opwarming van de aarde scam?

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Leo »

Mack schreef: za 16 dec, 2017 09:29
mustang66coupe schreef: za 16 dec, 2017 06:42 Zou het niet raar zijn als blijkt dat het juist goed is voor het mileu? De tuinbouw denkt dus van wel. :wink:
En betalen diegenen die een nieuwe mustang kopen dan niet erg veel geld om de planten te helpen groeien? :lol:
Oh, maar dan heb ik een mooi expiriment voor je om jouw stelling te bewijzen.
Jijzelf stoot immers ook CO2 uit als je ademt. Dus ga in een afgesloten kamer zitten met een CO2-teller. Terwijl je in- en uitademt, zul je het CO2-gehalte steeds meer zien stijgen. Dat is dan goed voor je toch?
Als je dan op 100% CO2 zit, mag je me bellen en dan krijg je mijn Mustang.

:lol:
Nog eentje Mack :
Gif bestaat niet, het is de dosis die bepaalt of iets giftig is of niet. (sola dosis facit venenum, Paracelsus, 1493-1541)

werd al gezegd 400 jaar geleden.
Amen
En nu weer verder over auto's bvk echte met een V8 ten minste :D
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Gearz »

mustang66coupe schreef: za 16 dec, 2017 06:42 Michel,

En toch hebben we forum lid Leo die vanuit de tuinbouw dus zegt dat CO2 dus een uitstekend goedje is.
En ook meent dat de aarde niet opwarmt.
Precies zoals in het filmpje, dat zomaar een voorbeeld was en zeker niet als bewijs bedoeld. Je kan meer mensen erover horen dan alleen die David.
Met alle respect, maar jij gelooft dus liever forumlid leo dan elke willekeurig wetenschappelijk feit ? :roll:

Even overschakelen naar "Suske en Wiske" modus...
Voor de tuinbouw (planten!) is Co2 prima, die groeien daar heel hard van, voor ons mensen niet zo prima, 8% Co2 in de lucht en je bent binnen 10 minuten dood, iedere koelmonteur die je dat kan vertellen.
Heb je er ooit al eens over nagedacht waarom men de opwarming van de aarde ook wel "broeikas effect" noemt ? Waar zou die term dan toch vandaan komen ?

Even overschakelen naar Conspiracy modus...
Ik begin zo langzaamaan te geloven dat jij hier helemaal niet op het forum zit omdat je een mustang liefhebber bent, volgens mij ben jij een buitenaardse reptielen entiteit en zit jij op een basis aan de binnenkant van de maan ! Jij probeert de overname van de aarde voor te bereiden door
het opweken van C02 te promoten zodat wij allemaal het loodje leggen ! Net zoals Trump, (wat natuurlijk overduidelijk gewoon een reptiel is)

VOORBEELD !! en zo vindt je hier nog heel veel meer bewijs van op youtube en elders.
https://www.youtube.com/watch?v=YuDTidbziZI
Ziejewel, ik heb jullie wel door.
Dus.... kschttt kschtttt reptiel, ga weg laat ons met rust.

:P
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door mustang66coupe »

Gearz schreef: za 16 dec, 2017 12:09
Even overschakelen naar Conspiracy modus...
Ik begin zo langzaamaan te geloven dat jij hier helemaal niet op het forum zit omdat je een mustang liefhebber bent, volgens mij ben jij een buitenaardse reptielen entiteit en zit jij op een basis aan de binnenkant van de maan ! Jij probeert de overname van de aarde voor te bereiden door
het opweken van C02 te promoten zodat wij allemaal het loodje leggen ! Net zoals Trump, (wat natuurlijk overduidelijk gewoon een reptiel is)

Dus.... kschttt kschtttt reptiel, ga weg laat ons met rust.

:P
Natuurlijk ben ik geen mustang liefhebber maar een reptiel die de aarde overneemt.
Je hebt me ontmaskerd, goed gedaan Michel.
Maar nu je me ontmaskerd hebt moet ik eerst achter jou aankomen voordat teveel mensen het weten.
Slaap lekker vanavond :mrgreen:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
FerdiV8
Berichten: 1267
Lid geworden op: za 13 okt, 2007 10:55

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door FerdiV8 »

Een vulkaan spuwt in 1 dag meer gassen uit dan wij sinds ons bestaan hebben uitgestoten. De wereld is gewoon zo. Heel normaal. en Olie...... nee hoor die zal niet opgaan.. En nee dit is niet sarcastisch bedoelt.
Ford Mustang GT 05' convertible
Ford Racing Exhaust(126dB)
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Gearz »

