monteren idle arm bushing
Moderator: Shelby GT-H
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
monteren idle arm bushing
Met behulp van 2 buitenringen van oude wiellagers als drukstukken, een hydraulische krik en een voetgangersbruggetje kan je een nieuwe bushing makkelijk in de idler arm drukken.
Met een 2 tons krik kwam ik tot 3/4; met de 4 tons krik ging hij er helemaal in.
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
Re: monteren idle arm bushing
goed gezien
Zal deze truc zeker onthouden
greets
Mick
Zal deze truc zeker onthouden
greets
Mick
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Re: monteren idle arm bushing
...
Ja, nu moeten we alleen nog weten waar dat bruggetje is...
Ja, nu moeten we alleen nog weten waar dat bruggetje is...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: monteren idle arm bushing
hahha vroeg het me ook afGTA67 schreef:...
Ja, nu moeten we alleen nog weten waar dat bruggetje is...
Greets Mick
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: monteren idle arm bushing
bij mij t/o huis
zie verder: viewtopic.php?f=26&t=12378&p=221392#p221392" onclick="window.open(this.href);return false; Onze 'Stang' betrouwbaar maken
zie verder: viewtopic.php?f=26&t=12378&p=221392#p221392" onclick="window.open(this.href);return false; Onze 'Stang' betrouwbaar maken
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: monteren idle arm bushing
voor de volledigheid nog een overzicht van Idler arm en bushings.
Ik kocht een nieuwe arm voor power steering (ook zo gemarkeerd op verpakking) maar deze bleek iets te kort en voor een manual steering bedoeld te zijn.
Er zijn ook nogal wat verschillende bushings; zowel wat betreft de hoogte/lengte, het wel of niet afgewerkt zijn met een getande bus en de diameter.
Er zat bij mij (origineel?) een bushing in:
vertande binnenbus lengte 53 mm
buitenbus lengte 37 mm diameter 32.6
deze was dus totaal versleten/kapot.
in de catalogus was het lastig te bepalen welk nummertje nu de goede was.
Domweg de hele idler arm vervangen liep dus spaak op verkeerde lengte.
Ik heb uiteindelijk drie verschillende bussen besteld:
gladde binnenbus lengte ca 60 mm
buitenbus lengte 53 mm (excl rubber) diameter 29.0
deze was dus totaal versleten/kapot.
wordt nog aangevuld
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul