werkplaats handboek

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: werkplaats handboek

Bericht door arjanmustang »

edgar schreef: do 13 jun, 2019 21:33
Er worden geen honderdduizenden shopmanuals gedrukt of herdrukt. Zeker nu deze ook ooit op cd is uitgrgeven is de kans groot dat de vraag en daarmee het aanbod opdroogt. Als niemand meer koopt, zal een uitgever geen brood zien in het uitgeven of heruitgeven van (nieuwe) publicaties. Uiteindelijk ben je dan zelf de l*l want er is geen informatie voor je auto en hobby verkrijgbaar.
Voornamelijk vanwege deze reden een paar ebooks gekocht met de shop manual en elektrische schema's voor mijn 66-er.
Er zijn diverse bedrijven die de manuals online als PDF verkopen (is dezelfde versie als op de cd staat, alleen in pdf formaat die te downloaden is, dus geen verzendkosten voor de cd enzo). Voorzover ik heb kunnen ontdekken komen de manuals allemaal bij 1 bron vandaan; Forel Publishing.
Zelf heb ik de manuals gekocht via Virginia Classic Mustang (prijs is hetzelfde).
Achteraf erg blij geweest dat ik dit niet rechtstreeks bij de uitgever heb gedaan. De PDF's zijn namelijk beveiligd via een extern programma met een licentie (PDF Ownerguard License Manager). Zonder dit licentie programma zijn de PDF's waardeloos (geen standaard PDF met een wachtwoord namelijk). Probleem is alleen dat ik op meerdere apparaten (Mac, Windows en Android) heb geprobeerd om de licentie (die ik had gekocht) te activeren zodat ik de manuals kon openen. Echter is de Android App niet voor de laatste Android versies beschikbaar, dus vrij waardeloos. En ook op de Mac en Windows kreeg ik de licenties niet werkend. Dus het email adres van de uitgever gebruikt (staat in de installatie handleiding dat je deze kunt mailen als het niet werkt), maar dit mailadres werkt niet meer, of in ieder geval kan gmail de email niet afleveren. Dus 's avonds Virginia Classic Mustang gemaild en uitgelegd wat het probleem was, hun hebben dit probleem gelijk doorgestuurd naar de uitgever (op een heel adres als wat in de handleiding staat) en de volgende ochtend al kreeg ik een mail van de uitgever met een download link voor de onbeveiligde PDF's te downloaden (die ik nu dus gewoon op elk apparaat kan openen zonder dat stomme PDF unlock programma).

Voor die paar tientjes die de Manuals als PDF kosten zou ik zeggen, gewoon kopen, ze zijn het meer dan waard! :)
1966 Ford Mustang Coupe 289
DDC3001
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 30 mar, 2020 07:24

Re: werkplaats handboek

Bericht door DDC3001 »

Beste,

IK heb nog twee originele shop manuals waarvan ik overweeg ze te verkopen.
Dit zijn een rode en gele classeur, elk met rug van +/-8cm.
Zeer goede staat, lichte patina...
Moest hier interesse in zijn laat je maar een seintje.

Grtz,
Dirk
Herby
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 31 jan, 2021 11:28

Re: werkplaats handboek

Bericht door Herby »

Hoi,

Heb je de boeken nog te koop?
Of heeft iemand een tip voor een servicemanual (mustang covertable 1968). Echt boek heeft de voorkeur maar pdf mag ook.

Gr. Herbert
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: werkplaats handboek

Bericht door sjirafje »

Ik heb mijn shopmanual bij rockauto vandaan was iets van 32€ incl verzenden (vergeet de 5% korting niet als je daar wilt bestellen)
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”