opwarming van de aarde scam?

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Eric »

1999
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Eric, de afbeeldingen zijn niet zichtbaar
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Ando »

1970TwisterSpecial schreef:Eric, de afbeeldingen zijn niet zichtbaar
Bij mij wel...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Eric »

1970TwisterSpecial schreef: za 23 dec, 2017 10:10 Eric, de afbeeldingen zijn niet zichtbaar
Ze staan gewoon op postimages :roll:
mustangboy
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mei, 2016 19:19

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door mustangboy »

Als je kortbij effecten wil zien dat er verandering is moet je gewoon is regelmatig dezelfde gletsjer bezoeken in de Alpen en merken hoe snel deze soms krimpen. Kan je nog een mooie uitstap met de mustang van maken. Die dingen krimpen soms 100-en meters per jaar. Als er totaal geen verandering in het klimaat is zouden die toch altijd bijna dezelfde grootte moeten hebben nu of 100 jaar geleden. Ik ken persoonlijk zo’n gletsjer die al meer dan 2 km ijs verloren is. En dan druk ik enkel de lengte uit, van de dikte van de ijslaag spreek ik nog niet.
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Mitchie »

Wat mijn mening is op dit onderwerp.. Het is allemaal leuk elektrisch rijden enzo... Maar waar komt de meeste CO2 uitstoot vandaan is de industrie en energie sector. Transport is maar circa 15% van het probleem. Ik pak even onderstaande afbeelding van urgenda.com. Ik heb de bron niet gedetailleerd gecontroleerd.

Image

Waarom horen wij zo weinig over aanpassingen van de industrie. Waar blijft echt groene energie?

Als we toch dood worden gegooid met ongeveer de 15% CO2 uitstoot voor het transport... is de BPM dan echt een goed middel? Ik rij met mijn mustang iedere dag totaal 30 km voor woon werk verkeer... Andere mensen rijden weer 100 km iedere dag en stoten totaal veel meer CO2 uit. Wat ik wil zeggen. Als we echt goed over CO2 uitstoot moeten nadenken, laten we het algemeen geaccepteerd vinden dat iedereen die 3 dagen per week thuis kan werken dat ook vooral te laten doen. Vergaderingen met skype doen, in plaats van zo vaak 150+ km rijden voor het "effectief samenwerken" en vergaderen buiten de deur. Laten we thuiswerken promoten in plaats van dat veel mensen denken dat thuiswerken hetzelfde betekent als niets doen. Ik snap dat het niet voor ieder beroep mogelijk is, maar voor een kantoorbaan die ik heb, moet dit makkelijk kunnen.
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Mack »

Mitchie schreef: za 23 dec, 2017 12:26 Waarom horen wij zo weinig over aanpassingen van de industrie. Waar blijft echt groene energie?
Helemaal mee eens. Als de industrie al iets aan het milieu doet, dan is het ze vooral om subsidie te doen.

Aan de andere kant, de industrie produceert dingen die wij kopen. Als wij dus kritischer zouden kopen, en minder, dan zou de industrie minder uitstoten.

Maar ja, we kopen liever elk jaar nieuwe meubels bij de Ikea dan iets duurzaams, en liever kleding bij de Primark dan iets dat na een maand nog steeds goed zit, en liever onze electrische apparaten van AliExpress dan iets dat na een jaar nog werkt, etc. Uiteindelijk maken wij de markt.

(In dat licht kun je het rijden van een oude Mustang als uitermate duurzaam zien, natuurlijk)
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
hollandranch
Donateur 2012
Berichten: 1345
Lid geworden op: za 06 okt, 2007 15:12
Locatie: Hondon de Los Frailes, Spain
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door hollandranch »

Wij maken de markt maar ook de industrie aan de andere kant. Er is een Doc over een gloeilamp die al iets van 100 jaar brand ergens in een Amerikaanse brandweerkazerne en gata eigenlijk over dat de industrie dingen maakt die na een tijd kapot moeten gaan, bekend zijn ook de printers waar iets in zit waardoor ze na een tijd ermee stoppen, dus komt van 2 kanten, maar we gaan wel steeds verder richting wegwerp maatschappij, Primark inderdaad een goed voorbeeld.
Holland Ranch Cars and Parts. Het adres voor export auto's en onderdelen vanuit Amerika.
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door grandmaster n »

hollandranch schreef: zo 24 dec, 2017 09:28 ...Er is een Doc over een gloeilamp die al iets van 100 jaar brand ergens in een Amerikaanse brandweerkazerne
Deze dus.

gr
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door NordicDawn »

hollandranch schreef: zo 24 dec, 2017 09:28Wij maken de markt maar ook de industrie aan de andere kant.
Het lastige is en blijft dat alles met elkaar verbonden is. Dat maakt het lastig om grote veranderingen toe te passen. Markt - banen - maatschappij, alles hangt samen. Minder markt, minder banen, meer criminaliteit door werkloosheid. Om maar heel kort door de bocht te gaan. Ik weet de oplossing ook niet, en hoef er naar mijn eigen mening ook niet het antwoord op te hoeven zoeken. Maar ik vind wel dat te snel gekeken wordt naar de kleine zaken ipv het grote geheel, ook op klimaatgebied. Al is dat ook begrijpelijk, omdat het voor ons beter te bevatten is. Maar zoals het leven zelf, alles bestaat uit grijstinten, niets is zwart-wit.

Wat mij alleen wel stoort, los het klimaatverhaal zelf, is dat wij als klein land zo ver gaan met onze klimaatdoelstellingen. Dit terwijl de grootste drie er een potje van maken. Maar ook daarvoor geldt ook weer deels; wij kopen zelf hun producten omdat wij niet zelfvoorzienend kunnen zijn.

Ik wou mijn post maar afsluiten met wat (mijn mening) wijze woorden:
Gearz schreef:Los van mijn mening voor wat betreft oorzaak en gevolg van klimaat verandering zou ik je toch ten strengste aanraden je eigen mening naast feiten ook te baseren op serieus onderzoek uitgevoerd door mensen die daar jarenlange studies voor hebben moeten afronden aan universiteiten en hoge scholen en niet door dit soort conspiracy guru's die mensen willen doen geloven dat alles onderdeel is van het boze plan zonder dat ze ook maar één onderbouwd feit op tafel te leggen.
Ik vindt het in ieder geval goed om te zien dat we deze discussie hier met fatsoen kunnen voeren. Al is het een illusie om te denken dat we het antwoord gaan vinden, het is in ieder geval goed om de discussie te voeren zodat we er aandacht voor hebben.
1970 Mustang Hardtop
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”