FerdiV8 schreef: wo 20 dec, 2017 17:17 Een vulkaan spuwt in 1 dag meer gassen uit dan wij sinds ons bestaan hebben uitgestoten. De wereld is gewoon zo. Heel normaal.
Is dat echt zo ? :shock:

Of toch niet ?
Ik weet niet via welke orakel jij jouw informatie betrekt maar ik zou er toch eens met een kritisch oog naar kijken...
De jaarlijkse natuurlijke uitstoot van CO2 door (uitbarstende!) vulkanen is namelijk minder dan één procent van de jaarlijkse Co2 uitstoot veroorzaakt door verbranding van fossiele brandstoffen door de mens.

Bron,.
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentr ... r-vulkanen

En recent houdt men dat schijnbaar ook nog eens heel nauwkeurig bij ook.
Niet echt een lekker stukje lezen voor het slapen gaan maar om eens vluchtig door te bladeren draagt het wellicht meer bij aan een genuanceerde mening dan ongefundeerde speculatie en aanname op basis van "horen zeggen".
https://www.nature.com/articles/srep440 ... HDU1ff9Hkv

Een klein beetje nuance aanbrengen in je bewering ,-"De wereld is gewoon zo, heel normaal"-, lijkt mij dus op z'n plek. :wink:


Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
hollandranch
Donateur 2012
Berichten: 1345
Lid geworden op: za 06 okt, 2007 15:12
Locatie: Hondon de Los Frailes, Spain
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door hollandranch »

Holland Ranch Cars and Parts. Het adres voor export auto's en onderdelen vanuit Amerika.
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Leo »

Gearz schreef: wo 20 dec, 2017 20:54
FerdiV8 schreef: wo 20 dec, 2017 17:17 Een vulkaan spuwt in 1 dag meer gassen uit dan wij sinds ons bestaan hebben uitgestoten. De wereld is gewoon zo. Heel normaal.
Is dat echt zo ? :shock:

Of toch niet ?
Ik weet niet via welke orakel jij jouw informatie betrekt maar ik zou er toch eens met een kritisch oog naar kijken...
De jaarlijkse natuurlijke uitstoot van CO2 door (uitbarstende!) vulkanen is namelijk minder dan één procent van de jaarlijkse Co2 uitstoot veroorzaakt door verbranding van fossiele brandstoffen door de mens.

Bron,.
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentr ... r-vulkanen

En recent houdt men dat schijnbaar ook nog eens heel nauwkeurig bij ook.
Niet echt een lekker stukje lezen voor het slapen gaan maar om eens vluchtig door te bladeren draagt het wellicht meer bij aan een genuanceerde mening dan ongefundeerde speculatie en aanname op basis van "horen zeggen".
https://www.nature.com/articles/srep440 ... HDU1ff9Hkv

Een klein beetje nuance aanbrengen in je bewering ,-"De wereld is gewoon zo, heel normaal"-, lijkt mij dus op z'n plek. :wink:


Michel.
Dank voor je bijdrage Michiel ,

Maar nu blijkt dat de #zonnevlekkencyclus toch een grotere rol speelt in de klimaatverandering.
Grote kans dat KNMI, en de vele alarmkraaiers er behoorlijk naast zitten...
Misschien moeten deze wel nuanceren.....
Lees :
https://www.eurekalert.org/pub_releases ... 121517.php
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Gearz »

Leo schreef: do 21 dec, 2017 15:32 Maar nu blijkt dat de #zonnevlekkencyclus toch een grotere rol speelt in de klimaatverandering.
Grote kans dat KNMI, en de vele alarmkraaiers er behoorlijk naast zitten...
Misschien moeten deze wel nuanceren.....
Lees :
https://www.eurekalert.org/pub_releases ... 121517.php
Gelezen Leo !
Maar nu roept jouw antwoord in combinatie met de door jou geposte link alleen maar nog meer vragen op dan dat het duidelijkheid verschaft.

Wat blijkt waaruit ?
Een grotere rol als wat ?
Waar zit het KNMI naast ?
Wie zijn de vele alarmkraaiers en waar zitten ze naast ?

