Nog een update tot nu toe
Nu de auto van de spuiter moest nog heel de onderkant gestript worden
Jullie gaan nu vragen waarom niet eerst strippen aan de onderkant en dan naar de spuiter, maar het was een kwestie van tijd voor de spuiter.
Ik ben dan begonnen aan de stuurinrichting te demonteren
Ook de powersteering, die zal binnenkort gereviseerd worden (binnenkort meer uitleg daarover)
Dan was het de beurt van de schokdempers en springs
hier een video daarvan
http://www.youtube.com/watch?v=sgTxEJY-EDI" onclick="window.open(this.href);return false;
de voorremmen eraf
En de spindel van bovenste en onderste arm, met zelfgemaakte tool een eitje van een cent
Dan de bovenste arm eraf en die word ook helemaal onder handen genomen o.a. nieuwe rubbers( binnenkort meer uitleg daarover)
en de onderste arm, ook daar worden de rubbers vervangen( binnenkort meer uitleg daarover)
De achterrem eraf
De achteras eraf met de spring leafs
En dan de helemaal gestripte auto omgekeerd op het spit voor het verdere werk dat jullie nu al kennen
Ik zal het vervolg nog eens hier posten om het meer overzichtelijk te maken
Nu werd het tog tijd dat ik men project begin te schrijven
Het verhaal zal meschien niet in goede volgorde zijn maar zal proberen volledig te zijn (heb meer dan 5000 foto genomen in demontage)
Is mijn coupee 1966 6 cyl dat nu volledig is gedemonteerd (tot het laatste boutje

)
Deze auto is bedoeld als geschenk voor mijn schoonzoon ( zoon van men vrouw)
Ik heb een spit gemaakt voor de mustang op te heffen en gemakkelijkt te draaien .
Probleem was dat het dak van garage dan 20 cm te laag was voor hem zonder probleem te draaien dus eerst garage dak moeten verhogen
Gelukkig had ik dat al berekend voor ik die mustang in men werkgarage had gedemonteerd
Nu de mustang heb ik helemaal gestript tot het laatste boutje
En ik ben begonnen met alle tectyl, modder vet en vuiligheid van de onderkant eraf te halen , 2 weken elke dag 3 a 4 uur met staalborstel op boormachine:evil:
Ik weet nu zeker dat men volgende project (de fastback) zal zandstralen
Foto's spreken altijd meer dan woorden
Ongelooflijk wat zich onder de vuiligheid verbergt
Originele vloerplaten zonder 1 stukje roest
Vliegroest op de onderkant kofferplaten
Ik heb ook de oude verf van motorcompartiment gehaald met staalborstels op boormachine
Na heel de onderkant en motorcompartiment met thinner nog eens te hebben ontvet , was het de beurt aan de epoxy primer (2 componenten)
Ik heb totaal 3 lagen erop gespoten
Weer goed voor 40 jaar( hoop ik)
Na 3 rollen tape , eindelijk gedaan met de naden af te plakken
Meerder onder jullie zullen vragen waarom afplakken met tape en waarom niet gewoon de naden insmeren met borstel,
Ja Waarom? omdat ik het gewoon mooier vindt, zelfs als men het niet zien .
Hier fotos
Hier de kit die gebruikt is en aangebracht (+-500gr)
En dan nog eens een laagje epoxy over alles
Hier de epoxy die ik gebruikt heb
In totaal 1l epoxy en 1 l verharder
Het resultaat vind ik zelf
schitterend
Nu was het de beurt aan een beetje kleur aan de onderkant te spuiten
Ik was aan het twijfelen waar ik de scheidinglijn van het rood en het zwart zou doen, ik heb het dan gedaan op wat ik mooi vind.
Wat vinden jullie?
Hier wat ik gebruikt heb , ongeveer 1/2 l roestprimer en 15% verdunner
Ik denk niet dat ik er blanke lak zal opspuiten
Wat denken jullie?
Eerst even alles afplakken
En hier het resultaat, komt wat matter met het drogen
En is het de beurt om het zwart
2 Lagen gesatineerd zwart
3/4l zwart, 30% verharder , 10% verdunner
Nog eens afplakken
En hier het resultaat
Ik ben er wel blij mee
Nu nog even met aerograph de kleine deeltjes waar ik niet aan kon met gewoon spuitpistool en dat is het klaar
Ik wilde nog de zijkant vooraan en de achterste wielschelpen met een rubberen coating (anti steenslag)voorzien voor maximale bescherming
Hier de foto's . 2 bussen nodig gehad
Ik vond dat de bouten en moeren vernieuwd moesten worden want het trekt toch niet op veel voor geroeste bouten op een mooie mustang te hebben.
Het was natuurlijk mogelijk om ze te schilderen maar een keer je er met je sleutel op bent geweest is de verf er weer af.
Dus was het beste om ze te laten verzinken
Ik moest wel alles afleveren ontroest en vetvrij
Ik ben dan begonnen om de bouten en moertjes te inventariseren (photo van elk moertje boutje, lengte ,diameter, plaats waar ze komen , enz)
Hier een voorbeeld hoe ik het heb gedaan, en ik heb ook de maten op geschreven elke keer
FENDER
dan schoongemaakt in benzine, gedompeld in thinner en dan 5 min in zoutzuur.
Resultaat is dat ze proper waren maar nog niet ontroest.
Heb dan vele uren( heel veel uren....

) elk boutje , rondelletje moertje enz gezandstraald met fijn glasparels.
Resultaat was heel goed, klaar om op te sturen naar verzinker (40 euro en 20 euro verzendskosten heen en weer)
Even gewogen hoeveel kilo en tot men verbazing was er toch 14.5kg boutjes en moertje
En hier het resultaat
Nu nog alles weer trieren
Spijtig genoeg was er o.a. een pootje kwijt
Meschien heeft iemand nog een van deze te koop voor me liggen tegen vergoeding?
Het pootje van de carburateur(6cyl) in v vorm
Graag jullie commentaar enz
greets Mick