Brulpijpen?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edze
Retired Moderator
Berichten: 1513
Lid geworden op: wo 08 sep, 2004 11:33
Locatie: Assen.
Contacteer:

Brulpijpen?

Bericht door Edze »

Ik heb op dit forum en andere sites al veel merken en soorten voorbij zien komen.
Deze winter moet er toch gesleuteld worden aan de Mustang dus een goed excuus om ook eens aan echte BRULPIJPEN tegaan denken.
Maar door de bomen zie je het bos niet meer, vindt ik.
Nu wil ik graag weten wat jullie practijk ervaring ervaring hier in is.
Mag ook best street-elegal zijn, ben ik met Kawa zx9-r ook nooit bang voor geweest.
Alle reacties zijn welkom, behalve als je hebt bedacht om een steigerbuis van voor naar achter te leggen zonder dempers(dit had ik zelf al bedacht) :help:
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Bericht door edgar »

MagnaFlow dempertje misschien?
Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 452
Lid geworden op: ma 24 nov, 2003 10:00
Locatie: Vianen

uitlaat

Bericht door Andre »

Mogge Ed,
Tja...wat jij vraagt zal wel een hoop discussie opleveren, tenslotte heeft iedereen hier verschillende meningen over(gelukkig). Toen ik lid werd van het forum en meeging naar een meeting ontmoette ik de mustangman010(Mark) hem zijn auto was voorzien van flowmasters toen ik dit hoorde grommen was ik helemaal weg ervan, het duurde ook niet lang of mijn broer en ik hebben besloten om deze jongens er ook onder te bouwen.

De buren vinden het trouwens ook helemaal te gek, maar zoals ik al zei niet iedereen vindt dit mooi en hebben wellicht weer andere tips en aanbevelingen. Dit blijft altijd een moeilijk onderwerp, wat je moet doen is bij jezelf te rade gaan wat je wilt, hoe hard het mag zijn wat het mag kosten, en bij verschillende mensen gaan luisteren, hou er rekening mee dat er altijd verschil is en blijft tussen de auto's ondanks dat zij het zelfde uitlaatsysteem hebben, dit kan verschillende oorzaken hebben bijv.de set-up van de motor om maar iets te noemen.

Het verschil bij mij en Mark is dat bij onze auto de zogenaamde H-pipe nog aanzwezig is en bij Mark niet, dit levert alleen al een duidelijk verschil op.

Veel sucses met je zoektocht en ik wens je veel kijk en luister plezier.
_Groeten Andre (ook met

pretpijpen)_

"Every once in a while, Detroit produces a vehicle thats hits the right button at the right time"
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Bericht door edgar »

Edze,

Je kan je licht eens opsteken bij EPS in Hoogezand. Zij maken uitlaatsystemen op maat (waar je bij staat volgens mij) en op de brug kan je je 'sound' nog kiezen, want ze kunnen er verschillende dempers als test op zetten.

http://www.uitlaten.com is hun website.

Overigens, ik merk bij mijn uitlaten dat ik ze net iets te hard vind klinken tussen 50 en 65 MPH. Dan is met elkaar praten in de auto zonder stemverheffen niet mogelijk. Lijkt me niet prettig als je met z'n tweeen een stuk moet rijden voor een meeting.
Gebruikersavatar
Edze
Retired Moderator
Berichten: 1513
Lid geworden op: wo 08 sep, 2004 11:33
Locatie: Assen.
Contacteer:

Bericht door Edze »

Ja, EPS had ik gezien dat is in de buurt voor mij.
Maar misschien dat iemand een ander merk of type aan beveeld.
En over dat praten in de auto, ik praat de hele dag al.
In een Mustang moet je niet praten, daar moet je in stilte van genieten. :hha:
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 19 mei, 2004 21:13

Bericht door Erwin »

Ik ben naar Tyra gegaan en heb nu een geluid waar ik helemaal gek op ben! Was niet goedkoop, maar iedere cent waard.
www.tyra.nl

Ik heb 2.25 inch met Thunderburner dempers en geen H-pipe.

Ik heb geen last van resonanties zoals ik vaak lees en hoor. Bij optrekken word je gek en bij rustig cruisen hoor je hem brommen tot je gas bijgeeft (dan wordt het bulderen!) Op de snelweg hoor ik hem heel zacht, behalve ook weer als ik gas geef, ideaal...voor mij tenminste. Het is maar net wat je wil.

Groet en succes en plezier met uitvogelen,
Erwin.
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Gebruikersavatar
galaxieltd
Berichten: 27
Lid geworden op: za 07 aug, 2004 20:07
Contacteer:

Bericht door galaxieltd »

Waar ken ik dat toch van? M'n galaxie heeft hetzelfde (probleem?) Stationair loopt/schudt ie een beetje :baby: , geef je gas dan brult ie er op los :ciggy: , rij je rustig hoor je hem bijna niet, totdat je gas geeft :2gun: . Let wel, mn dempers zitten onder m'n voorbank waarop 2 bochten zitten gebeunt die naar benden wijzen, dus zit ik er vlak boven. Dus ook hier zonder H-pijp. Volgend jaar toch maar eens bij eps eens langs gaan.. :ciggy:
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”