Grote kans dat .. Misschien ... ???
:shock:

De link die je post naar eurekalert.org is behoorlijk informatief maar wat wil je er mee aantonen ?
Misschien interpreteer ik iets verkeerd maar nergens in de gepubliceerde informatie wordt op wat voor manier dan ook aangetoond wat de uiteindelijke uitwerking op het aardse klimaat is geweest gedurende een bepaalde periode en dat is volgens mij ook helemaal niet de directe intentie van het artikel en van het onderzoek an sich.
The hypothesis in a nutshell

The implications of the study suggests that the mechanism can have affected:
Waar het wel over gaat in betreffende publicatie is een doorbraak binnen een studie naar het begrijpen van hoe kosmische straling ,-veroorzaakt door super nova's (exploderende sterren)-, impact kan hebben op de vorming van het wolkendek op aarde en daarmee indirect ook op verwarming of afkoelen van het klimaat.
Men heeft het over een verschijnsel wat reeds in de jaren 80 al wetenschappelijk werd aangetoond en waarvan het bestaan door nagenoeg niemand momenteel ontkent wordt (nee ook niet door het KNMI). Met betrekking tot het hoe en waarom van het ontstaan van eerder genoemd verschijnsel had men nagenoeg nog geen enkele clue, hierin lijkt nu dus een doorbraak te zijn gekomen.

Begrijp mij niet verkeerd, ik schrijf nergens dat ik juist niet of juist wel geloof in de stelling dat opwarming van de aarde een scam is, (de vraag gesteld door topic opener) ik probeer echter wel kritisch te zijn bij het vormen van een mening en zoek daarbij dan liever een goede onderbouwing en argumentering dan dat ik af ga op lukrake roeptoeterei, iets roepen kunnen we allemaal, zelfs ik :mrgreen: :wink:

Dus..de eigenlijke vraag die blijft staan en de enige welke er echt toe doet --> Warmt het klimaat op en hoe funest is de bijdrage van menselijk handelen daar aan ? De natuurlijke effecten kunnen we waarschijnlijk niet tegenhouden, de effecten van menselijk handelen (mogelijk nog) wel.

Wie heeft het antwoord ?

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door mustang66coupe »

Het was inderdaad een vraag. Niet dat ik hier het antwoord verwacht maar gewoon omdat er tegenstijdige meningen zijn en we vaak 1 kant horen. Ik zou het best erg vinden dat ik deze hobby zou moeten stoppen voor een leugen.

Deze week was in het nieuws dat er steeds meer mensen astma krijgen en men vermoed dat het kan komen doordat de lucht schoner wordt.
Dat wordt nu onderzocht.
Op zich toch weer vreemd dat schone lucht, wat juist goed zou moeten zijn, toch als een vermoedelijke reden voor astma gezien kan worden?
Klinkt best tegenstrijdig toch? Schonere lucht slechter voor onze longen :roll:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Leo »

[
Dus..de eigenlijke vraag die blijft staan en de enige welke er echt toe doet --> Warmt het klimaat op en hoe funest is de bijdrage van menselijk handelen daar aan ? De natuurlijke effecten kunnen we waarschijnlijk niet tegenhouden, de effecten van menselijk handelen (mogelijk nog) wel.

Wie heeft het antwoord ?

Michel.
[/quote]

Desgevraagd:

We zijn hier op DMFF begonnen m.i.
met de stelling "De aarde warmt op als gevolg van CO2 overmaat "
en daar de politiek dit meegenomen heeft betaal ik extra belasting voor mijn auto's. ( zie ons OH'n op een autoforum )

Op dit moment koelt de aarde weer af , de ijsbergen waren de laatste jaren niet zo dik als nu.
Echter de NOS/KNMI en vele andere roeptoeteren "warmste zomer ooit etc.. en verspreiden onjuiste informatie.
Men wil ons sturen, opwarming + CO2 als gevolg van menselijk handelen en daar is geen wetenschappelijke basis voor.
Dat is mijn punt.
Dus betaal ik onterecht de boetebelasting BPM.

mvg Leo
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door mustang66coupe »

Leo,

Het grooste probleem is dat de meeste mensen denk ik niet kunnen geloven dat we over zoiets voorgelogen kunnen worden.
Als je echte geschiedenis onderzoekt weet je wel beter. Wereld draaid om geld en niet om de gewone mens. Overigens ook een interessante discussie tegenwoordig op tv en in Den Haag. Wie is de gewone man?? Really???? Ze kennen ons niet eens meer :evil: :mrgreen:

Je hebt het spreekwoord wat een boer niet kent eet hij niet,maar ik zeg wel eens wat een boer niet kent bestaat ook niet :wink:

Maar ik snap het wel want ik hoorde eerst ook bij wat de boer niet kent bestaat ook niet.
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Mack »

Leo schreef: vr 22 dec, 2017 09:20 Op dit moment koelt de aarde weer af , de ijsbergen waren de laatste jaren niet zo dik als nu.
"Opwarming van de aarde" is altijd een foute term geweest, en die moet je loslaten. Dat is al jaren fout.

