slecht lopen ineens

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: slecht lopen ineens

Bericht door Liekele11 »

oke bedankt voor jullie reaktie, Peer en Bigfun ja dat kan ook nog .
ik heb Jaarsma gebeld voor een afspraak ik hoop dat hij het afkan maken die heeft een testbank hoop dat er nu eens resultaat uit komt zal me wel veel geld kosten ,maar weet je het houd bij mij ook eens op wat het kan zijn,jullie horen het zeker van me wat het is.
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: slecht lopen ineens

Bericht door Liekele11 »

gisteren de mustang opgehaald bij de garage ,de vrouw in de cabrio en ik met de focus er achter aan rijden ,maar nu zag ik heel duidelik dat er donkere wolken uit de uitlaat komen met optrekken en overschakelen naar de 2-en 3,maar het motertje loop als een naaimachine zo mooi, zijn nieuwe bougie,s opgekomen nieuwe kabels,nieuwe verdeelkap ,compressie gemeten was goed ,en de carbarateur helemaal afgesteld,maar nu mijn vraag waar komt die rookpluimen nu zo vandaan ??
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: slecht lopen ineens

Bericht door sjirafje »

Was de auto nog koud? Dan was de choke misschien nog niet helemaal open?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: slecht lopen ineens

Bericht door Liekele11 »

sjirafje schreef: vr 10 sep, 2021 00:49 Was de auto nog koud? Dan was de choke misschien nog niet helemaal open?
nee de motor was wel warm, zou die te veel benzine krijgen ?als je er achter staat ruik je gewoon benzine dampen bij de uitlaat ,maar hij loopt echt super mooi het motortje dan zou je zeggen daar is niks mis mee.
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 470
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: slecht lopen ineens

Bericht door richard66coupe »

Zwarte rook bij gas geven komt vaak door de acceleratie pomp op de carburateur. Deze kan dan waarschijnlijk wat armer. Als je hem te arm zet houdt ie in als je vlot het gas in trapt. Ik ben er weleens mee bezig geweest en een klein beetje zwarte rook bij gas geven hou je wel, vooral zonder belasting in z’n vrij.
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: slecht lopen ineens

Bericht door Liekele11 »

richard66coupe schreef: vr 10 sep, 2021 18:20 Zwarte rook bij gas geven komt vaak door de acceleratie pomp op de carburateur. Deze kan dan waarschijnlijk wat armer. Als je hem te arm zet houdt ie in als je vlot het gas in trapt. Ik ben er weleens mee bezig geweest en een klein beetje zwarte rook bij gas geven hou je wel, vooral zonder belasting in z’n vrij.
is dat te meten ,met meet apperatuur,of moet alles op gevoel? en geluid ,zou graag ergens naar toe willen gaan die bepaalde metingen kunnen doen dat je zegt kijk zo kan ik met mijn mustang gezien mag worden,
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 470
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: slecht lopen ineens

Bericht door richard66coupe »

Er zijn wel bedrijven die zo'n motor perfect kunnen afstellen met meetapparatuur en een vermogensbank maar hier hangt een behoorlijk prijskaartje aan. Dan is het nog maar de vraag of ze voor jouw carburateur e.d. wel onderdelen hebben om het grondig te doen.
Het is altijd wel een beetje een compromis met deze oude techniek.
Op gevoel/geluid/zicht kom je een heel eind.
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: slecht lopen ineens

Bericht door Liekele11 »

richard66coupe schreef: di 14 sep, 2021 20:13 Er zijn wel bedrijven die zo'n motor perfect kunnen afstellen met meetapparatuur en een vermogensbank maar hier hangt een behoorlijk prijskaartje aan. Dan is het nog maar de vraag of ze voor jouw carburateur e.d. wel onderdelen hebben om het grondig te doen.
Het is altijd wel een beetje een compromis met deze oude techniek.
Op gevoel/geluid/zicht kom je een heel eind.
sorrie dat ik nu reageer , ja op gevoel en geluid en dan kijken naar de uitlaatgassen en carter ontluchter waar je veel kan zien wat er gebeurd bij het lopen van de mustang Jaarsma uit Hartwerd die man heeft het echt in hem .
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”