Nieuwe banden

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Nieuwe banden

Bericht door TVS »

Mijn Ecoboost staan op Nexen, 1e montage overings op Mitsubishi onderandere
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Nieuwe banden

Bericht door edgar »

Ik heb er sinds een paar jaar ook Maxxis onder liggen. Heel verschil met het Amerikaanse rubber wat er eerst onder zat. Misschien niet de allerbeste band die er is, maar er is niet veel keuze volgens mij in 14" 205/70 met een witte lijn. In ieder geval geen slechte of middelmatige band voor zover ik indertijd gezien heb.

Dit remt gewoon goed, ook op een nat wegdek. Stuurt ook netjes. Redelijk comfortabel. En ze zien er aardig period correct uit.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Nieuwe banden

Bericht door edgar »

Aron66 schreef: ma 25 mar, 2019 19:14
Ando schreef: ma 25 mar, 2019 18:46 Ga je wel schijfremmen monteren Aron?


Groeten, Ando.
Dit jaar niet meer, maar als ik me goed ingelezen heb moet een standaardkit ook passen met 14 inch.
Ik heb 14" velgen en deze lopen aan op de KH remklauwen. Ik moet er spacers van 8 mm op zetten om het vrij te laten draaien. Dit komt door de vorm van de velg en de (geimiteerde) rivets of lasbeads. Of zoiets. Het hangt geloof ik af of je originele of imitatie styled wheels hebt.

Zonder er bij na te denken heb ik nieuwe banden gekocht voor de bestaande velgen terwijl ik er beter een set 15" styled wheels meteen bij had moeten aankopen. Dan had het allemaal net iets beter gepast.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Nieuwe banden

Bericht door Dakloos »

edgar schreef: ma 25 mar, 2019 23:39 Ik heb 14" velgen en deze lopen aan op de KH remklauwen. Ik moet er spacers van 8 mm op zetten om het vrij te laten draaien. Dit komt door de vorm van de velg en de (geimiteerde) rivets of lasbeads. Of zoiets. Het hangt geloof ik af of je originele of imitatie styled wheels hebt.
Had ik ook bij mijn coupe en SSBC remklauwen. Klauwen liepen net aan tegen de lasnaad tijdens scherpe bochten. Ik heb toen heel iets aan de binnenkant van de klauw weggeslepen en nooit meer last gehad. Met de huidige K/H klauw imitatie en 14" velgen heb ik totaal geen last!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Nieuwe banden

Bericht door Aron66 »

Kijk, dat zijn positieve berichten! En ik hou wel van die 14 inch velgen met ballonbandjes erop.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”