"Klimaatverandering" is niet te ontkennen. Op elke plaats op aarde is het weer extremer. Jij noemt als voorbeeld de ijsbergen. Sowieso zijn ijsbergen slecht, want dat betekent dat ijsschotsen afbreken. Maar inderdaad zijn er plaatsen waar meer ijs ligt dan normaal. Daar is de kou extremer. Maar in California, dat altijd warm en droog was, is de hitte en de droogte zo extreem dat ze nu in de winter bosbranden hebben. Dat hebben ze nooit in deze mate gehad (tenminste sinds ze zijn gaan meten in 1860). Nederland is in de zomer warmer en natter dan ooit. Elk land ziet dat zijn weer extremer wordt. Warme landen worden warmer, natte landen worden natter, droge landen worden droger, etc.

Dus stap 1: vergeet "opwarming van de aarde" want dat was het modewoordje in 2000 maar we zijn 17 jaar verder. Let it go.

Stap 2: laat de link tussen klimaatverandering en je belasting los. Er is GEEN RELATIE tussen die twee. Ja, politiek gebruikt het klimaatverhaal als excuus om geld te verdienen. Maar jij en ik weten dat dit gewoon politiek geneuzel is. Iedereen is het er over eens dat de Nederlandse BPM-regeling nergens op slaat en nauwelijks tot helemaal geen effect heeft op het milieu. Maar dat zegt helemaal niks over het klimaatverhaal.

Het enige wat het mij zegt, is dat als een politicus tegen jou zegt "maar het is voor het milieu" dat jij dit gelooft. Terwijl je zelf zegt alles in twijfel te trekken. Terwijl die politicus gewoon geld wil verdienen.

Trek alsjeblieft het verhaal van de politiek in twijfel, niet de klimaatverandering. Jij betaalt teveel BPM omdat de politiek je bedriegt, niet omdat klimaatwetenschappers je bedriegen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Mack »

Vergelijk het hiermee:

Je staat bij een roulettetafel en een meneer komt naar je toe en zegt "met dit apparaatje landt het balletje altijd op rood!".

Dus je neemt het apparaatje en de eerste bal landt op rood. Heel goed. Maar het tweede balletje landt op zwart.

Wat zou je doen? Ik neem aan dat je conclusie is dat het apparaatje helemaal niet werkt.

Wat er in dit topic gebeurt, is dat na het zwarte balletje iedereen roept "de roulettetafel is kapot!"

De roulettetafel is de klimaatverandering, het apparaatje is de politiek. In plaats van dat je zegt dat de politiek het probleem is, geloof je direct in de politiek en wijs je naar het klimaat.

Zo zie ik het in ieder geval. De politiek en het bedrijfsleven hebben klimaatverandering gepakt om geld aan te verdienen. Maar daardoor doet niemand echt iets nuttigs voor het klimaat.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Eric »

Ik ben er persoonlijk niet van overtuigd dat het weer steeds extremer wordt. In Florida piste ik 25 jaar geleden net zo hard weg van de regen en zwommen de vissen bij ons door de straat als er voor de zoveelste keer weer eens een keer een gigantische hurricane was. In Nederland vind ik het weer ook helemaal niet anders dan 10, 20, 30 of 40 jaar geleden. Er wordt tegenwoordig alleen veel dramatischer over gedaan in de media, die als roeptoeter van de gutmenschengoegemeenschap een bepaalde politieke agenda propageert. Maar dat wil niet zeggen dat het ook echt erger is.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: opwarming van de aarde scam?

Bericht door Mack »

Eric schreef: vr 22 dec, 2017 14:13 Ik ben er persoonlijk niet van overtuigd dat het weer steeds extremer wordt.
De grootste bosbrand in California ooit was in 1889. Dus dat is lang geleden.

Echter, van de top-5 branden die gemeten zijn sinds 1932, zijn er 3 de afgelopen 5 jaar, en alle 5 in de afgelopen 15 jaar. Het gebeurt dus wel steeds vaker en groter. De huidige brand staat nu op plaats 2.

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_C ... _wildfires
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”