigd voor een borrel. Hij vertelt dat hij van plan is te vertrekken en nooit meer terug te komen, dus dit is een afscheid. Hij zet een hele mooie doos op tafel, opent hem, en haalt er een soort mobiel uit. Hij duwt tegen een hendeltje, en het apparaat verdwijnt in het niets. De vrienden denken dat het een truck is, en nemen lachend afscheid. Als ze weg zijn gaat hij naar zijn werkplaats, waar de echte mobiel staat. Hiermee gaat hij door de tijd reizen.

In 1899 waren er al wel de eerste auto's, maar geen DeLorean. De tijd dat het verhaal/de film zich afspeelt kenmerkt zich door heren met hoge hoeden, dames met lange rokken en korsetten, paard en wagen, en allerlei nieuwigheden op stoomkracht. we zitten met de film midden in de Victoriaanse tijd, en deze is een van de eerste die inspeelt op het romantische element van o.a. tijdreizen.

Als kind, toen ik die film zag, keek ik ook vol belangstelling naar de tijdmachine zelf. Wat was dat een mooi ding, in al zijn eenvoud. In latere jaren heb ik nog wel eens gekeken of zo'n model ergens te koop was, maar helaas. Ik geloof dat er alleen een plastic bouwpakket van bestond, en dat was erg duur. Een tijdje geleden zag ik de film weer, en nu ik de middelen heb, besloot ik er zelf een te maken........
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 22 mei, 2018 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: The Time Machine

Bericht door 1967coupe »

cool, kom op verder met het verhaal en natuurlijk foto's
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: The Time Machine

Bericht door keesie25 »

Komt ie dan......

Ik besloot er maar gelijk meerdere tegelijk te maken. Ik had er eigenlijk vorig jaar al een gemaakt, en nu had ik al het materiaal bij elkaar om er twee tegelijk te maken.

De discs zijn gemaakt van afdruk op papier, daarna op karton, waarin een inkeping zit, zodat je er daarna een disk van kunt maken. Daarna de disk verlijmd met plastic gordijnlamellen. De platforms zijn een aantal op elkaar gelijmde in vorm geknipte lamellen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: The Time Machine

Bericht door keesie25 »

De plastic behuizing van een paar ballpoints, opgevuld met alabastine. Tuinbouten, stukjes van oude tuinlampen, twee 'knologen', dat zijn elementen waarmee je een traproede vastzet. De stoelen zijn weer van plastic lamellen met opdruk (waar ik niet tevreden me was, die die werden daarna geschilderd)

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: The Time Machine

Bericht door keesie25 »

Stoelen geschilderd en bevestigd op de onderplaat. Achter de stoel zit een generator, die opgevuld is met alabastine. Hierin een schroef naar onderen, door de onderplaat heen, en ook bevestigd. Door de twee 'zijlampen' heen ook een schroef, zodat deze aan de generator bevestigd konden worden. Een oogje door de bovenkant van de lampen geboord, waar aan ieder oog twee veren van ballpoints.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bullitt2008
Berichten: 253
Lid geworden op: za 11 sep, 2010 06:38
Locatie: Veendam

Re: The Time Machine

Bericht door Bullitt2008 »

Wauw...wat knap gedaan zeg :ok: mijn petje ervoor af
Gr.Michel

--------------------------------------------------------------------------------------------------
[size=85]2007 Mustang Coupe 4.0 V6 Sold[/size]
[size=85]2008 Mustang Bullitt 4.6 V8 No 312[/size]
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: The Time Machine

Bericht door keesie25 »

Dank je Bullitt, het is altijd leuk en stimulerend als leden een reactie geven.......

Vervolgens een paar stalen staven van de bouwmarkt in de juist lengtes gedremeld, en met de griptang in vorm gebracht. Rechtsboven zie je de bedienings panelen/cilinders. Gemaakt van plastic ballpoint gevuld met alabastine, print er op geplakt, gaatjes er in geboord, zo'n plastic punaise er door en nog wat metalen dopjes er op geplakt.

Afbeeldingupload a gif

Trouwens, op Koningsdag een setje bling bling oorbellen/hangertje gekocht......niet voor mijn vrouw.

Afbeelding

in stukjes geknipt....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: The Time Machine

Bericht door Swordfish79 »

geinig. maar moet zo iets worden dus?

Image
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: The Time Machine

Bericht door keesie25 »

Ja, alleen wat je laat zien is een 3D tekening. Vooral het ontwerp van die zijlampen en van die bedieningscylinder heb ik heel goed bestudeerd in die film en op andere plaatjes, en in een tekenprogramma een ontwerp daarvan gemaakt, vervolgens uitgeprint en gebruikt.

Alle metaal in primer en daarna gespoten.

Afbeelding

Vervolgens alles op zijn plaats bevestigd. De armleuningen van de stoelen hebben een verkeerde kleur, wordt nog gecorrigeerd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: The Time Machine

Bericht door Swordfish79 »

Ooit is die stoel ook nog voorbij gekomen in `The Big Bang Theory´

En ja dat is een 3D tekening.

Jammer van de beschadigingen op het metaal van het buigen.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: The Time Machine

Bericht door Eric »

Je bent weer lekker op dreef Kees :smt023
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: The Time Machine

Bericht door keesie25 »

Wel aardig dat je hem toch leuk vindt Swordfish. Hij wordt natuurlijk wel anders dan op de 3D, maar deze kun je gewoon aanraken, enne......de beschadigingen komen omdat hij uiteraard al heel erg oud is. Eigenlijk heb ik ze expres aangebracht, omdat ze veroorzaakt zijn door de Morlocks.

Dank je Eric, ja, ik was zomaar in de stemming!

Uiteindelijk heb ik er dus twee gemaakt, ziehier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: The Time Machine

Bericht door Eric »

Ik zou er een op eBay zetten, dat kan nog wel eens een verrassend bedrag opleveren.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: The Time Machine

Bericht door Mack »

Swordfish79 schreef: ma 21 mei, 2018 10:02 Ooit is die stoel ook nog voorbij gekomen in `The Big Bang Theory´
Daar moest ik ook meteen aan denken :mrgreen:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: The Time Machine

Bericht door keesie25 »

Beide zijn nu al verkocht.
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”