van trommel remmen naar schijf

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

van trommel remmen naar schijf

Bericht door Liekele11 »

hallo
ik heb een 8 cilinder mustang 64,5 maar ik ben niet tevreden met het remmen er zitten nu nog voor trommel remmen ,maar als ik zo,n 65 mijl rij snelheid ,en ik moet aardig remmen begint het stuur te slaan in de handen,ik wil nu echt wel schijfremmen erop hebben weet iemand die mij kan vertellen wat het allemaal kost en wat er allemaal aan moet gebeuren en hoe lang dat je er mee bezig is (wie weet een goed adres?) om dat te veranderen dat de mustang net zo remt als mijn prive auto van de baas ,
i
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: van trommel remmen naar schijf

Bericht door saf1908 »

Er is hier veel over te vinden op het forum, zoek maar even. Er zijn simpele maar goede ombouwsets te koop van bijvoorbeeld CSRP of SSBC op basis van de originele specs (af-fabriek waren schijfremmen ook een optie).

Zijn niet heel prijzig en is zeker de moeite waard. Destijds ging ik van een enkele remcilinder naar dubbel (veiliger), van onbekrachtigd naar bekrachtigd en van trommels naar schijven aan de voorkant (beter remmen). Minder onderhoud en veel beter remmen.

Er wordt inderdaad gezegd dat goed afgestelde trommels net zo goed kunnen remmen als schijven, maar ik vond mijn schijfremconversie een wereld van verschil maken.

Je zou zo’n set in de US kunnen bestellen en met USA2you.nl hier naartoe kunnen laten verschepen.
1966 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”